  • 41. Data: 2012-05-30 06:38:39
    Temat: Re: auto na sprężone powietrze
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-05-30 01:17, kogutek pisze:
    > szkłem dupę chcesz obetrzeć. Kupcie sobie na spółkę Poradnik Mechanika. Każdy
    > przeczyta i będziecie na waszych wioskach największymi specami od wszystkiego.
    > No może trochę przesadziłem Samo przeczytanie nie wystarczy. Trzeba jeszcze
    > zrozumieć co tam napisane. To mogą tylko tacy co mają współczynnik
    > inteligencji powyżej 120. Dla niektórych z was czytanie może przypominać próbę
    > porozumienia się z Chińczykiem na migi w piwnicy, bez światła oczywiście.

    Ciekawe po cholere sa sprezarki dwustopniowe, w ktorych stopien wstepny
    ma duzo wieksza wydajnosc (l/min), zeby napchac powietrza w stopien
    drugi. W praktyce sa to sprezarki 3 tlokowe: 2 tloki napychaja powietrze
    do trzeciego, wiec ladunek jest wstepnie sprezony stosunkiem 2:1, trzeci
    tlok dopreza go dodatkowo.
    Szeregowe wlaczenie dowolnej ilosci identycznych sprezarek nie podniesie
    cisnienia. Pierwsza sprezy, a kolejne beda przepychac bez podnoszenia
    cisnienia.

    MarcinJM gg: 978510

  • 42. Data: 2012-05-30 07:05:56
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-05-29 23:09, dominik pisze:

    > Tylko to pośrednio wspieranie produkcji CO2 (ogólnie), a też zaraz zacznie
    > się produkcja umyślna, skoro będzie się dało to sprzedać z zyskiem. IMO
    > ten wariant nie przejdzie. Już prędzej może azot właśnie.

    Biorąc pod uwagę że ta cała awantura z CO2 to jeden wielki szwindel żeby
    nabić kasę z handlu limitami... że żadnego wywołanego przez człowieka
    ocieplenia nie ma a ilość tego CO2 wydalanego przez człowieka jest
    znikoma w porównaniu z tym co natura wydala...

    Mam nadzieję że się rządzący nawrócą i odwrócą od klękania przed
    Arabami. :-)

  • 43. Data: 2012-05-30 15:04:35
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/05/2012 21:55, nazgul wrote:

    > łeee to już lepiej jedno koła napędzać rozprężaniem a z drugiego koła
    > pobierać moc do sprężania ;-)

    Stary, właśnie dokonałeś wiekopomnego przełomu. Przecież to można
    uprościć i... napędzać jedno koło z drugiego! Potrzeba tylko trochę
    sprężonego powietrza do ruszenia, a kiedy samochód już się toczy, jedno
    koło przez przekładnię zębatą z różnymi przełożeniami napędza drugie. W
    ten sposób możesz nawet przyspieszać. Mamy problem rozwiązany!

    Trollscience pozazdrości!

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 44. Data: 2012-05-30 17:18:54
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    MarcinJM <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Szeregowe wlaczenie dowolnej ilosci identycznych sprezarek nie podniesie
    > cisnienia. Pierwsza sprezy, a kolejne beda przepychac bez podnoszenia

    120 nie masz.

  • 45. Data: 2012-05-30 17:47:31
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-05-30 15:04, kamil pisze:

    > Stary, właśnie dokonałeś wiekopomnego przełomu. Przecież to można
    > uprościć i... napędzać jedno koło z drugiego!

    no taaaak ale, ktoś kto wymyślił oś między kołami mógłby ci zarzucić
    plagiat.

  • 46. Data: 2012-05-30 18:12:30
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-29 22:59, v...@i...pl wrote:

    > A frajerzy z NASA wysylaja wahadlowce w kosmos z jakims paliwem stalym,
    > zamiast polaczyc szeregowo z 8 sprezarek lodowkowych :) Kazda by podbila
    > 35 razy czyli dostajemy 2 251 875 390 625 atm. - chyba by starczylo do
    > uzyskania I predkosci kosmicznej, nie? :)

    Ale tylko wtedy jak pierdolnie do tyłu. Jak pierdolnie we wszyskich
    kierunkach to nic uzyskasz, jak pierdolnie do przodu, to rakieta
    pierdolnie w Ziemię zmieniając jej orbitę i wszystko nieprzypięte do
    gleby w okolicy 5000km wypierdoli na orbitę zgodnie z zasadą zachowania
    pędu, co jest korzystniejsze od kosmicznej windy i w tym kierunku bym
    się poruszał;)

    Shrek.

  • 47. Data: 2012-05-30 21:24:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 29 May 2012 23:17:45 +0000 (UTC), kogutek wrote:

    > szkłem dupę chcesz obetrzeć. Kupcie sobie na spółkę Poradnik Mechanika.

    Wszystko cacy, tylko zapomnialeś że mając powiedzmy sprężarkę o stopniu
    sprężania 5:1, to na pierwszym stopniu dostajesz 5 bar i różnicę między
    wejściem a wyjściem 4 bary.

    Na drugim teoretycznie dostaniesz 25 bar, ale różnicę między wejściem a
    wyjściem już 20bar.
    O ile napęd mechaniczny wymagający 5x wyższego momentu przy 5x niższych
    obrotach łatwo zapewnić przekładnią, to jeżeli nie będzie to sprężarka
    zaprojektowana do pracy z czynnikiem wejściowym pod ciśnieniem, to
    prawdopodobnie się po prostu uszkodzi, albo nie będzie wystarczająco
    szczelna.

    Dlatego o szeregowym łączeniu sprężarek z lodówek zyskując 1000bar raczej
    możesz zapomnieć.

  • 48. Data: 2012-05-30 21:54:09
    Od: MarcinJM <m...@g...pl>

    W dniu 2012-05-30 21:24, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    > szczelna.
    >
    > Dlatego o szeregowym łączeniu sprężarek z lodówek zyskując 1000bar raczej

    Nie bardzo rozumiem:
    Posluzmy sie objetoscia. Sprezarka ma objetosc 1 ltr i spreza to do 0.1
    ltr. i podaje to na druga identyczna sprezarke.
    Druga sprazarka ROZPREZA te 0.1 ltr z powrotem do 1 ltr. i ponownie
    spreza do 0.1. I tak kolejno. Nie mozesz doprezyc czegos, czego nie ma,
    a nie masz objetosci na wejsciu drugiej sprezarki.
    Co innego gdyby np.: 4 sprezarki rownolegle podawaly na 2 sprezarki
    rownolegle i te dwie dopiero na jedna. Wtedy jest klasyczna sprezarka
    wielostopniowa.
    Albo w objetosci: 4 ltr > 2ltr >1ltr

    MarcinJM gg: 978510

  • 49. Data: 2012-05-30 23:16:33
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-05-30 18:12, Shrek pisze:

> [...]
    > gleby w okolicy 5000km wypierdoli na orbitę zgodnie z zasadą zachowania
    > pędu, co jest korzystniejsze od kosmicznej windy i w tym kierunku bym

    Aż sobie skopiuję i zachowam twoją wypowiedź, bo jest rewelacyjna ale te
    5000km, to trochę mało - jak ziemia ruszy szybko w drugą stronę, to
    tylko to co na przeciwnej półkuli jest, ma szansę na niej pozostać - nie
    koniecznie żywe :P, reszta "wypierdoli na orbitę zgodnie z zasadą
    zachowania pędu" czyli okolica co najmniej 20000km :P

  • 50. Data: 2012-05-30 23:47:57

    W dniu 2012-05-30 01:17, kogutek pisze:
    > Kupcie sobie na spółkę Poradnik Mechanika.

    Jezeli ten sam, z ktorego ty korzystasz, to raczej podziekuje, mam
    madrzejsze ksiazki.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)