  • 1. Data: 2014-11-24 15:25:01
    Temat: nowy HDD, stara plyta - cholernie wolny zapis
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Czy ktoś ma pomysł, skąd się bierze cholernie wolny zapis na HDD Seagate
    1TB po podłączeniu do płyty Gigabyte GA-MA74GMT-S2 ?

    Podłączam przez adapter USB, podłączam do innej płyty - zapis idzie ładnie.

    Podłączam do tej - i mam 1MB/s.

    Tak, zapisuję z wyrównaniem do nowych, dużych sektorów ;) Próbowałem
    także użyć tego dysku jako jedyny dysk. Testowałem w obu trybach -
    Native IDE oraz normalne SATA.

    Stary dysk (który padł) w miejscach nieuszkodzonych ma zapis na znacznie
    lepszym poziomie. O dziwo odczyt jest całkiem ładny w obu.

    Próbuję przekopiować system używając dd i lekko mnie taki wynik
    zaskoczył...

    Teraz kopiuję na czymś innym, ale to mi niewiele da, bo system na takim
    dysku będzie się ślimaczył. Oczywiście będę próbował z innymi dostępnymi
    dyskami i najwyżej je potem zamienię, ale chciałbym wiedzieć, czy ktoś
    miał podobny objaw...

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 2. Data: 2014-11-24 17:19:15
    Temat: Re: nowy HDD, stara plyta - cholernie wolny zapis
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 24 Nov 2014 15:25:01 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > dysku będzie się ślimaczył. Oczywiście będę próbował z innymi dostępnymi
    > dyskami i najwyżej je potem zamienię, ale chciałbym wiedzieć, czy ktoś

    Moze kabel? Testy ze starym dyskiem robiles na tym samym kablu?
    Moze dysk przestawiony jest w biosie w tryb PIO?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 3. Data: 2014-11-25 02:11:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-11-24 17:19, R.e.m.e.K pisze:

    > Moze kabel? Testy ze starym dyskiem robiles na tym samym kablu?
    > Moze dysk przestawiony jest w biosie w tryb PIO?

    PIO mocno nie zwalnia - przynajmniej nie aż tak. To już chyba RLL były
    szybsze.

    Może dysk "się goni" z kontrolerem? Chociaż wtedy powinien być
    wolniejszy w obie strony.

    Andrzeju: sprawdź, czy tenże dysk da się przestawić w SATA-3, jeśli to
    jest SATA-6.

    Sprawdź też zapis/odczyt dla różnej wielkości paczek, np. za pomocą ATTO
    Disk Benchmark. Jak możesz, to opublikuj gdzieś wyniki - może jutro się
    przyjrzę - qrde, już dziś ;( - jak tylko skończę VAT. Brrrr....

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2014-11-25 07:35:59
    Od: "paskuda03" <p...@b...invalid.org>

> [...]
    > lepszym poziomie. O dziwo odczyt jest całkiem ładny w obu.
    >
    > Próbuję przekopiować system używając dd i lekko mnie taki wynik

    Mnie zawsze pomaga w takich sytuacjach fajny dodatkowy kontroler SATA.
    Oczywiście nie na USB tylko na PCIE.
    I niekoniecznie najtańszy :-)
    http://www.amazon.com/HighPoint-RocketRAID-640-PCI-E
    xpress-Controller/dp/B00399IE8O/ref=sr_1_1?s=electro
    nics&ie=UTF8&qid=1319768351&sr=1-1

    --
    Paskuda03

  • 5. Data: 2014-11-26 13:49:04
    Od: "nadporucznik" <s...@w...pl>

    wiadomości news:m4vf3t$k9r$1@node2.news.atman.pl...
    > Ave!
    >
    > Czy ktoś ma pomysł, skąd się bierze cholernie wolny zapis na HDD Seagate
    > 1TB po podłączeniu do płyty Gigabyte GA-MA74GMT-S2 ?

    Miałem taki sam problem gdy padł mi dysk Samsung 500GB SATA2.
    Po wymianie na Seagate 500GB SATA3 (płyta gł. GA-EP45-UD3LR)
    system ładował się mułowato, tak samo programy.
    Szybciej chodził na pożyczonym starym dysku z laptopa.
    Wymieniłem Seagate następnego dnia na WDC 500GB SATA3
    i jak ręką odjął, wszystko wróciło do normy - czasy uruchamiania
    czy transfery.
    --
    nadporucznik
    s...@w...pl

  • 6. Data: 2014-12-20 18:56:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 25.11.2014 o 02:11, Adam pisze:

    > Sprawdź też zapis/odczyt dla różnej wielkości paczek, np. za pomocą ATTO
    > Disk Benchmark. Jak możesz, to opublikuj gdzieś wyniki - może jutro się
    > przyjrzę - qrde, już dziś ;( - jak tylko skończę VAT. Brrrr....

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie :)

    Jak system z powrotem miał tylko jeden dysk - wszystko działało ładnie...