  • 1. Data: 2011-11-27 10:24:50
    Temat: troche [about] shaders
    Od: " fir kenobi" <f...@g...pl>

    (chyba zmilcze niektore (niezwiazane) bardzo smutne i
    w sumie bardzo czarne tematy mimo ze chodza mi ostatnio
    po glowie i mnie oslabiaja)

    nt shaderow jest duzo krzyku itd (jak kiedys np nt c++ jak
    zwykle o ciekawych tematach sie nie wrzeszczy tylko masa
    wynajduje swoje tematy po jakims tajemniczym kluczu)

    oblooknalem z lekka ten temat (bardzo slabo tylko przemiotlem
    wzrokiem kilkanascie stron z dwu tutoriali) i moge powiedziec
    ze mnie osobiscie nie specjalnie porusza, nie specjalnie mi
    sie podoba - sama idea programowania gpu versus tzw (tez sporo
    razy obgadywane) 'fixed pipeline' moglaby byc ew ciekawa
    (choc tez bez przesady bo niekoniecznie, temat jak dobrze
    robic extremalnie porzadne fixed pipeline tez bylaby ciekawa)
    ale samo to wykonanie nie jest za specjalnie ladne, chcialoby
    sie by to programowanie bylo ogolniejsze tj np by byla
    mozliwosc po prostu ladowania pelnych programow do gpu
    gdzie tymczasem takie waskie shadery sa jakies dziwne,
    nie zma szczegolow co prawda i nie przyjrzalem sie dokladniej
    jak bardzo 'per pixel' czy 'per vertex' to dziala (bo kiedys
    myslelem ze to jednak dziala 'per polygon' - to ostatnie zdaje
    sie chyba mialo by wiecej sensu; w kazdym razie chce powiedziec
    ze specjalnego entuzjazmu to we mnie (przynajmniej poki co)
    nie budzi i jak juz to ew bardziej ciekawe mz mogloby byc
    pisanie 'szerokich' programow dla gpu :/

    (i'm dying) fir kenobi