  • 11. Data: 2019-10-28 12:45:53
    Temat: Re: arduino i lcd
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 27/10/2019 15:17, Mchal M. Lechanski wrote:
    > Czy istnieje i gdzie kupić wyświetlacz który można obsłużyć podobnie do
    > 16x2 lub 20x4 z modułem i2c, ale mający 4 linie i 24-30 znakw w linii?
    > Google znalazło mi jednego (chyba) producenta, ale bez sklepu, a na Ali
    > czy eBay takie cuda chyba nie występują bo szukajki nie znalazły nic.
    >
    > Wiem, że są wyświetlacze graficzne, ale to tylko w ostateczności.
    >
    > Pomożecie? Z góry dziękuję.

    Jak lubisz duże, podświetlane LCD to zobacz wyświetlacze typu 12864.
    Można je sterować szeregowo. Są to wyświetlacze graficzne 128x64 ale w
    ROMie mają zestaw znaków

    https://www.exploreembedded.com/wiki/images/7/77/QC1
    2864B.pdf

    kupisz za 5 dolców:
    https://www.ebay.com/itm/1pcs-ST7920-5V-12864-128x64
    /181907057727

    albo za 3.33 w wersji z taśmą
    https://www.banggood.com/2_4-Inch-128x64-12864-Dot-M
    atrix-COG-LCD-Display-Module-With-Blue-Backlight-p-1
    403302.html

    c.

  • 12. Data: 2019-10-28 20:16:52
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 27.10.2019 o 22:31, Jacek Radzikowski pisze:

    > A 40x4 może być?
    > https://www.newhavendisplay.com/4-x-40-characters-c-
    2_88.html

    nieco długi - 19 cm i chyba te moduły o których pisałeś wcześniej nie
    będą z tym działać.
    Pewnie skończy się na tym 12864. Albo na drastycznym cięciu
    wyświetlanych informacji.

    --
    Michał

  • 13. Data: 2019-10-28 21:20:55
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Michal M. Lechanski wrote:

> [...]
    > będą z tym działać.
    > Pewnie skończy się na tym 12864. Albo na drastycznym cięciu

    Na 128 pixelach nie zmieścisz 24 znaków

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 14. Data: 2019-10-28 23:28:35
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 28.10.2019 o 20:20, jacek pozniak pisze:

    > Na 128 pixelach nie zmieścisz 24 znaków

    No to zonk... będziemy ciąć.
    Dziękuję za informację.

    --
    Michał

  • 15. Data: 2019-10-28 23:53:28
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 10/28/19 3:16 PM, Michal M. Lechanski wrote:

> [...]
    > będą z tym działać.
    > Pewnie skończy się na tym 12864. Albo na drastycznym cięciu

    Poszukaj może jakiegoś mniejszego. Wyświetlacze 4x40 zwykle są
    zorganizowane jako dwa 2x40 jeden nad drugim, z dwoma liniami E dla
    każdej z kości. 4 linie danych, RS, RW i 2xE to akurat jest 8 linii
    sterujących. W sam raz na taką kostkę. Tylko będziesz musiał samemu
    oprogramować obsługę interfejsu fizycznego.
    A jak już chcesz robić na wyświetlaczu graficznym to weź coś z min 256
    kolumnami. Przy 128 kolumnach będziesz miał 5 pikseli na znak. Trochę za
    mało jak na poważny projekt.

    Jacek.

  • 16. Data: 2019-10-29 08:05:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2019 21:57:03 +0000, Mchal M. Lechanski napisał(a):

    > Tak, znam to i używam z 1602 i 2004. Niestety 20 znaków w linii to nieco
    > za mało dla mojej zabawki - muszę wyświetlić 3 grupy po 7 znaków w
    > każdej z 4 linii. Wraz z odstępami to 23 znaki. Niestety wyświetlacza
    > 2404 nie znalazłem.

    Kiedys nie byloby klopotu ... hm, pomylilo im sie ?

    https://www.tme.eu/pl/details/pc2402lrs-awt-h-q/wysw
    ietlacze-lcd-alfanumeryczne/powertip/
    https://www.tme.eu/pl/details/pc2402lrs-awt-h-q/wysw
    ietlacze-lcd-alfanumeryczne/powertip/
    - w tym na pewno.

    Dwa takie ?

    J.

  • 17. Data: 2019-10-29 08:08:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Oct 2019 22:28:35 +0000, Michal M. Lechanski napisał(a):

    > No to zonk... będziemy ciąć.
    > Dziękuję za informację.

    To jeszcze moze popatrz na mniejsze wyswietlacze, albo wydrukuj sobie
    - czy czytelny odczyt tych 23 znakow nie wymaga stosownej wielkosci
    ... szczegolnie jesli staruszkowie maja czytac ... bez okularow :-(

    J.

  • 18. Data: 2019-10-29 08:47:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jacek,

    > Na 128 pixelach nie zmieścisz 24 znaków

    Nie widziałeś Tasworda na Spectrum? 64 znaki na 256 pikselach... Znaki
    w matrycy 8x4.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2019-10-29 09:00:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Oct 2019 08:47:37 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Nie widziałeś Tasworda na Spectrum? 64 znaki na 256 pikselach... Znaki
    > w matrycy 8x4.

    to na 128 tylko 32 znaki. Niby sie miesci, ale czytelnosc byla taka
    sobie, zeby nie powiedziec kiepska.
    Juz nie pamieta - ale jak wygladaly M, N, H, a jak m ?

    J.

  • 20. Data: 2019-10-29 09:15:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, October 29, 2019, 9:00:45 AM, you wrote:

    [...]

    > to na 128 tylko 32 znaki. Niby sie miesci, ale czytelnosc byla taka
    > sobie, zeby nie powiedziec kiepska.
    > Juz nie pamieta - ale jak wygladaly M, N, H, a jak m ?

    Zaskakująco czytelnie. Zapytaj Google o Tasworda - pokaże Ci ekrany.
    Tadeusz Wilczek dorobił polskie literki, ja dorobiłem driver drukarki
    łącznie z efektami (bold, italic, NLQ, poszerzenie) i do czasów
    Chiwritera posłużył. Interfejs drukarki mam do dziś - zbudowana na
    szybko prowizorka nigdy nie doczekała się obudowy. 74LS373 jako bufor
    danych, 2x7453 jako dekodery adresu (tak naprawdę tylko A5, I/O, R/W), 74121
    jako generator impulsu !STROBE, dwa tranzystory do sprawdzania
    gotowości drukarki na przyjęcie kolejnego znaku.

    --
    Best regards,
    RoMan