  • 51. Data: 2012-05-31 00:44:18
    Temat: Re: auto na sprężone powietrze
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Wed, 30 May 2012 21:54:09 +0200, MarcinJM wrote:

    > Nie bardzo rozumiem:
    > Posluzmy sie objetoscia. Sprezarka ma objetosc 1 ltr i spreza to do 0.1
    > ltr. i podaje to na druga identyczna sprezarke.
    > Druga sprazarka ROZPREZA te 0.1 ltr z powrotem do 1 ltr.

    Nie musi rozprężyć - wystarczy że druga sprężarka (zakladając jej taką samą
    konstrukcję) byłaby napędzana przez przekładnię mechaniczną 10:1, czyli
    kręciła się te 10x wolniej niż ta pierwsza.

    Wtedy pierwsza zrobi 10 obrotów "pompując" jedno napełnienie drugiej, a
    druga dopchnie to swoje 10x i już mamy 100x.

    Albo ta druga sprężarka musiałaby być 10x mniejsza.

    Tyle że druga będzie obciążona 10x wyższą różnicą ciśnień między wejściem a
    wyjściem.

  • 52. Data: 2012-05-31 06:14:22
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-05-31 00:44, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    >
    > Albo ta druga sprężarka musiałaby być 10x mniejsza.
    >
    > Tyle że druga będzie obciążona 10x wyższą różnicą ciśnień między wejściem a

    No wtedy oczywiscie to zadziala, natomiast byla mowa o szeregu
    identycznych sprezarek.

    MarcinJM gg: 978510

  • 53. Data: 2012-05-31 12:05:42
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    v...@i...pl <v...@i...pl> napisał(a):

    > Jezeli ten sam, z ktorego ty korzystasz, to raczej podziekuje, mam
    > madrzejsze ksiazki.

    Od babci dostałeś do nabożeństwa.

  • 54. Data: 2012-05-31 17:58:32
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jezeli ten sam, z ktorego ty korzystasz, to raczej podziekuje, mam
    > madrzejsze ksiazki.

    On się uczy z podręcznika hodowli kur :)

  • 55. Data: 2012-05-31 19:00:03

    W dniu 2012-05-31 12:05, kogutek pisze:

    > Od babci dostałeś do nabożeństwa.

    Tobie nie dala, bo i tak bys nie zrozumial.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)