eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › autostrada szybciej
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 126

  • 111. Data: 2012-08-27 20:08:16
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-27 19:29, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:k1g856$vl5$...@m...internetia.pl...
    > W dniu 2012-08-27 17:56, J.F pisze:
    >>>>>> Najpierw pod ten viatoll wpaść muszą. Coś kiepską z realizacją.
    >>>>> Czy mi sie wydaje czy rownolegle drogi obramowano w pierwszej
    >>>>> kolejnosci ?
    >>>> A kto pisał tylko o równoległych?
    >>> A jak masz interes wzdluz autostrady, to bedziesz szukal prostopadlych ?
    >
    >> A co to znaczy "interes wzdluz autostrady"? Autostrada jest tylko
    >> częścią trasy, a interes to może być spokojnie daleko od niej.
    >> A tak patrząc na mapę to zdecydowanie częściej będzie gdzieś tam,
    >> a nie "wzdłuż".
    >
    > Jak bede mial interes z Wroclawia do Poznania to nie pojade autostrada,
    > chocbym nawet bardzo chcial.

    Otóż to. Choć z drugiej strony...

    > Ale jak bede mial z Wroclawia do Katowic ... wskazesz jakas dobra i
    > tania droge ?

    Dla kogo? DK94 ma się dobrze.

    > No dobra, powiedzmy ze to bedzie interes z Trzebnicy do Oswiecimia, zeby
    > nie bylo tak zlosliwie ..
    >
    > A z Wrocka do Warszawy ... tirmani chyba tak chetnie nie jezdzili A4,
    > nawet jak bylo "za darmo".

    A4 z Wrocka do W-wy? To zdaje się niezbyt po drodze.

    >>>> A co to jest "ciężki tir"? Jak najbardziej tną po wojewódzkich.
    >>> Taki ktory ma ponad 8t dopuszczalnego nacisku na os. Im tylko po
    >>> niektorych wojewodzkich wolno.
    >
    >> Dużo takich masz? Zresztą to nieprawda, ponieważ pomijając
    >> ciężarówki o "dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej
    >> do 11,5 t" których mało, to mamy całe mnóstwo krajowych
    >> i wojewódzkich o dopuszczalnym obciążeniu osi do 10 t.
    >
    > Nie, wojewodzkich nie, 51 pozycji tylko wymienionych.

    LOL - 71 krajowych i 51 wojewódzkich. Kogo chcesz czarować?

    >>> Niby taki "zwykly tir" ma 5 osi i moglby 40t wiezc, ale na przednie kola
    >>> jest chyba mniej ?
    >> Zwykły ma często 6 osi.
    >
    > Kiedy taki widziales ?

    Każdego dnia, wielokrotnie. Zdjęcia mam robić?

    >> Większość zestawów spełnia wymóg 8 ton na oś.
    >
    > Byc moze, ale z drugiej strony ... producenci sprzedaja ciagniki
    > siodlowe w wersji 8t na tylna os ?

    Tak, a co?

    > Jest kolejka. A wiec kasy pracuja na pelnej wydajnosci. I nie wazne czy
    > ona ma minute czy godzine - samochodow chce skorzystac z autostrady
    > wiecej niz ona moze przerobic.

    Ale jaki z tym problem? Przecież można skorzystać z systemów
    elektronicznych (choć nie wszędzie).

    > Z tym ze taka 1-minutowa to mogla byc pechowa fluktuacja w chwili
    > obserwacji, a taka 30-minutowa to sie tak szybko nie rozwieje ..

    I ta 30 minutowa często nie bywa.

    >> Nadal mamy jeden felerny fragment.
    >
    > Dwa, bo pod Katowicami i Krakowem tez sa kolejki :-)

    Ojoj, straszne.

    >>>> Wszystkich to ile było - 400km? Na koniec 2004 było ich 552km? Z czym
    >>>> do ludzi...
    >>> 552km ... hm, potrafi ktos wyliczyc ? Chyba w ich sklad wchodzi te 150km
    >>> we wladaniu Kulczyka.
    >> Tak, to z fragmentami A2 + A4.
    >
    > dodaj stalexport i sie okaze ze 40% autostrad krajowych bylo platnych :-)

    Stalexport już w tym jest.

    >> Ważne ile (skoro użyłeś tego jako argumentu) i nie jest ważne, by się
    >> ustawiały do kas - ważne jest, by jeździły tymi drogami i za jazdę
    >> płaciły.
    >
    > Ustawianie do kas swiadczy o tym ze bylo ich duzo.

    Że słucham? Świadczy jedynie o tym, że mogło się opłacić...

    >> Powinny wrócić, ale wcześniej trzeba było myśleć jak to zrobić by z
    >> nich nie zwiały.
    >
    > Oj tam, rzad tu o przyszlych pokoleniach mysli, co mu tam rok czy dwa ..

    Skoro rok czy dwa nie mają znaczenia, to skąd te narzekania i płacze?

    >>> Bo np na 94 Wroclaw-Opole ciezarowek 1 czerwca jakby przybylo, ale nadal
    >>> sporo przez bramki na A4 przejezdza.
    >> DK91 pełna, a A1 pustawa...
    >
    > w godzinach szczytu dni powszednich tez ?

    Zależy od miejsca, ale generalnie też.


  • 112. Data: 2012-08-27 20:40:27
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2012-08-27 19:29, J.F pisze:
    >>>>>>> Najpierw pod ten viatoll wpaść muszą. Coś kiepską z
    >>>>>>> realizacją.
    >>>>>> Czy mi sie wydaje czy rownolegle drogi obramowano w pierwszej
    >>>>>> kolejnosci ?
    >>>>> A kto pisał tylko o równoległych?
    >>>> A jak masz interes wzdluz autostrady, to bedziesz szukal
    >>>> prostopadlych ?
    >>> A co to znaczy "interes wzdluz autostrady"? Autostrada jest tylko
    >>> częścią trasy, a interes to może być spokojnie daleko od niej.
    >>> A tak patrząc na mapę to zdecydowanie częściej będzie gdzieś tam,
    >>> a nie "wzdłuż".
    >> Jak bede mial interes z Wroclawia do Poznania to nie pojade
    >> autostrada,
    >> chocbym nawet bardzo chcial.
    >Otóż to. Choć z drugiej strony...

    I dlatego wlasnie drogi prostopadle do autostrady mnie nie interesuja
    :-)

    >> Ale jak bede mial z Wroclawia do Katowic ... wskazesz jakas dobra i
    >> tania droge ?
    >Dla kogo? DK94 ma się dobrze.

    Strasznie dawno nie uzywalem. Do Katowic ? Predzej do Bytomia, niz
    sie przez ten Slask przedzierac :-)

    >> A z Wrocka do Warszawy ... tirmani chyba tak chetnie nie jezdzili
    >> A4,
    >> nawet jak bylo "za darmo".

    >A4 z Wrocka do W-wy? To zdaje się niezbyt po drodze.

    No wlasnie, niezbyt, wiec znow nie ma kto uciekac, bo uciekli juz
    wczesniej.
    Choc wcale nie tak dawno, jak Wroclaw byl nieprzejezdny, to ponoc im
    sie zdarzalo jechac A4 ..

    >>> Dużo takich masz? Zresztą to nieprawda, ponieważ pomijając
    >>> ciężarówki o "dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej
    >>> do 11,5 t" których mało, to mamy całe mnóstwo krajowych
    >>> i wojewódzkich o dopuszczalnym obciążeniu osi do 10 t.
    >
    >> Nie, wojewodzkich nie, 51 pozycji tylko wymienionych.

    >LOL - 71 krajowych i 51 wojewódzkich. Kogo chcesz czarować?

    Ale na krajowych mozna postawic viatolla. a 51 drog wojewodzkich to
    chyba niezbyt duzo - nie chce mi sie liczyc ile ich jest, z 500 ?
    I zauwaz ze to odcinki a nie cale drogi sa dopuszczone.

    >>>> Niby taki "zwykly tir" ma 5 osi i moglby 40t wiezc, ale na
    >>>> przednie kola
    >>>> jest chyba mniej ?
    >>> Zwykły ma często 6 osi.
    >> Kiedy taki widziales ?
    >Każdego dnia, wielokrotnie. Zdjęcia mam robić?

    Poprosze. Kiedys tez mi sie wydawalo ze u nas 26-kolowce jezdza.

    >> Jest kolejka. A wiec kasy pracuja na pelnej wydajnosci. I nie wazne
    >> czy
    >> ona ma minute czy godzine - samochodow chce skorzystac z autostrady
    >> wiecej niz ona moze przerobic.

    >Ale jaki z tym problem? Przecież można skorzystać z systemów
    >elektronicznych (choć nie wszędzie).

    Tym lepiej dla mojej tezy - bo ja twierdze ze najwyrazniej nie
    uciekli.
    Moze niewielka czesc uciekla, ale reszta jedzie twardo przez platne
    bramki, a jesli one sa szybkie elektroniczne, to tylko wiecej ich
    przejedzie.

    >> Z tym ze taka 1-minutowa to mogla byc pechowa fluktuacja w chwili
    >> obserwacji, a taka 30-minutowa to sie tak szybko nie rozwieje ..
    >I ta 30 minutowa często nie bywa.

    Ale taka na 15 minut bywa. I ona tez sie w kwadrans nie rozwieje.

    >>>>> Wszystkich to ile było - 400km? Na koniec 2004 było ich 552km? Z
    >>>>> czym
    >>>>> do ludzi...
    >>>> 552km ... hm, potrafi ktos wyliczyc ? Chyba w ich sklad wchodzi
    >>>> te 150km
    >>>> we wladaniu Kulczyka.
    >>> Tak, to z fragmentami A2 + A4.
    >
    >> dodaj stalexport i sie okaze ze 40% autostrad krajowych bylo
    >> platnych :-)
    >Stalexport już w tym jest.

    no wlasnie - czyli 200km z 552 bylo platne :-)

    A te 352 ? Krzywa -Wroclaw 90, do Kleszczowa 140 ... gdzies mi jeszcze
    brakuje 120 km .. 5 km pod zgorzelcem, 20 km A1 .. co jeszcze bylo
    bezplatne ?

    >>> Ważne ile (skoro użyłeś tego jako argumentu) i nie jest ważne, by
    >>> się
    >>> ustawiały do kas - ważne jest, by jeździły tymi drogami i za jazdę
    >>> płaciły.
    >> Ustawianie do kas swiadczy o tym ze bylo ich duzo.

    >Że słucham? Świadczy jedynie o tym, że mogło się opłacić...

    i swiadczy ze jeden za drugim jechaly przez bramke, a nie ze jeden na
    godzine ..

    >>> Powinny wrócić, ale wcześniej trzeba było myśleć jak to zrobić by
    >>> z
    >>> nich nie zwiały.
    >> Oj tam, rzad tu o przyszlych pokoleniach mysli, co mu tam rok czy
    >> dwa ..

    >Skoro rok czy dwa nie mają znaczenia, to skąd te narzekania i płacze?

    No bo wiesz, my bysmy chcieli autostrady na tanie winietki. Albo w
    ogole w cenie paliwa.

    A tymczasem za 5mld zakupili nam kolejki :-(

    >>>> Bo np na 94 Wroclaw-Opole ciezarowek 1 czerwca jakby przybylo,
    >>>> ale nadal
    >>>> sporo przez bramki na A4 przejezdza.
    >>> DK91 pełna, a A1 pustawa...
    >> w godzinach szczytu dni powszednich tez ?
    >Zależy od miejsca, ale generalnie też.

    Ciekawe swoja droga skad takie roznice. Czyzby z powodu ceny - ta
    "prywatna" za droga ?

    J.


  • 113. Data: 2012-08-27 22:02:25
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-27 20:40, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    > W dniu 2012-08-27 19:29, J.F pisze:
    >>>>>>>> Najpierw pod ten viatoll wpaść muszą. Coś kiepską z realizacją.
    >>>>>>> Czy mi sie wydaje czy rownolegle drogi obramowano w pierwszej
    >>>>>>> kolejnosci ?
    >>>>>> A kto pisał tylko o równoległych?
    >>>>> A jak masz interes wzdluz autostrady, to bedziesz szukal
    >>>>> prostopadlych ?
    >>>> A co to znaczy "interes wzdluz autostrady"? Autostrada jest tylko
    >>>> częścią trasy, a interes to może być spokojnie daleko od niej.
    >>>> A tak patrząc na mapę to zdecydowanie częściej będzie gdzieś tam,
    >>>> a nie "wzdłuż".
    >>> Jak bede mial interes z Wroclawia do Poznania to nie pojade autostrada,
    >>> chocbym nawet bardzo chcial.
    >> Otóż to. Choć z drugiej strony...
    >
    > I dlatego wlasnie drogi prostopadle do autostrady mnie nie interesuja :-)

    Zdaje się, że tylko Ty pisałeś o braku zainteresowania drogami
    prostopadłymi do autostrad - ja o niczym takim nie pisałem.
    Podobnie jak o "interesie wzdłuż autostrady". Dość luźno bawisz
    się w "argumenty".

    >> Dla kogo? DK94 ma się dobrze.
    >
    > Strasznie dawno nie uzywalem. Do Katowic ? Predzej do Bytomia, niz sie
    > przez ten Slask przedzierac :-)

    Przejedź się i sprawdź ile ciężarówek tamtędy jedzie.

    >>> A z Wrocka do Warszawy ... tirmani chyba tak chetnie nie jezdzili A4,
    >>> nawet jak bylo "za darmo".
    >
    >> A4 z Wrocka do W-wy? To zdaje się niezbyt po drodze.
    >
    > No wlasnie, niezbyt, wiec znow nie ma kto uciekac, bo uciekli juz
    > wczesniej.

    Jak mieli uciekać, skoro nie było skąd? Litości...

    > Choc wcale nie tak dawno, jak Wroclaw byl nieprzejezdny, to ponoc im sie
    > zdarzalo jechac A4 ..

    Spoko, jak był nieprzejezdny to się omijało na wszystkie możliwe
    sposoby, ale nijak nie uda Ci się tego użyć jako argumentu...

    >>> Nie, wojewodzkich nie, 51 pozycji tylko wymienionych.
    >
    >> LOL - 71 krajowych i 51 wojewódzkich. Kogo chcesz czarować?
    >
    > Ale na krajowych mozna postawic viatolla. a 51 drog wojewodzkich to
    > chyba niezbyt duzo - nie chce mi sie liczyc ile ich jest, z 500 ?
    > I zauwaz ze to odcinki a nie cale drogi sa dopuszczone.

    Czy Ty aby jeszcze pamiętasz o czym była mowa? Te "fragmenty" mają
    podwyższenie na oś do 10 ton. Tak, tamtędy ciężarówki idą jak się
    masz. Może pojeździłbyś trochę dalej?

    >>>>> Niby taki "zwykly tir" ma 5 osi i moglby 40t wiezc, ale na przednie
    >>>>> kola
    >>>>> jest chyba mniej ?
    >>>> Zwykły ma często 6 osi.
    >>> Kiedy taki widziales ?
    >> Każdego dnia, wielokrotnie. Zdjęcia mam robić?
    >
    > Poprosze. Kiedys tez mi sie wydawalo ze u nas 26-kolowce jezdza.

    W to co Tobie się wydawało nie wnikam. Zrobię jak będę pamiętał
    itd.

    >> Ale jaki z tym problem? Przecież można skorzystać z systemów
    >> elektronicznych (choć nie wszędzie).
    >
    > Tym lepiej dla mojej tezy - bo ja twierdze ze najwyrazniej nie uciekli.

    Znaczy jakiej tezy i o czym piszesz? Póki co nawet nie określiłeś kto
    i dlaczego czekał na bramkach. Ciężarówki mają od "dawna" viatolle
    i nie czekają 40 minut.

    > Moze niewielka czesc uciekla, ale reszta jedzie twardo przez platne
    > bramki, a jesli one sa szybkie elektroniczne, to tylko wiecej ich
    > przejedzie.

    No popatrz, a dane podawałeś z oczekiwania z ręcznego otrzymania
    biletu...

    > Ale taka na 15 minut bywa. I ona tez sie w kwadrans nie rozwieje.

    Zdecyduj się o czym piszesz.

    >>>>>> Wszystkich to ile było - 400km? Na koniec 2004 było ich 552km? Z czym
    >>>>>> do ludzi...
    >>>>> 552km ... hm, potrafi ktos wyliczyc ? Chyba w ich sklad wchodzi te
    >>>>> 150km
    >>>>> we wladaniu Kulczyka.
    >>>> Tak, to z fragmentami A2 + A4.
    >>
    >>> dodaj stalexport i sie okaze ze 40% autostrad krajowych bylo platnych
    >>> :-)
    >> Stalexport już w tym jest.
    >
    > no wlasnie - czyli 200km z 552 bylo platne :-)

    Manipulujesz - podałem dane odcinków płatnych przed 2004. Tego nie było
    nawet 150km. 552km to było na koniec 2004.

    > A te 352 ? Krzywa -Wroclaw 90, do Kleszczowa 140 ... gdzies mi jeszcze
    > brakuje 120 km .. 5 km pod zgorzelcem, 20 km A1 .. co jeszcze bylo
    > bezplatne ?

    Z mojego punktu widzenia to nieistotne.

    >>> Ustawianie do kas swiadczy o tym ze bylo ich duzo.
    >
    >> Że słucham? Świadczy jedynie o tym, że mogło się opłacić...
    >
    > i swiadczy ze jeden za drugim jechaly przez bramke, a nie ze jeden na
    > godzine ..

    Ależ kombinujesz - daj jakieś dane o ruchu na bramkach.

    >>> Oj tam, rzad tu o przyszlych pokoleniach mysli, co mu tam rok czy dwa ..
    >
    >> Skoro rok czy dwa nie mają znaczenia, to skąd te narzekania i płacze?
    >
    > No bo wiesz, my bysmy chcieli autostrady na tanie winietki. Albo w ogole
    > w cenie paliwa.

    A kto to jest "myśmy"? Ja tam jestem świadom wielu rozwiązań i raczej
    średnio skłonny do płaczu jaki to biedny jestem.

    > A tymczasem za 5mld zakupili nam kolejki :-(

    Komu "nam"?

    > Ciekawe swoja droga skad takie roznice. Czyzby z powodu ceny - ta
    > "prywatna" za droga ?






  • 114. Data: 2012-08-28 01:00:53
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Aug 2012 22:02:25 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > W dniu 2012-08-27 20:40, J.F pisze:
    >>>> Jak bede mial interes z Wroclawia do Poznania to nie pojade autostrada,
    >>>> chocbym nawet bardzo chcial.
    >>> Otóż to. Choć z drugiej strony...
    >>
    >> I dlatego wlasnie drogi prostopadle do autostrady mnie nie interesuja :-)
    >
    > Zdaje się, że tylko Ty pisałeś o braku zainteresowania drogami
    > prostopadłymi do autostrad - ja o niczym takim nie pisałem.
    > Podobnie jak o "interesie wzdłuż autostrady". Dość luźno bawisz
    > się w "argumenty".

    Ja pisalem ze rzad sie cieszy z wysokich oplat, bo wiecej zarabia.
    Ty ze niekoniecznie, bo mu ciezarowki uciekna na inne drogi.
    Ja ze na innych rownoleglych jest viatoll, a tobie sie te "rownolegle" nie
    spodobaly. Kto tu juz nie wie o co sie kloci ?

    >>> Dla kogo? DK94 ma się dobrze.
    >> Strasznie dawno nie uzywalem. Do Katowic ? Predzej do Bytomia, niz sie
    >> przez ten Slask przedzierac :-)
    > Przejedź się i sprawdź ile ciężarówek tamtędy jedzie.

    od wrocka do Olawy umiarkowanie. Do Brzegu jeszcze mniej. A dalej to nie
    jechalem ostatnio.

    >>>> Nie, wojewodzkich nie, 51 pozycji tylko wymienionych.
    >>> LOL - 71 krajowych i 51 wojewódzkich. Kogo chcesz czarować?
    >>
    >> Ale na krajowych mozna postawic viatolla. a 51 drog wojewodzkich to
    >> chyba niezbyt duzo - nie chce mi sie liczyc ile ich jest, z 500 ?
    >> I zauwaz ze to odcinki a nie cale drogi sa dopuszczone.
    >
    > Czy Ty aby jeszcze pamiętasz o czym była mowa? Te "fragmenty" mają
    > podwyższenie na oś do 10 ton. Tak, tamtędy ciężarówki idą jak się
    > masz. Może pojeździłbyś trochę dalej?

    51 kawalkow ma. To ile nie ma ?

    >>>>> Zwykły ma często 6 osi.
    >>>> Kiedy taki widziales ?
    >>> Każdego dnia, wielokrotnie. Zdjęcia mam robić?
    >> Poprosze. Kiedys tez mi sie wydawalo ze u nas 26-kolowce jezdza.
    > W to co Tobie się wydawało nie wnikam. Zrobię jak będę pamiętał

    Czekam cierpliwie. Dawno nie widzialem, teraz "wszyskie" maja uklad 2+3

    >> Ale taka na 15 minut bywa. I ona tez sie w kwadrans nie rozwieje.
    > Zdecyduj się o czym piszesz.

    Ja konsekwetnie o tym ze ilosc samochodow, w tym i ciezarowek, jadachych
    platnym odcinkiem A4 jest duza.
    Czyli cena jest dobra i nie ma potrzeby obnizac :-(

    >>>>>>> Wszystkich to ile było - 400km? Na koniec 2004 było ich 552km? Z czym
    >>>>>>> do ludzi...
    >>>>>> 552km ... hm, potrafi ktos wyliczyc ? Chyba w ich sklad wchodzi te
    >>>>>> 150km
    >>>>>> we wladaniu Kulczyka.
    >>>>> Tak, to z fragmentami A2 + A4.
    >>>> dodaj stalexport i sie okaze ze 40% autostrad krajowych bylo platnych
    >>>> :-)
    >>> Stalexport już w tym jest.
    >> no wlasnie - czyli 200km z 552 bylo platne :-)
    > Manipulujesz - podałem dane odcinków płatnych przed 2004. Tego nie było
    > nawet 150km. 552km to było na koniec 2004.

    podales 50 km na A2. A tam byly trzy odcinki po ok 50km platne.
    Dodajac odcinek Stalexportu na A4 wychodzi ok 200.

    >> A te 352 ? Krzywa -Wroclaw 90, do Kleszczowa 140 ... gdzies mi jeszcze
    >> brakuje 120 km .. 5 km pod zgorzelcem, 20 km A1 .. co jeszcze bylo
    >> bezplatne ?
    > Z mojego punktu widzenia to nieistotne.

    A mnie zaciekawilo te 552km ktore rzekomo bylo.

    >>>> Ustawianie do kas swiadczy o tym ze bylo ich duzo.
    >>> Że słucham? Świadczy jedynie o tym, że mogło się opłacić...
    >> i swiadczy ze jeden za drugim jechaly przez bramke, a nie ze jeden na
    >> godzine ..
    > Ależ kombinujesz - daj jakieś dane o ruchu na bramkach.

    nie dam bo nie mam. Ale jesli jest 8 czynnych bramek i kolejka do nich - to
    ruch jest.

    >>>> Oj tam, rzad tu o przyszlych pokoleniach mysli, co mu tam rok czy dwa ..
    >>> Skoro rok czy dwa nie mają znaczenia, to skąd te narzekania i płacze?
    >> No bo wiesz, my bysmy chcieli autostrady na tanie winietki. Albo w ogole
    >> w cenie paliwa.
    > A kto to jest "myśmy"? Ja tam jestem świadom wielu rozwiązań i raczej
    > średnio skłonny do płaczu jaki to biedny jestem.
    >
    >> A tymczasem za 5mld zakupili nam kolejki :-(
    > Komu "nam"?

    No nam wszystkim.

    J.


  • 115. Data: 2012-08-28 09:57:47
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: "news.wp.pl" <n...@w...pl>

    W dniu 2012-08-28 01:00, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 27 Aug 2012 22:02:25 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)
    > Ja pisalem ze rzad sie cieszy z wysokich oplat, bo wiecej zarabia.
    > Ty ze niekoniecznie, bo mu ciezarowki uciekna na inne drogi.

    To takie dość luźne przybliżenie. Ja pisałem o konsekwencji likwidacji
    winietek dla ciężarówek i ich ucieczce na drogi alternatywne tam gdzie
    się da, z braku oviatollowania oraz nadzoru. Wiele dróg zostało
    zniszczonych, a "wpływ" do budżetu w rezultacie był mniejszy. Wcześniej
    ciężarówki jechały tak jak było im wygodniej, ponieważ opłata była
    jedna na wszystko i do tego nie do uniknięcia.

    > Ja ze na innych rownoleglych jest viatoll, a tobie sie te "rownolegle" nie
    > spodobaly. Kto tu juz nie wie o co sie kloci ?

    Ciężarówki jeżdżą nie tylko równoległymi do autostrad (o ile takie są).
    Jeżeli mają zapłacić za autostradę (czy inne oviatolowane) to
    wykorzystają inne trasy - tym bardziej, że autostrad tak naprawdę dużo
    nie ma. Na szczęście oviatolowania przybywa, więc sytuacja się powoli
    unormuje.

    > od wrocka do Olawy umiarkowanie. Do Brzegu jeszcze mniej. A dalej to nie
    > jechalem ostatnio.

    Problem w tym, że Polska to nie tylko okolice Wrocławia.

    > Czekam cierpliwie. Dawno nie widzialem, teraz "wszyskie" maja uklad 2+3
    -\_________________
    o-oo ooo

    To ile jest osi wg Ciebie?

    >>> Ale taka na 15 minut bywa. I ona tez sie w kwadrans nie rozwieje.
    >> Zdecyduj się o czym piszesz.
    >
    > Ja konsekwetnie o tym ze ilosc samochodow, w tym i ciezarowek, jadachych
    > platnym odcinkiem A4 jest duza.
    > Czyli cena jest dobra i nie ma potrzeby obnizac :-(

    A w cytacie jest o czasie oczekiwania przed bramkami :P

    > podales 50 km na A2. A tam byly trzy odcinki po ok 50km platne.
    > Dodajac odcinek Stalexportu na A4 wychodzi ok 200.

    W czasach przedunijnych? Daj jakieś źródło - ja wiem tylko
    o odcinku Stalexportu (~60km od 2000). Większą cześć (Wrocław-Gliwice
    ~140km) oddano chyba w 2003 - od razu z bramkami? Chętnie się
    dowiem gdzie na A2 było 200km autostrady z bramkami przed 2004.

    > A mnie zaciekawilo te 552km ktore rzekomo bylo.

    Mnie średnio, ponieważ ciężko było na autostradę w ogóle trafić.

    >> Ależ kombinujesz - daj jakieś dane o ruchu na bramkach.
    >
    > nie dam bo nie mam. Ale jesli jest 8 czynnych bramek i kolejka do nich - to
    > ruch jest.

    Ale jaki ruch? Ciężarowy, osobowy? Tego, że ruch jest nikt nie neguje.
    Podobnie jak ja nie neguję, że cena jest mniej więcej w porządku.
    Problem tkwi w stosowanych rozwiązaniach - od samych bramek po system
    elektroniczny.

    >>> A tymczasem za 5mld zakupili nam kolejki :-(
    >> Komu "nam"?
    >
    > No nam wszystkim.

    Przecież twierdzisz, że ceny i system w zasadzie jest ok to w czym
    problem?


  • 116. Data: 2012-08-31 11:44:44
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2012-08-27, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
    >>>> Niby taki "zwykly tir" ma 5 osi i moglby 40t wiezc, ale na przednie kola
    >>>> jest chyba mniej ?
    >>> Zwykły ma często 6 osi.
    >>
    >> Kiedy taki widziales ?
    >
    > Każdego dnia, wielokrotnie. Zdjęcia mam robić?
    >
    >>> Większość zestawów spełnia wymóg 8 ton na oś.
    >>
    >> Byc moze, ale z drugiej strony ... producenci sprzedaja ciagniki
    >> siodlowe w wersji 8t na tylna os ?
    >
    > Tak, a co?

    Co wy wygadujecie?

    Zdecydowana większość "tirów" w Polsce - zestawów ciągnik siodłowy +
    naczepa to zestawy o 5 osiach. 2 w koniu, 3 w naczepie. W tandemach to
    zależy od ilości osi w przyczepce - 2-3 w solówce i 1-3 w przyczepie.

    Problem nacisku na oś to prawie zawsze problem z osią napędową (tylna w
    ciągniku)

    Nie ma czegoś takiego jak sprzedawanie ciągnika w wersji 8t na oś.
    Ciągnik ma DMC i tyle. A to, ile będzie na osi zależy praktycznie
    wyłącznie od tego ile _i jak_ będzie załadowane. Sam ciągnik waży około
    7,5 tony i ma 2 osie. Trzeba tak rozłożyć ciężar na naczepie, żeby mniej
    było z przodu na siodle. W tym celu np. pierwszy jeden albo dwa rzędy
    np. palet ładuje się pojedynczo albo nie piętruje (zależy od wagi
    pojedynczej palety).

    Nie zawsze się tak da - np. palety są dość lekkie, żeby 25 ton zapełniło
    całą naczepę. Przy równomiernym rozłożeniu takiego ładuku na 100%
    przekroczone jest 8t na napędowej.


    --
    WildS


  • 117. Data: 2012-09-06 10:27:02
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: w...@h...com

    > http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12323048,
    Bramki_na_A4__Do_40_minut_czekania.html

    Wiele innych rzeczy jest robione dla różnych lobby (kasa, korupcja, przekręt), o tyle
    nie mogę zrozumieć kto i co zyskał na tym (Kapsch?) , że nie zrobiono przejazdu
    automatycznego. W USA przejeżdżam 65 mph przez bramkę I-Pass Express i transponder
    jest sczytywany. Dlaczego u nas nie mogły być pasy ekspresowe do naliczania opłat????

    Skoro nie można tu posądzić nikogo o przekręt to znaczy, że jest to nieuctwo i
    nieudolność urzędników i inżynierków z GDDKiA. Pytanie co lepsze? I czy za
    niekompetencje też można kogoś postawić pod nasz bambusowy sąd?

    Dlatego ja korzystam z drogi 94. Dużo taniej (mniej paliwa, brak opłat), a czas ten
    sam.



  • 118. Data: 2012-09-06 11:12:25
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    > http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12323048,
    Bramki_na_A4__Do_40_minut_czekania.html

    >Wiele innych rzeczy jest robione dla różnych lobby (kasa, korupcja,
    >przekręt), o tyle nie mogę zrozumieć kto i co zyskał na tym (Kapsch?)
    >, że nie zrobiono przejazdu automatycznego. W

    Alez jest.

    >USA przejeżdżam 65 mph przez bramkę I-Pass Express i transponder jest
    >sczytywany.

    A jak nie masz transpondera to co sie dzieje ?

    >Dlaczego u nas nie mogły być pasy ekspresowe do naliczania opłat????
    >Skoro nie można tu posądzić nikogo o przekręt to znaczy, że jest to
    >nieuctwo i nieudolność urzędników i inżynierków z GDDKiA.

    Moze jednak troche wyzej, a moze przeprowadzono analize kosztow i
    wyszlo ze tak jest najlepiej.

    Bo przypominam ze GD zaczela od bezszlabanowego naliczania oplat dla
    ciezarowek na kilku drogach krajowych ... i tym odcinku A4 chyba tez.
    Czyli Kapsch potrafi.
    Sa pasy "pospieszne", mozesz sobie kupic transponder do automatycznego
    otwierania szlabanow, niedawno byla promocja dla osobowych - 70 zl.

    >Dlatego ja korzystam z drogi 94. Dużo taniej (mniej paliwa, brak
    >opłat), a czas ten sam.

    A skad dokad ? Bo na dluzsza trase to raczej autostrada szybsza. Tzn
    bez postojow na bramkach.
    Ale tez te 40 minut to szczyt szczytow. Natomiast 15 sie juz czesciej
    zdarza.

    J.


  • 119. Data: 2012-09-06 23:01:23
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: w...@h...com

    W dniu czwartek, 6 września 2012 11:13:03 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    >
    > > http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35063,12323048,
    Bramki_na_A4__Do_40_minut_czekania.html
    >
    >
    >
    > >Wiele innych rzeczy jest robione dla różnych lobby (kasa, korupcja,
    >
    > >przekręt), o tyle nie mogę zrozumieć kto i co zyskał na tym (Kapsch?)
    >
    > >, że nie zrobiono przejazdu automatycznego. W
    >
    >
    >
    > Alez jest.
    Co jest? Przecież musze stanąć ze 140 km/h do zera przed zamkniętym szlabanem i
    czekać aż, zechce się on otworzyć. Jedyne różnica pomiędzy płatnością ręczną jest że
    nie muszę otwierać szyby.


    > >USA przejeżdżam 65 mph przez bramkę I-Pass Express i transponder jest
    >
    > >sczytywany.
    >
    >
    >
    > A jak nie masz transpondera to co sie dzieje ?

    Jeśli urządzenie nie zarejestruje odczytu przy przejeździe pojadu przez bramkę to
    system najpierw rozpoznaje rejestrację i jeśli ten numer rejestracyjny pojazdu jest
    zarejestrowany w bazie i są środki na koncie to wysyłany jest automatycznie mail do
    właściciela, żeby stawił się w biurze bo jego transponder jest prawdopodobnie
    uszkodzony, a oni go sprawdzą i ewentualnie wymienią.
    Jeśli natomiast pojazdu nie ma w bazie to jest "violation" i kara.
    Prawidłowe sczytanie jest potwierdzone niebieskim światłem.

    Dodam jeszcze że żeby unikać korków to korzystanie z bramek automatycznych jest
    tańsze niż przy płatności ręcznej. Wszystkie przejazdy przez bramki widać na koncie
    internetowym. Jeden transponder może być na 3 pojazdy. Mogę przekładać na kilka
    samochodów w rodzinie.

    Jak masz jakieś pytania to chętnie odpowiem. System działa od wielu lat w stanie
    Illinois. Wcześniej nazywał się I-Pass, ale trzeba było zwalniać - ale nigdy
    zatrzymywać do zera! Teraz poprawili elektronikę i nazywa się I-Pass Express i możesz
    walić z pełną prędkością przez bramkę.

    > >Dlaczego u nas nie mogły być pasy ekspresowe do naliczania opłat????
    >
    > >Skoro nie można tu posądzić nikogo o przekręt to znaczy, że jest to
    >
    > >nieuctwo i nieudolność urzędników i inżynierków z GDDKiA.
    >
    >
    >
    > Moze jednak troche wyzej, a moze przeprowadzono analize kosztow i
    >
    > wyszlo ze tak jest najlepiej.

    > Bo przypominam ze GD zaczela od bezszlabanowego naliczania oplat dla
    >
    > ciezarowek na kilku drogach krajowych ... i tym odcinku A4 chyba tez.
    >
    > Czyli Kapsch potrafi.
    >
    > Sa pasy "pospieszne", mozesz sobie kupic transponder do automatycznego
    >
    > otwierania szlabanow, niedawno byla promocja dla osobowych - 70 zl.

    Dobrze, że napisałeś "pospieszne" w cudzysłowie. Bo najpierw muszę odstać w kolejce.
    A i tak zawsze muszę czekać przed szlabanem. Po co ten szlaban?

    > >Dlatego ja korzystam z drogi 94. Dużo taniej (mniej paliwa, brak
    >
    > >opłat), a czas ten sam.
    >
    >
    >
    > A skad dokad ? Bo na dluzsza trase to raczej autostrada szybsza. Tzn
    >
    > bez postojow na bramkach.
    >
    > Ale tez te 40 minut to szczyt szczytow. Natomiast 15 sie juz czesciej
    >
    > zdarza.

    Różnie. Kraków - Dąbrowa Górnicza - Kraków, Zgorzelec - Kraków, i Żagań - Kraków.
    W Auto - Moto był test. 2 identyczne samochody jechały Zgorzelec Kraków. Czas wyszedł
    prawie ten sam, co oznacza że się nie opłaca stać na bramkach.




  • 120. Data: 2012-09-06 23:15:22
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldek69,

    Thursday, September 6, 2012, 11:01:23 PM, you wrote:

    [...]

    > Różnie. Kraków - Dąbrowa Górnicza - Kraków, Zgorzelec - Kraków, i Żagań - Kraków.
    > W Auto - Moto był test. 2 identyczne samochody jechały Zgorzelec
    > Kraków. Czas wyszedł prawie ten sam, co oznacza że się nie opłaca stać na bramkach.

    Chromolisz. Dzisiaj przejechałem Opole-Wrocław-Opole testowo przez wiochy.
    Łącznie 180km w prawie 4 godziny. W dupie mam takie alternatywy.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: