  • 1. Data: 2007-09-19 07:53:30
    Temat: przydzielenie adresów na nowe łacze !
    Od: Michał_Sz <s...@p...onet.pl>

    Złożyłem wniosek o przydział 512 adresów na nowe łacze światłowodowe w ripe.

    Mam dodatkowo prośbę o otrzymanie adresów dla serwerów dostępowych z
    innej klasy niż przydział z ripe.
    Chodzi mi o to aby adresy dla interfejsu WAN routera i serwera www
    były inne niż dla klientów.
    potrzebuje 4 adresy IP dla sprzętu.

    Czy jest możliwe otrzymanie klasy /28 dla sprzętu i 2x /24 dla sieci,
    aby wszystkie adresy były rutowalne bez maskowania adresów klientów.

    PI SABASERVICE Sp. z o.o.
    Michał Szipluk

  • 2. Data: 2007-09-21 07:56:08
    Temat: Re: przydzielenie adresów na nowe łacze !
    Od: dzimi <k...@d...com.pl>

    On 19 Wrz, 09:53, Michał_Sz <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy jest możliwe otrzymanie klasy /28 dla sprzętu i 2x /24 dla sieci,
    > aby wszystkie adresy były rutowalne bez maskowania adresów klientów.

    a nie lepiej coś większego, które da się odpowiednio "poszatkować" na
    ruterze u Ciebie ?

    --
    dzimi

  • 3. Data: 2007-09-21 08:17:13
    Od: Michał_Sz <s...@p...onet.pl>

    dzimi pisze:

    > a nie lepiej coś większego, które da się odpowiednio "poszatkować" na
    > ruterze u Ciebie ?
    >
    > --
    > dzimi

    Tak było by fajnie, ale ripe nie jest tak hojne do rozdawania i
    praktycznie trzeba zamawiać po /24 .

    Michał

  • 4. Data: 2007-09-22 10:22:24
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Michał_Sz <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak było by fajnie, ale ripe nie jest tak hojne do rozdawania i
    > praktycznie trzeba zamawiać po /24 .

    ;) Tere fere. Dobrze uzasadniony /23 przechodzi bez najmniejszych problemów,
    podobnie /22. A jak potrzebujesz dużo więcej to można zostać lirem,
    opłacać składki i cieszyć się własnym PA np. /18. ;)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 5. Data: 2007-09-22 11:49:08
    Od: wer <b...@n...pl>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > ;) Tere fere. Dobrze uzasadniony /23 przechodzi bez najmniejszych problemów,
    > podobnie /22. A jak potrzebujesz dużo więcej to można zostać lirem,
    > opłacać składki i cieszyć się własnym PA np. /18. ;)

    I tradycyjne uzasadnienie ferma SSL przechodzi :). Można swobodnie
    wpisać połowę adresów jako IP na SSL i się nie czepiają.

    wer

  • 6. Data: 2007-09-22 18:48:58
    Od: dzimi <k...@d...com.pl>

    On 22 Wrz, 12:22, Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl> wrote:

    > ;) Tere fere. Dobrze uzasadniony /23 przechodzi bez najmniejszych problemów,
    > podobnie /22. A jak potrzebujesz dużo więcej to można zostać lirem,
    > opłacać składki i cieszyć się własnym PA np. /18. ;)

    u Mnie przeszło /21 - chociaż się już powoli kurczy... i w zasadzie
    wypadało by zamówić /22 lub /23.
    Przepraszam, że podczepiam się z pytaniem pod wątek, ale czy RIPE nie
    będzie robić z tym problemów ? Zapewne będą nakłaniać na bycie LIR'em
    - ale czy małemu Operatorowi się to wogóle opłaca ?

    --
    dzimi

  • 7. Data: 2007-09-22 20:31:18
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Krzysztof Oledzki napisał:

    > ;) Tere fere. Dobrze uzasadniony /23 przechodzi bez najmniejszych
    > problemów, podobnie /22. A jak potrzebujesz dużo więcej to można zostać
    > lirem, opłacać składki i cieszyć się własnym PA np. /18. ;)

    Hm, ostatnio nasz admin coś tam wysyłał do RIPE w kwestii kolejnego /22.
    Uzasadnienie było w zasadzie jedno: Public adreses for end customers"
    Odpowiedz była w stylu: Uważamy, że powinniście zostać lirem. No i zapadła
    niezręczna cisza ;-) Hostmaster miał gorszy dzień, czy rzeczywiście tak już
    musi być?

    --
    TOM

  • 8. Data: 2007-09-23 08:00:37
    Od: dzimi <k...@d...com.pl>

    On 22 Wrz, 22:31, Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> wrote:

> [...]
    > niezręczna cisza ;-) Hostmaster miał gorszy dzień, czy rzeczywiście tak już

    hmm - a może riposta z waszej strony w stylu: "Nie stać nas na bycie
    LIR'em na chwilę obecną, ale w przyszłości nie wykluczamy takiej
    możliwości". U mnie bynajmniej zadziałało za pierwszym razem :P

    --
    dzimi

  • 9. Data: 2007-09-23 10:07:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>