  • 1. Data: 2011-06-20 12:23:32
    Temat: Co zamiast produktów Autodesk?
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    Witajcie.

    Pracuję aktualnie używając pakietu oprogramowania Atodesk: obliczenia
    w Robot Millenium (sprzedane przez RoboBAT f-mie Autodesk), rysunki
    konstrukcji żelbetowych w AutoCAD Structural Detailing (dawny RCAD
    RoboBAT-a) - w pakiecie z Revitem, którego i tak nie używam, a rys.
    konstrukcji drewnianych w gołym AutoCAD'dzie. Konstrukcji stalowych
    praktycznie nie projektuję, ale AutoCAD SD też się do tego nadaje.
    Dodam, że Robota używam od roku 1998, już dość długo, AutoCAD-a
    jeszcze dłużej.

    Ostatnio jednak polityka sprzedaży i jakość produktów Autodesk zaczyna
    mnie doprowadzać do nerwicy - co chwila wyskakują jakies błędy, a
    Autodesk stosuje swoisty szantaż: trzeba kupować oprogramowanie z tzw.
    "subskrypcją" na następną wersję, co oznacza że z góry płace na
    następną wersję, kupując kota w worku. A kot ma coraz bardziej pachnąca
    kolorową obrożę i wypielęgnowaną sierść, ale coraz częściej łamie
    pazury i traci zęby przy próbie łapania myszy - a jeśli kupując nowego
    nie przedłużę subskrypcji, tracę prawo używania starszej wersji -
    lepiej działającej, ale niezupełnie zgodnej z najnowszymi normami.

    Czy ktoś może mi zaproponować inny pakiet? CATIA chyba się nie nadaje,
    bo o ile się zdążyłem zorientować, jego producent raczej ignoruje
    istnienie konstrukcji żelbetowych. Zaznaczę, ze cena *nie* jest
    najważniejsza, ale więcej niż 2x tyle co kosztuje zestaw Robot +
    AutoCAD + AutoCAD SD raczej nie zapłacę - czyli jestem gotów na
    wydatek rzędu 40-80 tys. złotych maksymalnie.

    Oprogramowanie musi być zgodne z EuroCode (odpadają lokalne amerykańskie
    rozwiązania); cieszyłbym się gdyby uwzględniało normy klimatyczne dla
    terenu Polski, ale nie jest to warunek.

    Pozdr,
    --
    Łukasz Kozicki

  • 2. Data: 2011-06-20 16:16:06
    Temat: Re: Co zamiast produktów Autodesk?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 20, 1:23 pm, Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>
    wrote:

    > Ostatnio jednak polityka sprzedaży i jakość produktów Autodesk zaczyna
    > mnie doprowadzać do nerwicy

    To tak jak ja z 15 lat temu. Co powiedziawszy, pewnie za kilka dni
    będę musiał się wbić znowu w Algora. Najgorszy program do FEA pod
    słońcem, ale czasem nie ma wyboru :-)
    Konrad

  • 3. Data: 2011-06-20 21:05:41
    Od: Michal Baranski <m...@p...onet.pl>

    Witam
    1. Tekla + Robot. Tekla jest podzielona na moduły, można coś wybrać,
    choć cena nie mała. Plus - współpracują między sobą.
    2. Microstation + Robot + pakiet do Microstation Triforma. Przy
    przejściu z AutoCada na Microstation można dostać zniżkę.
    3. Tanio: ZwCAD + nakładki + Robot.

    Zainteresuj się Allplan Nemetschek - do żelbetu.

    Oprogramowanie Bentleya jest sprzedawany w takim samym trybie jak
    AutoCAD, ale można używać dowolnej wersji, cen nie można porównywać.
    Otrzymujemy dobrą obsługę najnowszego dwg (gwarantuje Autodesk), dobrą
    obsługę rastrów. PowerDraft generalnie okrojone Microstation z narzędzi
    do 3D, ale tańsze.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2011-06-24 12:24:26
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    Odnośnie zamienników dla AutoCADa. Dla projektów dwuwymiarowych nada się
    darmowy DraftSight, dla trójwymiarowych -- BricsysCAD. Ten ostatni jest
    płatny, ale cena jest znacznie bardziej przystępna. Oby dwie aplikacje są
    multi-platformowe.

    --
    Piotr

    http://antyspam.pl/p/01/aaa.php

  • 5. Data: 2011-06-24 13:33:03
    Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>

    W dniu 2011-06-24 14:24, Piotr pisze:
> [...]
    > darmowy DraftSight, dla trójwymiarowych -- BricsysCAD. Ten ostatni jest
    > płatny, ale cena jest znacznie bardziej przystępna. Oby dwie aplikacje

    Dzięki, mam DraftSight - ale nie o taka rangę programu mi chodzi.
    DraftSight wystarczyłby jako zastępstwo samego AutoCADa, ale o ile
    wiem nie ma na niego żadnej nakładki w stylu Structural Detailing
    (SD to pakiet do projektowania konstrukcji, między innymi z
    automatycznym projektowaniem węzłów konstrukcji, rozkładów zbrojenia
    i zliczaniem materiałówki; coś takiego jest mi niezbędne do pracy -
    przyspiesza to pracę nad projektami które robię circa 10-krotnie w
    stosunku do gołego AutoCAD'a)
    Do BricsCAD-a natomiast zraziłem się kilka lat temu - działał
    kilkukrotnie wolniej od AutoCAD'a.

    Pozdr,
    --
    ŁK

  • 6. Data: 2011-06-24 21:20:39
    Od: Michal Baranski <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Może do stali BoCAD - modeluje się w 3D, pozwala pracować na bardzo
    dużych modelach. Dobra dokumentacja warsztatowa, zestawienia
    materiałowe. Sprawdzony na dużych projektach.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 7. Data: 2011-06-24 22:04:00
    Od: Piotr <z...@o...gmail.com>

    Dnia 24-06-2011 o 15:33:03 Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid>
    napisał(a):

    > Do BricsCAD-a natomiast zraziłem się kilka lat temu - działał
    > kilkukrotnie wolniej od AutoCAD'a.
    >
    > Pozdr,

    W ciągu kilku lat zostało wydanych kilka wersji stabilnych w/w programu.
    Zawsze możesz spróbować wersji próbnej dla testów.

    --
    Piotr

    http://antyspam.pl/p/01/aaa.php