  • 21. Data: 2007-09-26 10:07:18
    Temat: Re: adresy PI </24
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 24.09.2007 Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org> napisał/a:
    > gdzieś może zostanie zagregowane, ale raczej u "małych" niż u dużych.
    > Więc problemu tutaj bym nie widział ;)

    Problem jest:

    https://www.ripe.net/ripe/docs/ripe-ncc-managed-addr
    ess-space.html

    Kilku TIER-1 obcina wszystkie mniejsze prefiksy, od tych zamieszczonych w/w
    tabelce. A TIER-1 do "małych" nie należą. Dlatego z rozgłaszaniem PA /24
    nie jest tak różowo bo jesteś uzależniony od upstream-a właściciela PA.

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, BGP

  • 22. Data: 2007-09-26 10:20:54
    Od: "piotr::kapczuk" <p...@d...hoop.pl.invalid>

    In news:fddb0m$kal$1@nemesis.news.tpi.pl,
    Tomasz Paszkowski <s...@g...com> typed:

> [...]
    > Dlatego z rozgłaszaniem PA /24 nie jest tak różowo bo jesteś
    > uzależniony od upstream-a właściciela PA.

    Ale to i PI /24 mi tak samo zetną, nie ?

    Wiesz może konkretniej którzy to operatorzy ?

    Piotrek Kapczuk

  • 23. Data: 2007-09-26 11:48:46
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 26.09.2007 piotr::kapczuk <p...@d...hoop.pl.invalid> napisał/a:

    > Ale to i PI /24 mi tak samo zetną, nie ?

    nie. W przestrzeni rozdawanej na potrzeby PI smallest allocation size
    jest /29 ale i i tak przycina się do /24.

    > Wiesz może konkretniej którzy to operatorzy ?

    Np: Level3

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, BGP

  • 24. Data: 2007-09-26 19:16:06
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    piotr::kapczuk <p...@d...hoop.pl.invalid> wrote:
    > In news:1190406427.26717.6.camel@localhost.localdomain,
    > Jacek Zapala <j...@i...pl> typed:

    > Byłoby prościej i fajniej, ale niestety, bazę muszę mieć lokalnie więc
    > ta opcja odpada.

    To może VPN? ;> Taki dla mobilnych userów, wystawiony na obu łączach?
    Jak jedno nie działa, to się klient połączy po chwili na drugie...

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 25. Data: 2007-10-01 16:17:25
    Od: "piotr::kapczuk" <p...@d...hoop.pl.invalid>

    In news:fdeb5m$3er$3@sparrow.axelspringer.com.pl,
    Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl> typed:

    > To może VPN? ;> Taki dla mobilnych userów, wystawiony na obu łączach?
    > Jak jedno nie działa, to się klient połączy po chwili na drugie...

    VPNy wszelkiej maści odpadają. Musi być dostępne w prosty sposób.
    Zastanawiam się jednakże na certami ssl dla klientów.

    Piotrek Kapczuk

  • 26. Data: 2007-10-01 16:19:48
    Od: "piotr::kapczuk" <p...@d...hoop.pl.invalid>

    In news:fd8fl7$134f$1@news2.ipartners.pl,
    wer <b...@n...pl> typed:

    > A dwa łącza od jednego operatora na prywatnym AS albo jakiś inny
    > dynamiczny protokół routingu na dwóch łączach?

    Taka opcja też jest, ale raczej jako ostateczność. Koszty niewiele
    mniejsze a padają uplinki naszym ISP nie tak znowu rzadko.

    Piotrek Kapczuk

  • 27. Data: 2007-10-01 16:20:30
    Od: "piotr::kapczuk" <p...@d...hoop.pl.invalid>

    In news:fddguu$r5d$1@atlantis.news.tpi.pl,
    Tomasz Paszkowski <s...@g...com> typed:

    > nie. W przestrzeni rozdawanej na potrzeby PI smallest allocation size
    > jest /29 ale i i tak przycina się do /24.

    No to mam już pełny ogląd sytuacji.

    Dzięki wszystkim za wyjaśnienia.

    Piotrek Kapczuk