  • 11. Data: 2019-03-08 14:20:00
    Temat: Re: automatyka: elektrozawory dwukierunkowe
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Każde 10 metrów słupa wody to około 1 atm.
    > Daj tak ze 300 metrów w dół rurę upustową, to ciśnienie na dole powinno
    > już być wystarczające, aby otworzyć zawór sprężynowy.
    >
    > Są zawory do nawadniania (nie pamiętam, Claber, Cellfast czy coś w ten
    > deseń) zasilane jednym ogniwem. Wytrzymuje takie zasilanie co najmniej
    > sezon, więc prądy są mikre. Może takie cuś by było? Tylko nie wiem, jak
    > w kierunku zaporowym by się zachowywał.

    Nie ma miejsca na metey słupa cieczy...
    A i ciecz lżejsza od wody...
    Całe urządzenie mieści się pod blatem stołu.

    Zawory zwrotne kupiłem, miejsca jest tylko tyle aby je umieścić poziomo...
    Kombinuję teraz aby wymienić w nich sprężynkę na słabszą.

  • 12. Data: 2019-03-08 15:39:33
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Pszemol <P...@p...com> wrote:

    > Szukam zaworu który po zamknięciu nie puszczałby cieczy w żadną stronę.
    > Zaowy, których dziś używam mają zaznaczoną strzałkę przepływu i działają
    > dobrze gdy ciśnienie jest tylko po jednej stronie...

    Zawory to nie wiem, ale jak chcę mieć podobny efekt z diodami Zenera, to
    łączę dwie przeciwsobnie... :) może to się sprawdzi?

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 13. Data: 2019-03-08 20:18:53
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 08.03.2019 o 14:20, Pszemol pisze:

> [...]
    >
    > Zawory zwrotne kupiłem, miejsca jest tylko tyle aby je umieścić poziomo...
    > Kombinuję teraz aby wymienić w nich sprężynkę na słabszą.

    Zaworki zwrotne od chromatografu cieczowego. Są idealnie szczelne w
    kierunku zaporowym, a przepuszczają praktycznie bez oporu. Ale przepływy
    tam niewielkie (w przeciwieństwie do ceny).

    P.P.

  • 14. Data: 2019-03-09 23:36:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..

    > Zawory to nie wiem, ale jak chcę mieć podobny efekt z diodami Zenera, to
    > łączę dwie przeciwsobnie... :) może to się sprawdzi?

    No, no... muszę przyznać, że ciekawe rozwiązanie :-)

    Na razie okazuje się, że zawory zwrotne pójdą spowrotem do sklepu
    skąd przyszły, bo płyn nie potrafi ich otworzyć swoim ciężarem...

    Zmieniłem orurowanie wylotów elektro-zaworów aby ich wyloty
    nie były blisko siebie tylko łączyły się przy samym spuście do
    zbiornika wyrównawczego, gdzie w tym punkcie ciśnienie będzie
    minimalne, i na razie pomogło - przy zamkniętym zaworze nie ma
    już przecieków w odwrotną stronę gdy inne zawory otwarte...

    Dzięki wszystkim za pomoc.