  • 1. Data: 2013-10-11 16:11:20
    Temat: rewolucja w OC
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    http://finanse.wp.pl/kat,1033763,title,Czy-czeka-nas
    -rewolucja-w-komunikacyjnych-OC,wid,16013945,wiadomo
    sc.html

    "Szykuje się poważna zmiana w systemie ubezpieczeń komunikacyjnych OC.
    Planowo w I kwartale 2014 r. ma wejść w życie tzw. bezpośrednia
    likwidacja szkód. [...]
    Jednak jeśli zmiany wejdą w życie, to odszkodowanie otrzymamy od
    naszego ubezpieczyciela z naszego OC, bez konieczności poszukiwania
    ubezpieczyciela OC sprawcy zdarzenia. Niezależny rzeczoznawca będzie
    dokonywał wyceny, co pozwoli ukrócić praktykę zaniżania odszkodowań.
    Po załatwieniu sprawy i wypłacie odszkodowania nasz ubezpieczyciel
    zwróci się do ubezpieczyciela sprawcy o zwrot wypłaconej kwoty. "

    Hm, cos juz przeglosowali, czy dziennikarze robia z luznego pomyslu
    widly ?

    Szykujcie sie na spore podwyzki :-)

    J.

  • 2. Data: 2013-10-11 16:34:36
    Temat: Re: rewolucja w OC
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2013-10-11 16:11, J.F pisze:

    > Szykujcie sie na spore podwyzki :-)
    >

    > J.

    Oj, zabolą. :-(
    Zgodnie z Polskimi standardami, TU wszystko przerzucą na barki kierowców.
    Jakoś nie wierzę w poprawę ich efektywności.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 3. Data: 2013-10-11 18:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Szykujcie sie na spore podwyzki :-)

    Ale skad te podwyżki miałyby sie wziać?
    Z niezależnego rzeczoznawcy?

    Zreszta, pytanie czy teraz jest drogo czy tanio? Nie masz porównania to nie
    wiesz, jak mówia w reklamie.

    Ja płaciłem za jedno z aut 670zł w PZU. W tym roku sprawdziłem na
    rankomacie i wyszło mi 550. No to przenosze sie. Ale tak sie jakos zdarzyło
    ze sprawdziłem jeszcze u agenta który ma kilka towaryst u siebie - efekt -
    450zł...
    Z 550 tez byłem zadowolony. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 4. Data: 2013-10-11 18:50:01
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2013-10-11 18:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Ale skad te podwyżki miałyby sie wziać?
    > Z niezależnego rzeczoznawcy?

    Naprawdę sądzisz, że jedno TU drugiemu tak chętnie odda kasę?

  • 5. Data: 2013-10-11 18:54:10
    Od: funn <funn@_lalalalala_tkdami.net>

    W dniu 11-10-2013 18:50, WW pisze:
    > Naprawdę sądzisz, że jedno TU drugiemu tak chętnie odda kasę?

    Naprawde sadzisz, ze beda mieli jakis wybor?
    Takie rozwiazanie z powodzeniem dziala w likwidacji szkod powstalych w
    domu. Wiem z autopsji - odszkodowanie z zalanego mieszkania wyplacilo mi
    moje TU, a pozniej regresem sobie sciagneli z ubezpieczenia winnego.
    Szybko, bezbolesnie i (jak sie dowiedzialem) calkiem standardowo, jesli
    chodzi o jakiekolwiek procedury zalatwiania takich spraw. Wg mnie takie
    zmiany faktycznie beda korzystne z punktu widzenia klienta.

    --
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-10-11 19:01:15
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 11 października 2013 18:00:48 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    >
    > wiesz, jak m�wia w reklamie.
    >

    > Ja p�aci�em za jedno z aut 670z� w PZU. W tym roku sprawdzi�em na
    >
    > rankomacie i wysz�o mi 550. No to przenosze sie. Ale tak sie jakos zdarzy�o
    >
    > ze sprawdzi�em jeszcze u agenta kt�ry ma kilka towaryst u siebie - efekt -
    >
    > 450zďż˝...
    >
    > Z 550 tez by�em zadowolony. :)
    >

    > --
    >
    > Pozdrawia... Budzik
    >
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu� tak�e
    "_")

    > "�ycie jest cierpieniem, pieni�dze morfin�"

    Tak jak Ty też chciałbym się dowiedzieć skąd miała by się brać podwyżka. Są
    ubezpieczyciele co w reklamach twierdzą że dają 70% zniżki. Tak jak Ty sprawdziłem
    dokładnie ceny i znalazłem ofertę o 200 złotych niższą niż miałem. Po raz kolejny się
    okazało że dotychczasowy ubezpieczyciel zagrał a chuja przysyłając niezwykle
    korzystną propozycję przedłużenia u niego ubezpieczenia. Łaskawie nic nie podniósł
    stawki. Co ciekawsze agent sprawdził ile bym u niego zapłacił ( u tego starego
    ubezpieczyciela) jak bym się do niego przeniósł a nie kontynuował. Wyszło 130 złotych
    taniej. Prawdopodobnie w związku z krótszą smyczą spada ilość wypadków. I niższe
    składki są tego efektem. Żeby wzrosły musiałby powstać jakiś poważny powód. Zmiana
    sposobu wypłacania nie jest takim powodem.

  • 7. Data: 2013-10-11 19:30:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WW" napisał w wiadomości grup
    >Oj, zabolą. :-(
    >Zgodnie z Polskimi standardami, TU wszystko przerzucą na barki
    >kierowców.
    >Jakoś nie wierzę w poprawę ich efektywności.

    Nie nie - to sa swiatowe standardy.
    Ubezpieczyciel ma zarabiac, czyli sciagac z ubezpieczonych wszystkie
    odszkodowania z nadwyzka.

    J.

  • 8. Data: 2013-10-11 19:34:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:
    >Ale skad te podwyżki miałyby sie wziać?
    >Z niezależnego rzeczoznawcy?

    Z "zadowolenia klienta" :-)
    Skoro klient ma byc zadowolony bardziej niz obecnie, to trzeba mu
    bedzie wiecej zaplacic :-)

    I tak swoja droga to jestem ciekaw kiedy powstana ubezpieczyciele
    nastawieni na "wyrwanie kasy" od innych.

    Ale ja takie sprawdzenia robie co rok.

    J.

  • 9. Data: 2013-10-11 19:42:30
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-11 18:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Ale skad te podwyżki miałyby sie wziać?
    > Z niezależnego rzeczoznawcy?

    No właśnie. Znowu nagonka i straszenie że jak chcecie mieć lepsze,
    łatwiejsze przepisy to i tak zabulicie za te luksusy z własnej kieszeni.
    dlatego lepiej już się godzić na to co jest łącznie ze zmowami cenowymi,
    zakazanymi klauzulami i praktykami.

    Gdyby sądy nie były takie niemrawe to taki ubezpieczyciel kłaniałby się
    i całował po rękach każdego klienta.

    Wiem... poruszyć wymiar sprawiedliwości to jak ruszyć Ziemię :-)

  • 10. Data: 2013-10-11 19:51:13
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 11 października 2013 19:30:25 UTC+2 użytkownik J.F napisał:

    > Nie nie - to sa swiatowe standardy.
    >
    > Ubezpieczyciel ma zarabiac, czyli sciagac z ubezpieczonych wszystkie
    >
    > odszkodowania z nadwyzka.
    >

    > J.

    W przypadku OC ubezpieczycielem jest państwo. ten kto sprzedaje ubezpieczenie jest
    jedynie akwizytorem. Żyje z marzy jaką dostaje od państwa. Założeniem ubezpieczenia
    solidarnościowego jest że ubezpieczony ani ubezpieczyciel na nim nie mogą zarobić.
    Ile państwo zbierze ze składek tyle ma wypłacić. Jak po okresie rozliczeniowym jest
    nadwyżka to w następnym ubezpieczenia tanieją. Jeśli by się okazało że wydano więcej
    niż zebrano to w pierwszej kolejności różnica pobierana jest z marży jaką dostają
    ubezpieczyciele. Brak w kasie oznacza ze ubezpieczyciele źle oszacowali ryzyko i za
    to ponoszą odpowiedzialność. Tak to działa w Polsce i bez względu na to jakie kto ma
    zdanie inaczej nie będzie. Jedyne możliwe podwyżki wynikają w tej chwili z inflacji.
    Ceny ubezpieczeń w Polsce nie będą rosły. mogą tylko utrzymywać się na stałym
    poziomie lub taniec. Jest to spowodowane tym że państwo z dnia na dzień używa
    gęstszego grzebyka do wyczesywania kierowców łamiących przepisy. Po pierwszym etapie
    tresury, co według mnie potrwa jeszcze z dwa lata, ubezpieczenia powinny stanieć.