  • 31. Data: 2013-10-13 01:31:07
    Temat: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 12 Oct 2013 16:15:18 -0700 (PDT), k...@g...com wrote:

    >Pozwolisz że w odpowiedziach ja będę uznawał do czego się odnoszę. Pozwolisz również
    ze tylko w swoim imieniu zaproponuje Ci żebyś udał się na drzewo banany prostować.

    Pozwolisz ze wsadze cie do KF

    A.L.

  • 32. Data: 2013-10-13 02:10:53
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 13 października 2013 01:31:07 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:

    również ze tylko w swoim imieniu zaproponuje Ci żebyś udał się na drzewo banany
    prostować.

    > Pozwolisz ze wsadze cie do KF
    >

    > A.L.

    Ależ oczywiście. Nie widzę żadnego powodu żeby protestować. Dajesz mi tym spore fory.
    Będę mógł sobie jeździć po Tobie jak po łysej kobyle a Ty nie będziesz reagował. To
    dla mnie komfortowa sytuacja. Miłego dnia.

  • 33. Data: 2013-10-13 04:25:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@n...oldfield.org.pl>

    Dnia Fri, 11 Oct 2013 20:10:16 +0200, BartekK napisał(a):

    > W starszych pojazdach, zwłaszcza militarnych, były montowane
    > amperomierze akumulatora, coś takiego jak tu:
    > http://allegro.pl/amperomierz-30a-50a-mtz-belarus-ju
    mz-t25-t150-i3545194232.html
> [...]
    > na + (ładowanie) i - (rozładowywanie).
    > Mam pytanie do osób technicznych - jak na tym ustrojstwie był wykonywany
    > pomiar? Tzn. czy był przy akumulatorze dodatkowy "bocznik prądowy" (na
    > którym spadek napięcia był mierzony i wskazywany przez ten ustrój), czy
    > pomiar był wykonywany na np przewodzie masowym akumulatora ("wzorcowym"
    > znaczy zawsze takim samym, z założenia oryginalnym, i na potrzeby tego
    > wskaźnika - wystarczająco powtarzalny), czy też - cały główny prąd był
    > puszczany przez ten wskaźnik (bocznik wewnątrz, albo ustrój z jednym

    Różnie było. I były wersje z bocznikiem, aczkolwiek najpopularniejsze jest
    po prostu przepuszczenie całego prądu z akumulatora (poza zasilaniem
    rozrusznika) przez wskaźnik. Ten od białoruski to własnie taki
    pełnoprzepływowy.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. Pachońskiego 14/22a 31-223 Kraków

  • 34. Data: 2013-10-13 20:32:22
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com>

    > Ja mam tez problemy z czytaniem twoich rewelacji. Co co pisalem 127
    > razy.

    Pisałeś, że nie łamie. To dobrze, że nie łamie. A na czym ten twój problem
    polega ?

    > Inni tez

    Ja nie mam

  • 35. Data: 2013-10-14 14:07:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > po prostu przepuszczenie całego prądu z akumulatora (poza zasilaniem
    > rozrusznika) przez wskaźnik. Ten od białoruski to własnie taki

    Ale ja widzę jeden problem: standardowy amperomierz widzi prąd, nie
    odróżnia biegunów. Skąd więc te samochodowe wiedziały, kiedy bilans
    prądowy był dodatni, a kiedy ujemny?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 36. Data: 2013-10-14 14:48:59
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-10-14 14:07, Adam pisze:
    > Ale ja widzę jeden problem: standardowy amperomierz widzi prąd, nie
    > odróżnia biegunów.
    Pierwsze pytanie: co to jest "standardowy amperomierz"?
    Magnetoelektryczny, elektromagnetyczny, elektrodynamiczny, a może
    myślisz o multimetrze cyfrowym? O jaki chodzi?
    Drugie pytanie: co robiłeś w szkole na fizyce, jak było doświadczenie
    pt. oddziaływanie przewodnika z prądem na igłę magnetyczną?

    Skąd więc te samochodowe wiedziały, kiedy bilans
    > prądowy był dodatni, a kiedy ujemny?
    W odpowiedzi na moje drugie pytanie masz na to odpowiedź.
    Jacek

  • 37. Data: 2013-10-14 15:26:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    [...]

    > Ale ja widzę jeden problem: standardowy amperomierz widzi prąd, nie
    > odróżnia biegunów.

    Że co? Co to jest "standardowy amperomierz"?

    > Skąd więc te samochodowe wiedziały, kiedy bilans prądowy był
    > dodatni, a kiedy ujemny?

    Ustrój magnetoelektryczny odróżnia biegunowość.

    Jako bocznik dla amperomierza można wykorzystać przewód masowy
    akumulatora - daje zazwyczaj wystarczający spadek napięcia dla
    prostego wskaźnika z zerem pośrodku (np. wskaźnik dostrojenia).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2013-10-14 22:00:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Oct 2013 15:26:25 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Jako bocznik dla amperomierza można wykorzystać przewód masowy
    > akumulatora - daje zazwyczaj wystarczający spadek napięcia dla
    > prostego wskaźnika z zerem pośrodku (np. wskaźnik dostrojenia).

    Prad rozruchu przez niego plynie ...

    J.

  • 39. Data: 2013-10-14 23:24:10
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 października 2013 22:00:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Prad rozruchu przez niego plynie ...
    >

    > J.

    A jak Ci się wydaje?

  • 40. Data: 2013-10-14 23:32:43
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-10-14 22:00, J.F. pisze:

    > Prad rozruchu przez niego plynie ...
    Co generuje spory spadek napięcia podczas rozruchu, w stosunku do
    realnie mierzonych spadków podczas normalnej pracy, i to mogłoby
    uszkodzić precyzyjny wskaźnik. Ale jakby tam wstawić nie wprost
    'mikroamperomierz' do pomiaru spadku/rozpływu prądu, tylko różnicowy
    wzmacniacz pomiarowy, z ogranicznikami diodowymi shottky na wejściu, to
    by się mierzyło bardzo ładnie. Ale to trochę strzelanie z armaty na
    muchy ;)

    Poza tym - w moim przypadku - pytanie zadane w tym wątku miało zupełnie
    niesamochodowy charakter - chciałbym zasadzić takie amperomierze do
    stacjonarnego UPSa, w którym są 4x równolegle po 2 aku w szereg, by
    kontrolować rozpływ prądów - czy aby wszystkie w miarę równo pracują, bo
    zdarzały się sytuacje gdzie jedna parka spuchła już, i tylko pracowały
    pozostałe, a logika ups-po jedynie "spadek pojemności" potrafiła
    wywróżyć, ale którego zestawu aku - to już nie...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173