  • 11. Data: 2014-04-25 16:43:07
    Temat: Re: aluminium i miedź w jednej instalacji - problem
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 25 April 2014 16:32:56 UTC+2, J.F wrote:
    > No ale zaraz - nic nie powiesz, to wkreci ci na twoich oczach
    > aluminiowe kolanka.
    > I zamierzasz potem powiedziec "to sie nie miesza, rob jeszcze raz" ?

    No, na bezczela może wkręcić. Ale jest nadzieja że będzie się obawiał że się znam :-)

  • 12. Data: 2014-04-25 17:01:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > No, na bezczela może wkręcić. Ale jest nadzieja że będzie się obawiał
    > że się znam :-)

    Skąd je weźmie, z wykopalisk? Czy w ogóle ktoś dzisiaj robi inne
    instalacje wodne niż zgrzewane z plastiku?

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2014-04-25 17:19:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 25 April 2014 17:01:34 UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Sk�d je we�mie, z wykopalisk?

    Nie wiem, może się zrobić modne. Za bakelitowe przekręcane włączniki ludzie dużo kasy
    płacą: tiny.pl/qkkj2

  • 14. Data: 2014-04-25 17:33:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > Nie wiem, może się zrobić modne. Za bakelitowe przekręcane włączniki
    > ludzie dużo kasy płacą: tiny.pl/qkkj2

    Jak dużo kasy kosztują, to tym bardziej nie będzie wcisakał potajemnie
    za plecami klienta. Teraz moda na wszelką starzyznę. A na deski ze
    starej stodoły, to już istne szaleństwo. Ludzie płacą kilkakrotnie
    więcej niż za nowe drewno i wciskają je gdzie tylko się da.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2014-04-25 17:54:35
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 25 April 2014 17:33:55 UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Jak du�o kasy kosztuj�, to tym bardziej nie b�dzie wcisaka� potajemnie
    > za plecami klienta.

    W sensie że ktoś ponownie zacznie produkować. Wytworzenie takiego kolanka z alu to
    żadna sztuka, więc drogie by nie było. W swojej kuchni miałbym czym to zrobić
    seryjnie i powtarzalnie :-)

    No dobra, ale tak na poważnie, to w Polsce jest stosunkowo wysokie ciśnienie w sieci
    wodociągowej. Są miejsca na świecie gdzie pół bara i dość. A w Polsce, przy typowych
    sześciu, to trzeba mieć ułańską fantazję z tym amelinium :-) Wiem wiem, kolanko z alu
    można było odlać bez odlewni, a żeliwo to już przemysł. Który w PRLu był jaki był...

  • 16. Data: 2014-04-25 18:21:52
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    > Czy w ogóle ktoś dzisiaj robi inne
    > instalacje wodne niż zgrzewane z plastiku?

    Oczywiście. Stal całkiem nie wymarła ( woda, gazy techniczne ).

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2014-04-25 18:23:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konrad Anikiel napisał:

    > W sensie że ktoś ponownie zacznie produkować. Wytworzenie takiego
    > kolanka z alu to żadna sztuka, więc drogie by nie było. W swojej
    > kuchni miałbym czym to zrobić seryjnie i powtarzalnie :-)

    Produkt czekoladopodobny w opakowaniu zastępczym pewnie jeszcze
    łatwiej. Ale nie spodziewam się, że na takie rzeczy szybko pojawi
    się moda pozwalająca producentom zbić fortunę.

> [...]
    > ułańską fantazję z tym amelinium :-) Wiem wiem, kolanko z alu można
    > było odlać bez odlewni, a żeliwo to już przemysł. Który w PRLu był

    No to przecież od razu napisałem, skąd się takie kolanka wzięły.
    Zresztą z mosiężnymi podobnie -- ich istnienie w przyrodzie nie
    jest niczym uzasadnione, poza tym, że rzemieślnik z PRL był
    w stanie je zrobić i sprzedać z zyskiem. Mimo materiału dużo
    droższego, niż żeliwo.

    Przy czym ja bym się nie obawiał, że one pękną akurat dlatego,
    że w instalacji culaitung będzie wzmożony. One uszkadzały się
    mechanicznie w trakcie skręcania. A w czasie dalszej pracy może
    im się coś złego przytrafić na przykład wtedy, gdy na tej samej
    rurze droselklapa jest tandetnie zablindowana i ryksztosuje,
    a przenoszące się drgania powodują pęknięcia.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2014-04-25 18:44:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Oczywiście. Stal całkiem nie wymarła ( woda, gazy techniczne ).

    Pytałem o wodę, o taka zwykłą domową instalację, nie o zastosowania
    specjalne. Ale może lepiej zapytać inaczej -- czy jest sens robienia
    inaczej niż zgrzewanym plastikiem, na przykład stalowymi rurami
    łączonymi na gwinty?

    Inercja w budownictwie jest ogromna. Żeliwne rury kanalizacyjne
    zniknęły z handlu chyba dopiero wtedy, gdy wymarło całe pokolenie
    inwestorów, dla których rzeczą niepojętą było, że można je zastąpić
    rurami z plastiku. Trwalszymi, lżejszymi, ogólnie lepszymi i tańszymi,
    tak przy zakupie, jak i przy instalacji.

    Jarek

    --
    -- Jasiu jako mój uczeń kształcisz się u mnie na nauce. Co to jest, mój
    chłopczę?

  • 19. Data: 2014-04-25 18:47:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Friday, 25 April 2014 18:23:30 UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Ale nie spodziewam si�, �e na takie rzeczy szybko pojawi
    > si� moda pozwalaj�ca producentom zbi� fortun�.

    Meble ze starzonych desek robi się na potęgę. A jakie metody stolarze mają na
    ekspresowe starzenie drewna!

    A w Szwecji modne są meble w stylu Saddama Husajna. Wytarta politura, gwoździe
    tapicerskie z obłażącym pazłotkiem. Nigdy nie wiadomo skąd może nas zaatakować
    niedorzeczna moda :-)

  • 20. Data: 2014-04-25 18:51:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >No dobra, ale tak na poważnie, to w Polsce jest stosunkowo wysokie
    >ciśnienie w sieci wodociągowej. Są miejsca na świecie gdzie pół bara
    >i dość.

    Hm, pol bara to raptem 5m slupa wody. Teren musi byc plaski jak stol,
    a domki parterowe, a przynajmniej bez lazienki na gorze, lub z
    hydroforem w piwnicy.

    Za to bardzo mnie ciekawi jak wyglada siec w Karpaczu - tam roznica
    poziomow jest z kilkaset metrow..

    >A w Polsce, przy typowych sześciu, to trzeba mieć ułańską fantazję z
    >tym amelinium :-) Wiem wiem, kolanko z alu można było odlać bez
    >odlewni a >żeliwo to już przemysł. Który w PRLu był jaki był...
    Sa bloki silnikow z aluminium, a cisnienie tam na pewno podnad pol
    bara.

    Zreszta ile u kolegi wytrzymalo kolanko - 30 lat, i to byc moze tylko
    z powodu wprowadzenia miedzianych rurek.
    Ciekawe czy "nowoczesne plastikowe" instalacje tyle wytrzymaja.

    J.