  • 11. Data: 2017-04-27 09:14:43
    Temat: Re: arduino, początki, inny edytor
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 26 kwietnia 2017 20:32:48 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > eeeetam. alarm. 10 czuników, sprawdzanie czy żyją, alarmowanie
    > telefonem. jak alarm nie działa to ma zliczać wejścia.
    > godzina roboty dla programisty, ja się męczę z różnicą = i ==
    > Ale moje wycie do księżyca jest z innego powodu. po nieudanej kompilacji
    > mam podane w której lini jest coś nie teges, ale edytor nie numeruje
    > lini!!!! czyli jeśli jest to linia 126 to sam muszę liczyć 1, 2, 3....
    > 126. to jest problem do rozwiązania

    http://kig.re/2014/08/02/arduino-ide-alternatives.ht
    ml

    Jak juz ktos tu napisal, da sie :)

    Pociesze cie, na poczatku jest zazwyczaj trudno i wolno. Ale nazbierasz klocków w
    głowie i na dysku i będzie szybciej i sprawniej.

    Jedna wazna rade ci dam: Zakladaj ze dojrzałe narzędzia z których korzysta więcej niż
    100 osób jednak sa uzywalne ale nie odkryles jak sie z nich powinno korzystać.
    Nie kazde takie jest ale jednak raczej nie jest źle :)

    Polecam też pobawić sie tutorialami i zobaczyc jak w nich sa jakies operacje robione.
    Operacje typu żąglowanie danymi, zmiany typów, obsługa jakichś bibliotek, struktura
    programu itp.

    Bedzie dobrze. :)

  • 12. Data: 2017-04-27 09:26:43
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 26.04.2017 o 22:56, Janusz pisze:

    > Napisz co ci ma robić to ci go napiszę. Możesz na priva, adres jest dobry.

    dzięki, ale sam się muszę nauczyć, a łatwiejszego użytecznego projektu
    niż alarm - nie wymyślę.
    jednak jeśli masz nadmiar czasu, to rozważ program do następującej
    zabawki której robocza nazwa to inteligentna strzelnica

    10 tarcz, dwa pistolety, i opcjonalnie tablica wyników
    pistolety pownny "strzelać" do tarcz czerwonym laserkiem za 3zł. ale
    wiązkę trzeba jakoś zmodulować, tak aby tarcza rozróżniała który
    pistolet trafił. myślałem zeby światło "migało" w pistoletach, w każdym
    z inną częstotliwością albo tego użyć 2 starych pilotów do tv.
    każda z tarcz, powinna wyemitować dzwięk, następnie oczekiwać na
    trafienie ze 3 sekundy i diodką lub dzwiękiem zasygnalizować który
    trafił. no i właśnie na tym rozróżnianiu który pistolet trafił -
    całkowicie poległem. czujniki światła rezystancyjne - są dość wolne i
    nie wiem jaką częstotliwość rozróżnią. odbiorniki do pilotów "słabo
    widzą" laserek. a programowanie - to juz wiecie jak mi idzie.
    Jeśli masz wolny czas, spróbuj pomyśleć czy dałoby się to zrealizować za
    pomocą programu i jaka para - laser - jako nadajnik i cośtam jako
    odbiornik zadziała. podczerwień jako "nośnik strzału" odpada, bo nigdy w
    życiu nie skalibruje takiego pistoletu.

    ToMasz

  • 13. Data: 2017-04-27 17:57:23
    Od: slawek <f...@f...com>

    Da się. W opcjach IDE przełącz na external editor czy jakoś tak.
    Kolorowanie składni będziesz miał w czymkolwiek.

    Sprawdzanie na bieżąco? Raczej będzie trudno, chociaż w zasadzie da
    się, np. Atmel Studio.

    Goto nie używaj. Nie ma sensu. Nigdy nie miało.

  • 14. Data: 2017-04-27 18:09:20
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Apr 2017 20:32:46 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:
    > eeeetam. alarm. 10 czuników, sprawdzanie czy żyją, alarmowanie
    > telefonem. jak alarm nie działa to ma zliczać wejścia.
    > godzina roboty dla programisty

    To nie jest godzina pracy. To dość poważne zadanie, jeżeli ma być
    zrobione dobrze. Czujniki mogą być różne itd., a system powinien być
    elastyczny. Czyli np. pozwalać na wymianę czujników w czasie pracy.
    Do tego błędy w obsłudze jednego czujnika nie powinny wpływać na
    komunikację z pozostałymi. To mikrokontroler, więc może być trudno
    zrobić to wielowątkowo.

  • 15. Data: 2017-04-27 18:14:00
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Apr 2017 09:26:43 +0200, ToMasz <N...@o...pl>
    wrote:
    > czerwonym laserkiem za 3zł. ale

    Jeden czerwony, drugi zielony. Filtry przed detektorami.

  • 16. Data: 2017-04-27 18:25:39
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-04-26 o 20:32, ToMasz pisze:

    > eeeetam. alarm. 10 czuników, sprawdzanie czy żyją, alarmowanie
    > telefonem. jak alarm nie działa to ma zliczać wejścia.
    Daj znać jak napiszesz ale obawiam się że będziemy dłuuuugo czekać.
    Poza tym program nie jest banalny jak Ci się wydaje.

    > godzina roboty dla programisty, ja się męczę z różnicą = i ==
    Bo trzeba przejść przez kurs albo tutoriala żeby wiedzieć że = jest
    przypisaniem a == porównaniem.

> [...]
    > mam podane w której lini jest coś nie teges, ale edytor nie numeruje
    > lini!!!! czyli jeśli jest to linia 126 to sam muszę liczyć 1, 2, 3....
    Już Ci napisali, poza tym edytor chyba w lini statusu na dole pokazuje w
    którym miejscu jest kursor.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 17. Data: 2017-04-27 18:27:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-04-27 o 09:26, ToMasz pisze:

    > dzięki, ale sam się muszę nauczyć, a łatwiejszego użytecznego projektu
    > niż alarm - nie wymyślę.
    Oki.

    > jednak jeśli masz nadmiar czasu, to rozważ program do następującej
    > zabawki której robocza nazwa to inteligentna strzelnica
    Ale to miło być prosty program a nie rozwiązywanie problemów
    sprzętowych, myślałem że ten etap masz już opanowany.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 18. Data: 2017-04-27 18:36:32
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 27 Apr 2017 18:25:39 +0200, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Już Ci napisali, poza tym edytor chyba w lini statusu na dole
    pokazuje w
    > którym miejscu jest kursor.

    Akurat w tym IDE nie.

  • 19. Data: 2017-04-27 18:55:33
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > Czy to nie.Ty rok temu, moją identyczn sugestię innemu użytkownikowi
    > skomentowałeś "... i będzie musiał rozwiązywać setki nowych problemów,
    > których w Arduino nie ma."? :)

    Nie przypominam sobie. Nie mam tego w wysłanych ani nie mogę znaleźć w
    Google.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 20. Data: 2017-04-27 18:57:41
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    slawek <f...@f...com> napisał(a):
    > Goto nie używaj. Nie ma sensu. Nigdy nie miało.

    To mit, że goto jest z definicji złe i nigdy nie powinno się go używać.
    http://stackoverflow.com/questions/245742/examples-o
    f-good-gotos-in-c-or-c

    --
    Grzegorz Niemirowski