  • 101. Data: 2012-08-27 02:57:54
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Aug 2012 21:46:49 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > Ciężarówki jeździły, miały winiety roczne, państwo płaciło za jazdę
    > autostradami prywatnymi. Te winiety zlikwidowano - nie wiedziałeś?

    W czasach przedunijnych panstwo nie placilo za prywatne autostrady.

    J.

  • 102. Data: 2012-08-27 12:11:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello MichałG,

    Saturday, August 25, 2012, 12:32:00 PM, you wrote:

    [...]

    > wszyscy normalni odchodzą od bramek, lub je max upraszczają, jako od
    > systemu niewydolnego, czasochłonnego, drogiego zarówno w budowie jak
    > utrzymaniu. U nas kolejny raz udało sie wybrac najgorszy (dla
    > kierowców)z mozliwych wariantów rozwiazania tematu poboru opłat.
    > Za to systemu w którym mozna sporo zarobic na boku.

    Po raz setny: nikt nie miał i nie będzie miał odwagi zaproponować
    winiet.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 103. Data: 2012-08-27 15:26:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello MichałG,

    >Po raz setny: nikt nie miał i nie będzie miał odwagi zaproponować
    >winiet.

    RoManie - czasy sie zmieniaja - to ze sie Pol na winietach przejechal,
    nie znaczy ze teraz by nie mialy poparcia spolecznego. Jak widac po
    nas - juz ma poparcie.
    Szczegolnie ze juz sa te autostrady po ktorych mozna by jezdzic.

    Tylko ze, jak juz wspominalem: rozliczenia z "prywatnymi
    autostradami", swiezo wybudowane bramki, dodatkowe wiadukty dla tych
    bramek, i w koncu dziura budzetowa ... masz racje - z powodu dziury
    zaden rzadacy polityk nie bedzie mial odwagi zaproponowac, budzet tego
    nie wytrzyma :-)

    J.

  • 104. Data: 2012-08-27 15:39:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości

    >Najpierw pod ten viatoll wpaść muszą. Coś kiepską z realizacją.

    Czy mi sie wydaje czy rownolegle drogi obramowano w pierwszej
    kolejnosci ?
    Rownolegle krajowki, wojewodzkich nie ... ale juz ciezkie tiry po
    wojewodzkich nie moga.

    >Nie wiem co to jest "dużo". Gdzieś tam są kolejki, gdzie indziej
    >pustki.

    jak jest 40 minut czekania to juz jest duzo. A nawet jak jest 3 minuty
    czekania do 8 koncowych bramek, to tez jest duzo, bo znak ze kasy
    pracuja na okraglo.
    A jak z kolei na innych wezlach jest 1 szlaban i nie ma kolejki - to
    znak ze pojazdy jezdza i placa caly odcinek.

    >Ciężarówki jeździły, miały winiety roczne, państwo płaciło za jazdę
    >autostradami prywatnymi. Te winiety zlikwidowano - nie wiedziałeś?

    Czytaj ze zrozumieniem - czasy przedunijne. Winietki byly, ale na
    autostradach nie obowiazywaly. Trzeba bylo placic w kasie. Nie
    wiedziales ?

    J.

  • 105. Data: 2012-08-27 16:55:44
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-27 15:39, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)

    > Czy mi sie wydaje czy rownolegle drogi obramowano w pierwszej kolejnosci ?

    A kto pisał tylko o równoległych?

    > Rownolegle krajowki, wojewodzkich nie ... ale juz ciezkie tiry po
    > wojewodzkich nie moga.

    A co to jest "ciężki tir"? Jak najbardziej tną po wojewódzkich.

    > jak jest 40 minut czekania to juz jest duzo.

    Jak na razie to te 40 minut pojawiło się na A4. No, raz się trafiło na
    A2, ale to w związku z przebudową oraz ruchem przedświątecznym.

    > A nawet jak jest 3 minuty
    > czekania do 8 koncowych bramek, to tez jest duzo, bo znak ze kasy
    > pracuja na okraglo.

    A co to są 3 minuty?

    > A jak z kolei na innych wezlach jest 1 szlaban i nie ma kolejki - to
    > znak ze pojazdy jezdza i placa caly odcinek.

    Nie bardzo rozumiem - masz na myśli nieuczęszczane wjazdy na autostradę?

    > Czytaj ze zrozumieniem - czasy przedunijne. Winietki byly, ale na
    > autostradach nie obowiazywaly. Trzeba bylo placic w kasie. Nie wiedziales ?

    Przedunijne powiadasz - jedyne kawałki płatne dodatkowo to fragment A4
    (60km) od 2000, A2 (~50km) od końca 2002 oraz A2 (~40km) od końca 2003.
    Wszystkich to ile było - 400km? Na koniec 2004 było ich 552km? Z czym
    do ludzi...

  • 106. Data: 2012-08-27 17:56:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    >A kto pisał tylko o równoległych?

    A jak masz interes wzdluz autostrady, to bedziesz szukal prostopadlych
    ?

    >A co to jest "ciężki tir"? Jak najbardziej tną po wojewódzkich.

    Taki ktory ma ponad 8t dopuszczalnego nacisku na os. Im tylko po
    niektorych wojewodzkich wolno.

    Niby taki "zwykly tir" ma 5 osi i moglby 40t wiezc, ale na przednie
    kola jest chyba mniej ?
    No i jeszcze trzeba takiego "lzejszego" kupic, bo "dopuszczalny"

    >Jak na razie to te 40 minut pojawiło się na A4. No, raz się trafiło
    >na
    >A2, ale to w związku z przebudową oraz ruchem przedświątecznym.

    Ale 15 minut na A4 sie zdarza czesciej.

    >A co to są 3 minuty?

    W kwestii czekania - niewiele. W kwestii zademosntrowania ze
    autostrada pracuje z pelna wydajnoscia (bramek) - wiele.

    >Nie bardzo rozumiem - masz na myśli nieuczęszczane wjazdy na
    >autostradę?

    Bo ja wiem czy takie nieuczesczane ... ale jak widze ze na 4
    szlabanach wjazdowych - gdzie sie tylko pobiera bilet - we wrocku stoi
    kolejka, w Gliwicach do wyjazdu ponoc stoi kolejka, a na kilku
    zjazdach po drodze kolejki nie ma - to wyciagam wniosek ze oni daleko
    jada .. i jak widac placa :-)

    >Przedunijne powiadasz - jedyne kawałki płatne dodatkowo to fragment
    >A4
    >(60km) od 2000, A2 (~50km) od końca 2002 oraz A2 (~40km) od końca
    >2003.

    O ile pamietam to byly trzy odcinki po ok 50km na A2.

    >Wszystkich to ile było - 400km? Na koniec 2004 było ich 552km? Z czym
    >do ludzi...

    552km ... hm, potrafi ktos wyliczyc ? Chyba w ich sklad wchodzi te
    150km we wladaniu Kulczyka.

    W sumie to nie wazne ile - wazne ze ciezarowki sie ustawialy do kas, a
    nie omijaly bokiem ... zreszta teraz tez specjalisci twierdza ze
    ciezarowki na autostrady wroca, jak sie podliczy calosc kosztow a
    kryzys czesciowo minie, to sie po prostu zaczna oplacac. Szczegolnie
    na "panstowych", gdzie taniej, i szczegolnie jak na drodze obok stoi
    viatoll :-)

    Bo np na 94 Wroclaw-Opole ciezarowek 1 czerwca jakby przybylo, ale
    nadal sporo przez bramki na A4 przejezdza.

    J.

  • 107. Data: 2012-08-27 18:40:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-27 17:56, J.F pisze:

    > A jak masz interes wzdluz autostrady, to bedziesz szukal prostopadlych ?

    A co to znaczy "interes wzdluz autostrady"? Autostrada jest tylko
    częścią trasy, a interes to może być spokojnie daleko od niej.
    A tak patrząc na mapę to zdecydowanie częściej będzie gdzieś tam,
    a nie "wzdłuż".

    > Taki ktory ma ponad 8t dopuszczalnego nacisku na os. Im tylko po
    > niektorych wojewodzkich wolno.

    Dużo takich masz? Zresztą to nieprawda, ponieważ pomijając
    ciężarówki o "dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej
    do 11,5 t" których mało, to mamy całe mnóstwo krajowych
    i wojewódzkich o dopuszczalnym obciążeniu osi do 10 t.

    > Niby taki "zwykly tir" ma 5 osi i moglby 40t wiezc, ale na przednie kola
    > jest chyba mniej ?

    Zwykły ma często 6 osi. Większość zestawów spełnia wymóg 8 ton na
    oś.

    > Ale 15 minut na A4 sie zdarza czesciej.

    Nadal jest to jedna autostrada, na której zrobił się cyrk.

    > W kwestii czekania - niewiele. W kwestii zademosntrowania ze autostrada
    > pracuje z pelna wydajnoscia (bramek) - wiele.

    ???

> [...]
    > Gliwicach do wyjazdu ponoc stoi kolejka, a na kilku zjazdach po drodze
    > kolejki nie ma - to wyciagam wniosek ze oni daleko jada .. i jak widac

    Nadal mamy jeden felerny fragment.

    > O ile pamietam to byly trzy odcinki po ok 50km na A2.

    Jakieś 150km wyjdzie, ale z obu. Zresztą sprawdź dokładnie jeżeli masz
    wątpliwości.

    > 552km ... hm, potrafi ktos wyliczyc ? Chyba w ich sklad wchodzi te 150km
    > we wladaniu Kulczyka.

    Tak, to z fragmentami A2 + A4.

    > W sumie to nie wazne ile - wazne ze ciezarowki sie ustawialy do kas, a
    > nie omijaly bokiem ...

    Ważne ile (skoro użyłeś tego jako argumentu) i nie jest ważne, by się
    ustawiały do kas - ważne jest, by jeździły tymi drogami i za jazdę
    płaciły.

> [...]
    > czesciowo minie, to sie po prostu zaczna oplacac. Szczegolnie na
    > "panstowych", gdzie taniej, i szczegolnie jak na drodze obok stoi

    Powinny wrócić, ale wcześniej trzeba było myśleć jak to zrobić by z
    nich nie zwiały.

    > Bo np na 94 Wroclaw-Opole ciezarowek 1 czerwca jakby przybylo, ale nadal
    > sporo przez bramki na A4 przejezdza.

    DK91 pełna, a A1 pustawa...

  • 108. Data: 2012-08-27 18:58:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Monday, August 27, 2012, 3:26:49 PM, you wrote:

> [...]
    > nas - juz ma poparcie.
    > Szczegolnie ze juz sa te autostrady po ktorych mozna by jezdzic.

    Decyzje o przystosowaniu budowanych autostrad do pobierania opłat na
    bramkach podjęto dawno temu - po fiasku Winietou. Teraz, przez
    najbliższe 10-15 lat, inwestycje w dostosowanie pod pobieranie opłat
    muszą się zwrócić. A jak się wreszcie zwróca, to budżet zechce na nich
    jeszcze trochę zarobić. Mysle, że nie dozyję burzenia bramek :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 109. Data: 2012-08-27 19:29:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >częścią trasy, a interes to może być spokojnie daleko od niej.
    >A tak patrząc na mapę to zdecydowanie częściej będzie gdzieś tam,

    Jak bede mial interes z Wroclawia do Poznania to nie pojade
    autostrada, chocbym nawet bardzo chcial.
    Ale jak bede mial z Wroclawia do Katowic ... wskazesz jakas dobra i
    tania droge ?

    No dobra, powiedzmy ze to bedzie interes z Trzebnicy do Oswiecimia,
    zeby nie bylo tak zlosliwie ..

    A z Wrocka do Warszawy ... tirmani chyba tak chetnie nie jezdzili A4,
    nawet jak bylo "za darmo".

> [...]
    >do 11,5 t" których mało, to mamy całe mnóstwo krajowych
    >i wojewódzkich o dopuszczalnym obciążeniu osi do 10 t.

    Nie, wojewodzkich nie, 51 pozycji tylko wymienionych.

    >Zwykły ma często 6 osi.

    Kiedy taki widziales ?

    >Większość zestawów spełnia wymóg 8 ton na oś.

    Byc moze, ale z drugiej strony ... producenci sprzedaja ciagniki
    siodlowe w wersji 8t na tylna os ?

    >???

    Jest kolejka. A wiec kasy pracuja na pelnej wydajnosci. I nie wazne
    czy ona ma minute czy godzine - samochodow chce skorzystac z
    autostrady wiecej niz ona moze przerobic.

    Z tym ze taka 1-minutowa to mogla byc pechowa fluktuacja w chwili
    obserwacji, a taka 30-minutowa to sie tak szybko nie rozwieje ..

    >Nadal mamy jeden felerny fragment.

    Dwa, bo pod Katowicami i Krakowem tez sa kolejki :-)

    >Tak, to z fragmentami A2 + A4.

    dodaj stalexport i sie okaze ze 40% autostrad krajowych bylo platnych
    :-)

    >Ważne ile (skoro użyłeś tego jako argumentu) i nie jest ważne, by się
    >ustawiały do kas - ważne jest, by jeździły tymi drogami i za jazdę
    >płaciły.

    Ustawianie do kas swiadczy o tym ze bylo ich duzo.

    >Powinny wrócić, ale wcześniej trzeba było myśleć jak to zrobić by z
    >nich nie zwiały.

    Oj tam, rzad tu o przyszlych pokoleniach mysli, co mu tam rok czy dwa
    ..

    >DK91 pełna, a A1 pustawa...

    w godzinach szczytu dni powszednich tez ?

    J.

  • 110. Data: 2012-08-27 20:06:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >nich
    >jeszcze trochę zarobić. Mysle, że nie dozyję burzenia bramek :(

    Decyzja jest w sumie polityczna, wiec moglaby sie szybko odwrocic, a
    jakis populistyczny polityk pewnie chetnie by jedna bramke osobiscie
    zburzyl, i jeszcze postraszyl poprzednikow trybunalem stanu za zle
    wydane pieniadze.
    Ale teraz juz nawet na Samoobrone nie mozna glosowac :-)

    No i nie wiem jak tam umowa z Kapsch - pewnie maja z 10-15 lat
    zagwarantowane .. a nie, tylko do 2018.

    Ale moze sie doczekasz ... elektronicznych bramek bezszlabanowych :-)

    J.