eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › akumulator
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 99

  • 11. Data: 2018-12-02 09:59:06
    Temat: Ładowarka (Było: Re: akumulator)
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-12-01 o 20:43, J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 1 Dec 2018 19:50:32 +0100, Janusz napisał(a):
    ...
    >
    >> ładowarkę
    >> https://www.banggood.com/FOXSUR-12V-5A-Pulse-Repair-
    LCD-Battery-Charger-For-Car-Motorcycle-Agm-Gel-Wet-L
    ead-Acid-Battery-p-1347622.html?
    >
    > Wyglada fajnie ... ale rozladowany do zera naladuje, czy nie ruszy ?

    " Specification:
    Input voltage: 100-240V AC, 50-60Hz
    Rated output: 12V DC, 5-6A Max.
    Minimum start voltage: 8.0V
    ..."


  • 12. Data: 2018-12-02 11:22:53
    Temat: Re: akumulator
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.12.2018 o 09:46, Shrek pisze:
    > W dniu 01.12.2018 o 22:04, Janusz pisze:
    >
    >>> Ciagle sie laduje, ale byc moze za malo aby uzupelnic straty na
    >>> krotkich odcinkach.
    >> Dlatego trzeba go podładowywać, ja też krótko jeżdżę i niestety aku
    >> sie nie naładuje.
    >
    > Co wy z tym macie. Ubytek energii na rozruch uzupełnia się po max kilku
    > minutach. Albo zwalony altek, albo zachechany aku, albo coś nie tak z
    > instalacją.
    >
    > Abstawiam to drugie. Dodatkowo jak nie odpala od strzała tylko piłujecie
    > rozrusznik to sytuacja się pogarsza.
    >
    > Shrek
    1. zużyty akumulator, który raz że ma dużo mniejszą pojemność niż na
    naklejce, dwa dużo niższy prąd rozruchowy
    2. marny akumulator. jak to wyjaśniał pewien youtuber, skoro części
    składowe akumulatora są droższe niż akumulator z napisem varta,bosch czy
    czy costam, to na pewno nie będzie działać dłużej niż rok.
    3. specyfika uruchamiania diesla. najpierw świece biorą 100A, co
    powoduje ze napięcie akumulatora spada poniżej 12v, potem kręcenie
    rozrusznikiem, tłokami w cylindrach, które po 300tyś km nie są w stanie
    osiągnąć wystarczającej kompresji.
    4. instalacja która jest robiona "na styk" bo auto ma być jak najtańsze
    a miedź (dobre klemy, porządne połączenia) kosztuje.

    Wystarczy że zmienisz jeden z czynników - auto zacznie lepiej zapalać.
    ale dłubanie w instalacji jest pracochłonne i wymaga myślenia. naprawa
    silnika - bardzo droga, więc najprostszą metodą jest wymiana akumulatora.
    ToMasz


  • 13. Data: 2018-12-02 11:37:32
    Temat: Re: akumulator
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.12.2018 o 11:22, ToMasz pisze:

    >> Co wy z tym macie. Ubytek energii na rozruch uzupełnia się po max
    >> kilku minutach. Albo zwalony altek, albo zachechany aku, albo coś nie
    >> tak z instalacją.
    >>
    >> Abstawiam to drugie. Dodatkowo jak nie odpala od strzała tylko
    >> piłujecie rozrusznik to sytuacja się pogarsza.
    >>
    >> Shrek
    > 1. zużyty akumulator, który raz że ma dużo mniejszą pojemność niż na
    > naklejce, dwa dużo niższy prąd rozruchowy
    > 2. marny akumulator. jak to wyjaśniał pewien youtuber, skoro części
    > składowe akumulatora są droższe niż akumulator z napisem varta,bosch czy
    > czy costam, to na pewno nie będzie działać dłużej niż rok.
    > 3. specyfika uruchamiania diesla. najpierw świece biorą 100A, co
    > powoduje ze napięcie akumulatora spada poniżej 12v, potem kręcenie
    > rozrusznikiem, tłokami w cylindrach, które po 300tyś km nie są w stanie
    > osiągnąć wystarczającej kompresji.
    > 4. instalacja która jest robiona "na styk" bo auto ma być jak najtańsze
    > a miedź (dobre klemy, porządne połączenia) kosztuje.
    >
    > Wystarczy że zmienisz jeden z czynników - auto zacznie lepiej zapalać.
    > ale dłubanie w instalacji jest pracochłonne i wymaga myślenia. naprawa
    > silnika - bardzo droga, więc najprostszą metodą jest wymiana akumulatora.

    Hołk;) Masz rację - po prostu odnosiłem sie do mitu, ze jak do kościoła
    to się rozładuje od odpalania. Rozładuje się, jak coś jest nie tak.

    Ad3 - rzeczywiście spada napięcie? Bo gdzieś czytałem, że jak na chwilę
    akumulator obciązysz, to potem jest lepiej jeśli chodzi o prad
    rozruchowy - zwłaszcza w zimę. Chyba że mu amperogodziny wyszły.

    Shrek


  • 14. Data: 2018-12-02 11:44:10
    Temat: Re: akumulator
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 02 Dec 2018 11:37:32 +0100, Shrek wrote:
    > Ad3 - rzeczywiście spada napięcie? Bo gdzieś czytałem, że jak na chwilę
    > akumulator obciązysz, to potem jest lepiej jeśli chodzi o prad
    > rozruchowy - zwłaszcza w zimę. Chyba że mu amperogodziny wyszły.

    Też słyszałem o tym, stąd wziął się mit o "budzeniu" akumulatora poprzez
    włączenie świateł przed uruchomieniem. Ma to niby polepszyć jego warunki
    pracy dzięki temu że się tam w środku trochę rozgrzeje... Może coś w tym
    jest, ale chyba tylko w jakichś ekstremalnych warunkach zimowych.

    Mateusz


  • 15. Data: 2018-12-02 11:47:42
    Temat: Re: akumulator
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.12.2018 o 11:44, Mateusz Viste pisze:

    > Też słyszałem o tym, stąd wziął się mit o "budzeniu" akumulatora poprzez
    > włączenie świateł przed uruchomieniem. Ma to niby polepszyć jego warunki
    > pracy dzięki temu że się tam w środku trochę rozgrzeje... Może coś w tym
    > jest, ale chyba tylko w jakichś ekstremalnych warunkach zimowych.

    Tak czy inaczej - jak raz się zdaży to podładować jak notorycznie to
    pomierzyć i wymienić akumulator. Albo na odwrót, jak ktoś jest
    humanistą, a akumulator tańszy niż diagnostyka u mecha. Jak akumulator
    to wygrał, jak co innego... to też wygrał, bo zrobił sobie diagnostykę
    taniej niż u mecha w cenia akumulatora;)

    Shrek


  • 16. Data: 2018-12-02 12:43:53
    Temat: Re: akumulator
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-12-02 o 09:46, Shrek pisze:
    > W dniu 01.12.2018 o 22:04, Janusz pisze:
    >
    >>> Ciagle sie laduje, ale byc moze za malo aby uzupelnic straty na
    >>> krotkich odcinkach.
    >> Dlatego trzeba go podładowywać, ja też krótko jeżdżę i niestety aku
    >> sie nie naładuje.
    >
    > Co wy z tym macie.
    Ile jezdzisz w ciągu doby? tzn jak długo silnik idzie?

    Ubytek energii na rozruch uzupełnia się po max kilku
    > minutach. Albo zwalony altek, albo zachechany aku, albo coś nie tak z
    > instalacją.
    >
    > Abstawiam to drugie. Dodatkowo jak nie odpala od strzała tylko piłujecie
    > rozrusznik to sytuacja się pogarsza.
    Pudło. Ładowanie mam dobre instalację także.
    Aku się zużywa, objawami oprócz postępującego zasiarczenia jest też większe
    samorozładowanie, do tego dochodzi prąd spoczynkowy w aucie które
    potrafi i 100mA
    brać i to powoduje że auto jeżdżące 15-20minut na dobę nie naładuje aku.
    O ile w lecie nie jest to problemem to w zimie sprawność aku spada a
    zapotrzebowanie
    na moc przy rozruchu wrasta 2-3 krotnie.

    --
    Pozdr
    Janusz


  • 17. Data: 2018-12-02 12:53:45
    Temat: Re: akumulator
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.12.2018 o 12:43, Janusz pisze:

    >> Co wy z tym macie.
    > Ile jezdzisz w ciągu doby? tzn jak długo silnik idzie?

    Tak na mniej niż 10 minut to raczej nie odpalam. Predzej z buta będzie;)

    > Aku się zużywa, objawami oprócz postępującego zasiarczenia jest też większe
    > samorozładowanie, do tego dochodzi prąd spoczynkowy w aucie które
    > potrafi i 100mA

    Jak masz 100mA po paru minutach od zamknięcia drzwi, to masz coś nie tak
    z samochodem. 1,2W - tyle co jakaś żarowka.

    > na moc przy rozruchu wrasta 2-3 krotnie.

    Dalej - po kilku minutach to powinno się uzupełnić.

    Shrek



  • 18. Data: 2018-12-02 13:20:34
    Temat: Re: akumulator
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 01.12.2018 o 22:46, PiteR pisze:
    > temp alternatora decyduje o napięciu.

    Czujnik czy "samoregulacja"? Ma to zabezpieczać przed przegrzaniem?
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 19. Data: 2018-12-02 16:23:43
    Temat: Re: akumulator
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-12-02 o 12:53, Shrek pisze:
    > W dniu 02.12.2018 o 12:43, Janusz pisze:
    >
    >>> Co wy z tym macie.
    >> Ile jezdzisz w ciągu doby? tzn jak długo silnik idzie?
    >
    > Tak na mniej niż 10 minut to raczej nie odpalam. Predzej z buta będzie;)
    No nie każdy mieszka w centrum, a dojazd tam zajmuje mi 5-10 minut.

    >
    >> Aku się zużywa, objawami oprócz postępującego zasiarczenia jest też
    >> większe
    >> samorozładowanie, do tego dochodzi prąd spoczynkowy w aucie które
    >> potrafi i 100mA
    >
    > Jak masz 100mA po paru minutach od zamknięcia drzwi, to masz coś nie tak
    > z samochodem. 1,2W - tyle co jakaś żarowka.
    Zapominasz że w aucie jest kupa elektroniki, do tego zamki, podtrzymanie
    radia
    i się nazbiera, mało które bierze mniej niż 50mA.


    >
    >> na moc przy rozruchu wrasta 2-3 krotnie.
    >
    > Dalej - po kilku minutach to powinno się uzupełnić.
    Jak aku jest już słaby a o takim piszę to nie osiąga on dużego prądu
    ładowania
    co oznacza że trzeba go ładować dużo dłużej.


    --
    Pozdr
    Janusz


  • 20. Data: 2018-12-02 16:54:58
    Temat: Re: akumulator
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    >> No i potwierdza sie, ze najwazniejsza rzecz w aku do diesla to wygodna
    >> raczka. Niestety - tanie aku maja niewygodna :-(
    > I dobra ładowarka, mam już też słaby aku marki akumulator i kupiłem taką
    > ładowarkę

    Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad dorzuceniem do samochodu jakiegoś
    ogniwa słonecznego, tyle że jak tak liczę, to to wielkie będzie musiało
    być. Mam stały pobór na wyłączonym samochodzie 20 mA, to daje 480 mAh na
    dobę, czyli panel musiałby w ciągu doby dać przynajmniej 8 Wh energii. Nie
    wiem, jaka jest średnia moc dawana przez panel, jakby ją tak uśrednić
    przez całą dobę (wiadomo że w nocy jest zero, więc musiałby być
    przynajmniej 2x większy, ale ile jest rano, ile jest wieczorem, ile jest
    przy pochmurnej pogodzie itd. tego nie wiem) i jak tak myślę, to wychodzi,
    że potrzebuję przynajmniej panelu 30-40 W. To dużo. I cenowo i gabarytowo,
    generalnie mam taką wizję, żeby panel zajmował najwyżej lewą tylną szybę
    (bo i tak z niej nie korzystam podczas jazdy -- kwestia skrętu szyi).

    Albo dojść, na co mi te 20 mA idzie (to generalnie rozsądna wartość, nie
    wydaje się, żeby był jakiś upływ) i spróbować zredukować (jeszcze nie
    szukałem choć to akurat proste się wydaje). Jest radio, centralny zamek i
    zegarek. Jak to radio, to mogę zrezygnować z podtrzymania pamięci (i tak
    nie słucham radia), ale z centralnego zamka rezygnować nie chcę...

    Kolejny pomysł to dorzucenie analogicznego panelu gdzieś do motocykla, tam
    mam zużycie 4.8 mA (z alarmem) lub 800 uA (bez alarmu, sam zegarek), to
    powinno być łatwiej :)

    --
    https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: