  • 1. Data: 2013-10-11 20:20:05
    Temat: Kupuję nalewki na kopny śnieg, które?
    Od: "dada_r" <d...@k...org.pl>

    Po zeszłorocznej zimie naszło mnie na kupno opon które mają wysoki bieżnik
    który radzi sobie w kopnym śniegu.
    Moje przebiegi to 80% miasto w tym osiedlowe parkingi i nieodśnieżone
    miejsca
    parkingowe, 10% to dojazd na zabite wsie po często nieodśnieżonych alejkach,
    10% kilka razy w roku trasa 200km. Nie jeżdżę szybciej jak 100 km/h po
    ekspresówce.
    Chodzi mi o bieżnik który najlepiej sobie poradzi na śniegu. Opony takie
    zamierzam założyć w połowie listopada.
    Który rodzaj polecacie, na znanym portalu aukcyjnym są m.in. Michelin
    Alpine, Nokiany
    oraz inne wzory ale ciężko mi wysądować, który będzie najlepiej radził sobie
    w śniegu.
    Czy można przyjąć, że im więcej poprzecznych lamelek tym lepiej i im większe
    odstępy
    między nimi tym lepiej?

  • 2. Data: 2013-10-12 13:35:26
    Temat: Re: Kupuję nalewki na kopny śnieg, które?
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 11.10.2013 20:20, dada_r pisze:
> [...]
    > ekspresówce.
    > Chodzi mi o bieżnik który najlepiej sobie poradzi na śniegu. Opony takie

    Jak znajdziesz rozmiar to najprostsze ATki do niedużego samochodu
    terenowego (BFGoodrich, Yokohama), mogą być w wersji nalewkowej. W
    gratisie masz całoroczność, kiepskie hamowanie na mokrym i jakieś +20%
    do zużycia paliwa. :) Opony ala do SUVa (Dueler i okolice) w moim
    odczuciu niespecjalnie poprawiają warunki trakcyjne w kopnym śniegu -
    lepsze są już jakiekolwiek zimówki.

    S.

  • 3. Data: 2013-10-12 13:49:27
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-12 13:35, Stefan Szczygielski pisze:

> [...]
    > terenowego (BFGoodrich, Yokohama), mogą być w wersji nalewkowej. W
    > gratisie masz całoroczność, kiepskie hamowanie na mokrym i jakieś +20%

    Zapomniałeś o niesamowitym huku, jaki dają takie opony na asfalcie. :)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 4. Data: 2013-10-12 16:18:39
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 12.10.2013 13:49, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
    > Zapomniałeś o niesamowitym huku, jaki dają takie opony na asfalcie. :)

    Jeśli chodzi o większość ATków to mity. Ja jeżdżę na popularnych BFG AT
    T/A KO (fakt, te są uznawane za relatywnie ciche) i do niesamowitego
    huku to im daleko. Nawet głośne nie są rzekłbym - w przeciwieństwie do
    niektórych zimówek.

    S.

  • 5. Data: 2013-10-13 01:44:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 12 Oct 2013 13:35:26 +0200, Stefan Szczygielski napisał(a):

    > Jak znajdziesz rozmiar to najprostsze ATki do niedużego samochodu
    > terenowego (BFGoodrich, Yokohama), mogą być w wersji nalewkowej.

    Czy aby na pewno?
    Mam niefajne doświadczenia w jeździe po śniegu na oponach szutrowych:
    http://s283.photobucket.com/user/750paul/media/DSCF4
    772_zps809bbb15.jpg.html
    (zdjęcie poglądowe jak mniej-więcej wygląda taki bieżnik).

    I okazuje się że na śniegu radzą sobie dość podobnie jak opony letnie,
    czyli wcale sobie nie radzą, pomimo że potrafią mieć ponad 10mm bieżnika i
    całkiem szeroko rozstawione klocki.

    Każda zimówka, np. najtańsze Frigo jest tu lepsza o epokę.
    Wychodzi z tego że na śniegu to nie tyle klocek bieżnika robi robotę co
    miękkie lamele na zimówce.

    A terenówkami to jeżdżą na takich oponach bez problemu, bo zazwyczaj mają
    napęd na 4 koła :)

  • 6. Data: 2013-10-13 17:37:48
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "dada_r" <d...@k...org.pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi mi o bieżnik który najlepiej sobie poradzi na śniegu. Opony takie
    > zamierzam założyć w połowie listopada.

    Dębica Frigo 2 - na śniegu wymiatają. Na mokrym asfalcie przy gwałtownym
    ociepleniu potrafi być _BARDZO_ ślisko. Przy odrobinie ostrożności spokojnie
    mozna na nich jeździć.

    W górach nie zakopałem się ani razu, pełen komfort :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 7. Data: 2013-10-17 15:21:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-10-13 17:37, kamil/Endurorider.pl pisze:
    > Użytkownik "dada_r" <d...@k...org.pl> napisał w wiadomości

    > Dębica Frigo 2 - na śniegu wymiatają.

    Czy ja wiem? Chyba jeszcze chyba bardziej - jedynki (tzn te klockowate, bez
    numerka)...

    > Na mokrym asfalcie przy gwałtownym ociepleniu potrafi być _BARDZO_ ślisko.

    i ta "trakcja" na zakrętach...

  • 8. Data: 2013-10-23 10:01:45
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 17.10.2013 15:21, Jakub Witkowski wrote:

    > Czy ja wiem? Chyba jeszcze chyba bardziej - jedynki (tzn te klockowate,
    > bez numerka)...

    > i ta "trakcja" na zakrętach...

    Mam w jednym z aut i naprawde sa godne polecenia.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z