  • 11. Data: 2010-02-14 21:16:44
    Temat: Re: antena radiowo-telewizyjna
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    R.M. pisze:

    > niezupelnie, analogowe sa przewaznie na kanaly do 60, DVB-T do 69
    To powiedz mi dlaczego nie widzę różnicy poza naklejką? Nie dajmy się
    zwariować.
    SP6STZ

  • 12. Data: 2010-02-14 21:37:32
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hl9p7u$m36$1@news.onet.pl,
    SP6STZ <z...@v...pl> nabazgrał:

    > To powiedz mi dlaczego nie widzę różnicy poza naklejką? Nie dajmy się
    > zwariować.
    > SP6STZ
    yhy
    48 kanał Warszawa, 42 kanał Krosno, jaki sens w tej chwili stosowania anteny
    na kanały powyżej 60?

    Włodek

  • 13. Data: 2010-02-15 07:35:36
    Od: "plebi" <p...@o...pl>

    > - nie pordzewiała mi po roku
    > - obudowa na wzmacniacz nie rozpadła się po mroźniejszej zimie
    Jedynie TELMOR - droga ale jedyne anteny szerokopasmowe dobrej jakosci na
    rynku.

    > - wzmacniacz o regulowanym wzmocnieniu - z regulacją przy zasilaczu, a nie
    > przy antenie
    Kazdy przyzwoity wzmacniacz ma regulacje przy wzmacniaczu a nie przy
    zasilaczu. "Regulacja wzmocnienia" przy zasilaczu polega na zmniejszaniu
    napiecia zasilajacego przez co pogarszasz wszystkie parametry wzmacniacza.
    Sama regulacja wzmocnienia w ten sp[osob mozliwa jest przy
    najprymitywniejszych (najtanszych i najprostszych, najgorszych
    wzmacniaczach).

  • 14. Data: 2010-02-15 09:27:51
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > znacie się trochę na antenach rtv? co warto byłoby kupić
    > aby:
    > - nie pordzewiała mi po roku
    > - obudowa na wzmacniacz nie rozpadła się po mroźniejszej
    > zimie

    Np. Telkomowska ASR-860 (jest kilka modeli). Będziesz
    zadowolony. Anteny montowane 5 lat temu działają i wyglądają
    bardzo dobrze.

    > - wzmacniacz o regulowanym wzmocnieniu - z regulacją przy
    > zasilaczu, a nie przy antenie

    Nie produkuje się wzmacniaczy o regulowanym wzmocnieniu :-).

    > - mocowanie do anteny przykręcane, nie żaden F czy inny
    > badziew...

    Akurat F jest lepszym rozwiązaniem, pod warunkiem
    zastosowania dobrej, uszczelninej oringiem F-ki :-)

  • 15. Data: 2010-02-15 19:04:58
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Nie produkuje się wzmacniaczy o regulowanym wzmocnieniu :-).

    widziałem u kolegi antenę ze wzmocenieniem regulowanym przy zasilaczu...

    trochę szczegółów na temat tego czego poszukuję, od anteny odchodzi jakieś
    25 metrów kabla koncentrycznego, na końcu jest rozdzielacz na sprzęt TV i na
    kartę telewizyjną do komputera... pytanie, który wzmacniacz wybrać? bez
    wzmacniacza sygnał jest za mały i karta w PC traci jakość, jak rozkręcę
    wzmocnienie na maksa to mój stary Helios TC500 nie wyrabia i w obrazie
    pojawiają się takie śmieszne białe poziome kreski... no to który wybrać, ten
    15 czy 25 dB?

    > Akurat F jest lepszym rozwiązaniem, pod warunkiem zastosowania dobrej,
    > uszczelninej oringiem F-ki :-)

    a w tej którą poleciłeś jakie jest mocowanie? F to chłam bo widzę, że kabel
    się z niej wysuwa...

  • 16. Data: 2010-02-15 21:20:19
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    plebi pisze:

> [...]
    > Sama regulacja wzmocnienia w ten sp[osob mozliwa jest przy
    > najprymitywniejszych (najtanszych i najprostszych, najgorszych

    Można zastosować regulowany tłumik , wtedy można umieścić regulację w
    dowolnym miejscu, tylko pytanie czy to da pożądany efekt?
    SP6STZ

  • 17. Data: 2010-02-15 21:22:16
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hlc6i4$mhl$1@nemesis.news.neostrada.pl,
    identifikator: 20040501 <N...@g...pl> nabazgrał:
    (ciap)
    > a w tej którą poleciłeś jakie jest mocowanie? F to chłam bo widzę, że
    > kabel się z niej wysuwa...

    Bo ten co instalował to Dupa!

    Włodek ;-)

  • 18. Data: 2010-02-15 21:30:03
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    Robert_J pisze:

    > Np. Telkomowska ASR-860 (jest kilka modeli). Będziesz zadowolony. Anteny
    > montowane 5 lat temu działają i wyglądają bardzo dobrze.

    A może lepiej zestaw klasycznych YAGI wieloelementowych? Akurat to co
    podałeś to jest namiastka anteny, w tym układzie jakby ta antena nie
    miała wzmacniacza to by miała g... nie zysk.
    SP6STZ

  • 19. Data: 2010-02-15 21:37:29
    Od: SP6STZ <z...@v...pl>

    identifikator: 20040501 pisze:

> [...]
    > TC500 nie wyrabia i w obrazie pojawiają się takie śmieszne białe poziome
    > kreski... no to który wybrać, ten 15 czy 25 dB?

    Daj sobie spokój z regulowanymi wzmacniaczami, przed Heliosem daj tłumik
    jeśli chcesz wzmacniacz, ale tu sobie musisz przeliczyć jaki ci
    potrzebny. Karty TV w pecetach są z zasady tępe jeśli chodzi o czułość.
    Moja rada jest taka w takim układzie daj sobie spokój z antenami
    siatkowymi, daj Yagi z dużym zyskiem (można łączyć kilka anten w jeden
    układ), lepsze to niż wzmacniacze bo mniej syfu przy odbiorze.
    SP6STZ

  • 20. Data: 2010-02-16 09:24:52
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > widziałem u kolegi antenę ze wzmocenieniem regulowanym
    > przy zasilaczu...

    Fakt, tez kiedys widzialem takie gówienko, na dodatek chyba
    wzmocnienie było regulowane napięciem zasilania ;-). Ale
    odpusc to sobie, wez kogos kto sie na tym zna (i ma choćby
    prosty miernik poziomu sygnału) i dobierze Ci
    przedwzmacniacz montowany w puszce, taki jaki trzeba.
    Wzmacniaczy regulowanych nie robi żadna firma przy zdrowych
    zmysłach, ponieważ niemożnością jest utrzymanie rozsądnych
    parametrów. "Regulację wzmocnienia" we wzmacniaczach
    uzyskuje się za pomocą tłumików na wejściu lub między
    stopniami :-)

> [...]
    > jest rozdzielacz na sprzęt TV i na kartę telewizyjną do
    > komputera... pytanie, który wzmacniacz wybrać? bez

    Dlatego musisz mieć miernik poziomu sygnału i zmierzyć co
    wychodzi z samej anteny. Inaczej będziesz błądził po omacku
    i nikt Ci nie wywróży z fusów.

    > jak rozkręcę wzmocnienie na maksa to mój stary Helios
    > TC500 nie wyrabia i w obrazie pojawiają się takie śmieszne
    > białe poziome kreski

    Bo ten wzmacniacz nie nadaje się do niczego :-).

    > no to który wybrać, ten 15 czy 25 dB?

    Ten, którego nie przesterujesz ;-)). A tak poważnie to
    odpowiedziałem wyżej, nikt nie odpowie Ci na to pytanie,
    jedynie pomiar da jasność co zastosować. Chyba że wolisz
    kupić 5 różnych przedwzmacniaczy i kombinować...