  • 21. Data: 2019-10-29 12:27:32
    Temat: Re: arduino i lcd
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:2854934453$2...@s...com.
    ..
    Hello J.F.,
    Tuesday, October 29, 2019, 9:00:45 AM, you wrote:

    >Zaskakująco czytelnie. Zapytaj Google o Tasworda - pokaże Ci ekrany.

    Cos tam pamietam, ale juz wtedy traktowalem to jako ciekawostke.

    Ha, mozna sobie obejrzec i poprobowac.
    https://archive.org/details/zx_Tasword_2_Tutor_1983_
    Tasman_Software_a

    Tylko powinni dac tutorial do klawiatury najpierw :-)

    J.

  • 22. Data: 2019-10-29 15:37:34
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Juz nie pamieta - ale jak wygladaly M, N, H, a jak m ?

    W języku angielskim małe 'm' czasami pisze się tak jak duże ('M'), tylko
    niższe. Może tak to robili?

  • 23. Data: 2019-10-29 20:08:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    stary grzyb napisał:

    > W języku angielskim małe 'm' czasami pisze się tak jak
    > duże ('M'), tylko niższe. Może tak to robili?

    A w rosyjskim, to nawet nie tylko czasami.

    Jarek

    --
    S -- się wyprostowało,
    R -- prawą nogę złamało,

  • 24. Data: 2019-10-30 10:06:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-27 o 21:14, Jacek Radzikowski pisze:

    > Można. Zasada jest ta sama. Tyle ze tutaj masz już gotowy moduł który
    > montujesz na wyświetlaczu, bez potrzeby drutowania 595. A prosta obsługa
    To jest dobre jak robisz na płytce stykowej, dla swojej płytki ten moduł
    nie pomaga.

    > sprzętowego i2c w procesorze będzie mniej-więcej tak samo skomplikowana
    > jak programowe wysłanie bit po bicie albo obsługa sprzętowego SPI.
    Mylisz się.

    --
    Janusz

  • 25. Data: 2019-10-30 13:47:52
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie widziałeś Tasworda na Spectrum? 64 znaki na 256 pikselach... Znaki
    > w matrycy 8x4.
    Pamiętam te czasy ale to raczej nijak nie przystaje do współczesnej estetyki
    :)

    jp

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 26. Data: 2019-10-30 17:39:59
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 10/30/19 5:06 AM, Janusz wrote:
    > To jest dobre jak robisz na płytce stykowej, dla swojej płytki ten moduł
    > nie pomaga.

    OP prosił o namiar wyświetlacz z i2c albo moduł który zamontuje sobie na
    wyświetlaczu i podłączy kabelkami. Ty mu proponujesz projektowanie i
    produkcję własnego PCB i pudło z częściami.

    > Mylisz się.

    Serio? Wywołanie kilku funkcji z gotowej biblioteki obsługującej i2c
    jest takie skomplikowane?
    Jeśli nie wiesz gdzie szukać to polecam bibliotekę Arduino. I nie, ona
    nie jest przyspawana do środowiska. Implementacje są dostępne na masę
    rożnych procesorów i można z niej spokojnie korzystać we własnych
    programach napisanych w C++.

    Jacek.