  • 21. Data: 2018-12-02 16:56:04
    Temat: Re: akumulator
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Niekoniecznie zasiarczony. Jak mu malo amperogodzin zostalo to szybko
    > dochodzi do 14 z ogonkiem.

    Mówisz o ładunku (rozładowaniu) czy o pojemności?

    Jeśli o pojemności, to czemu jeszcze może maleć pojemność, jak nie przez
    zasiarczenie? (pytam poważnie)

  • 22. Data: 2018-12-02 16:57:42
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-L
    ead-Acid-Battery-p-1347622.html?

    > Wyglada fajnie ... ale rozladowany do zera naladuje, czy nie ruszy ?

    Piszą:

    Minimum start voltage: 8.0V

  • 23. Data: 2018-12-02 16:59:53
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Co wy z tym macie. Ubytek energii na rozruch uzupełnia się po max kilku
    > minutach. Albo zwalony altek, albo zachechany aku, albo coś nie tak z
    > instalacją.

    Przecież w samochodzie masz ubytek nie tylko na rozruch. Jak samochód jest
    mało jeżdżony to raczej więcej ubytku będzie na prądzie, który pobiera się
    na wyłączonym samochodzie (podtrzymanie różnych systemów) i na
    samorozładowaniu.

  • 24. Data: 2018-12-02 17:02:53
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jak masz 100mA po paru minutach od zamknięcia drzwi, to masz coś nie tak
    > z samochodem. 1,2W - tyle co jakaś żarowka.

    Był gość, który miał uszkodzony czujnik zamknięcia bagażnika i mu żarówka
    w tymże bagażniku takie problemy powodowała.

  • 25. Data: 2018-12-02 17:16:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.12.2018 o 16:23, Janusz pisze:

    > No nie każdy mieszka w centrum, a dojazd tam zajmuje mi 5-10 minut.

    Ja też nie. I dojazd do centrum zajmuje mi jakieś 30minut do fodziny jak
    spadnie pierwszy śnieg. Dlatego do pracy samochodem nie jeżdżę:) Nawet
    te 5 minut uzupełnie to co straciłeś na odpalanie. Chyba że masz coś nie
    tak z aku albo altkiem, albo tym co po drodze.

    > Zapominasz że w aucie jest kupa elektroniki, do tego zamki, podtrzymanie
    > radia
    > i się nazbiera, mało które bierze mniej niż 50mA.

    Przecież zamki nie ciągna jak są zamknięte. Z elektroniki zostaje
    podtrzymanie pamięcie ECU, alarm i sterownik centralnego zamka. Te
    rzeczy projektuje się tak, żeby ciągnęły tyle co nic.

    > Jak aku jest już słaby a o takim piszę to nie osiąga on dużego prądu
    > ładowania
    > co oznacza że trzeba go ładować dużo dłużej.

    Wydaje się że jest wrecz przeciwnie - im niższe napięcie na aku, tym
    większy prąd ładowania. Jak podłączysz zupełnie rozładowanego do innego
    auta to przewody można rozgrzać.

    Shrek

  • 26. Data: 2018-12-02 17:17:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.12.2018 o 17:02, Queequeg pisze:

    > Był gość, który miał uszkodzony czujnik zamknięcia bagażnika i mu żarówka
    > w tymże bagażniku takie problemy powodowała.

    Właśnie to obstawiam - 1W na żaróweczkę w schowku, pozostałe 0,25 na resztę.

    Shrek

  • 27. Data: 2018-12-02 17:18:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.12.2018 o 16:59, Queequeg pisze:

> [...]
    > mało jeżdżony to raczej więcej ubytku będzie na prądzie, który pobiera się
    > na wyłączonym samochodzie (podtrzymanie różnych systemów) i na

    Ale rzadko jeżdzony, czy krótko?

  • 28. Data: 2018-12-02 17:22:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > że potrzebuję przynajmniej panelu 30-40 W. To dużo. I cenowo i gabarytowo,
    > generalnie mam taką wizję, żeby panel zajmował najwyżej lewą tylną szybę
    nie. ja kiedyś doładowywałem akumulator samochodowy ładowarką
    gniazdkową, dającą bez obciążeniea 19V. miała maks 5wat mocy. Dzięki
    temu że jej prąd był nieco wyższy niż pobierał alarm i centralny zamek,
    to akumulator miał 14.4V "na starcie" rozruchu. to działało jak
    najlepszy "dopalacz". Bez tej mikro ładowarki okazało się ze akumulator
    jest już totalnie padnięty.
    Wracając do Twoich pomysłów z baterią słoneczną. trzeba by popytać tych
    co mają baterie słoneczne ile mocy wyciągają bez słońca, ile ze słońcem
    zimą i.... zastanowić sie czy w momencie rozruchu jest już przynajmniej
    godzinę jasno czy nie. bo jak nie... to może poskładać taką
    "akumulator-ładowakę" z ogniw 18650? Wtykać na parę minut do gniazda
    zapalniczki i dopiero potem odpalać samochód?

    ToMasz

  • 29. Data: 2018-12-02 17:33:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.12.2018 o 17:22, ToMasz pisze:
    > bo jak nie... to może poskładać taką
    > "akumulator-ładowakę" z ogniw 18650? Wtykać na parę minut do gniazda
    > zapalniczki i dopiero potem odpalać samochód?

    Przepalisz bezpiecznik od gniazda zapalniczki.

    Shrek

  • 30. Data: 2018-12-02 17:42:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.12.2018 o 17:33, Shrek pisze:

    > Przepalisz bezpiecznik od gniazda zapalniczki.
    10A x 14V to jest 140wat. nie jest to mało. z drugiej strony 18650
    dający 10a, to juz nie byle jaki akumulatorek jest. sam jestem ciekaw
    czy i jak by to działało. samo podłączenie do instalacji auta mogę
    zrobić inaczej. ale ile czasu trzeba by ładować? ile ciągną świece żarowe?

    ToMasz