  • 1. Data: 2011-06-22 09:26:17
    Temat: automatyczne badanie wody
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Witam

    Mieszkam nie daleko nie dużej rzeki. Rzeka posiada szereg elektrowni na
    swej długości (prawie cały spadek zagospodarowany). W pobliżu jednej z
    nich jest ujecie wody.

    W dwóch miejscach na brzegu tej rzeki zauważyłem nie wielkie "domki" -
    budynki murowane (jakieś 4x4 metry wysokość jakieś 3-3,5m). Te "domki"
    są ulokowane blisko rzeki a z dala od innych obiektów ("domek 2" jest w
    odległości co najmniej 1km od zabudowań). Te domki nie są stare "domek
    1" ma z 20 lat a "domek 2" z 8. Na jednym z nich (nowszym) jest antena i
    coś mruczy w środku, a drugi stoi w pobliżu elektrowni (jest wyższa) na
    której też jest podobna antena. "Domek 1" sobie dokładniej obejrzałem i
    zauważyłem 2 plastikowe rury prowadzące do rzeki (jakieś 12-15cm
    średnicy). Obserwując ten budynek zostałem zaskoczony gdy w pewnym
    momencie uruchomiło się coś w środku i słychać było jakby pompowanie wody.

    Moje pytania są takie:
    Czy w tych budynkach może być zautomatyzowana stacja badania wody?
    Jeśli tak, to jakiego rodzaju badania się tam przeprowadza?
    A jeśli nie są to stacje badania wody to co to może być?

    dzięki
    Szyk