  • 71. Data: 2012-08-22 17:32:47
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o...@l...mshome.net...

    > Wg mnie, jeśli jest rosnący popyt na towar/usługę i nie jest to
    > towar/usługa "pierwszej potrzeby" - to cena jest skalkulowana prawidłowo -

    Nawet jeśli ceny trochę niższe zapewniłyby dwa razy większy obrót?
    Ty jakąś komunistyczną ekonomię poznałeś......

    > Nie mam wsród znajomych/sąsiadów żadnego który by powiedział, że dobrze mu
    > się powodzi, mimo, że sporo z nich ma własne domy, przeważanie dwa
    > samochody, odchowane dzieci i wolne soboty. Myślę, że to właśnie ta grupa
    > społeczna jeździ na wczasy za granicę.

    I może dlatego wiedzą, że gdyby robili to samo w normalnym kraju, to mieliby
    6 razy lepiej.
    Tak przynajmniej zeznaje kumpel, który wrócił po kilku latach w Kanadzie.

    > Mam znajomego (student) - pracuje na umowie śmieciowej (zlecenie) jako
    > "informatyk" za 2000 netto, ale dodatkowo w każdy weekend dorabia na
    > "naprawach komputerów" dodatkowe 500-1000.
    > Miesięcznie spokojnie dodaje sobie do umowy zlecenie dodatkowe 2000-3500
    > PLN.

    Jakiś bardzo obrotny jak na studenta musi być.
    Albo dużo gada, a Ty w bajki wierzysz.
    Raczej nie uznawałbym go za standard.

  • 72. Data: 2012-08-22 23:49:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2012 13:02:46 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Myslisz o prezydenckich w 2005 i Jaruckiej. A ja mówie o przegranych
    > wyborach parlamentarnych w 1997.

    Czy to byl ten rok w ktorym sie rozeszlo ze rzad potrzebuje 80 mld
    deficytu, przy wplywach budzetowych 120 mld ?

    J.

  • 73. Data: 2012-08-22 23:58:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2012 10:50:58 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F,
    > Nie na wszystkie tylko na krajowe.

    A na wojewodzkie nie ? O ile pamietam to tylko gminne mialy byc bezplatne.

    > Nie, no - dwa kawałki były...

    Skoro juz byly, to po co na nie placic ? :-)

    > Wrocław - Gliwice nie jest prywatna.

    Ale trzy inne zdazyli sprzedac. Musza byc bramki, przynajmniej tam.

    > Unijne przepisy wcale nie wymuszają bramek. Unijne przepisy
    > ograniczają apetyty...

    Ja tam slyszalem ze unijne przepisy zabraniaja podwojnych oplat dla
    ciezarowek - nie moze byc tak ze placa za wszystkie drogi i dodatkowo za
    autostrady. I stad caly pozniejszy ambaras ..

    > Ale co Kulczym ma do A4?

    do A4 nic, ale jak myslisz - czy jak startowal do koncesji to juz wiedzial
    jaki swietny interes mu sie szykuje jak juz wejdziemy do Unii ?

    J.

  • 74. Data: 2012-08-23 00:49:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, August 22, 2012, 11:49:24 PM, you wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Czy to byl ten rok w ktorym sie rozeszlo ze rzad potrzebuje 80 mld
    > deficytu, przy wplywach budzetowych 120 mld ?

    Nie, to był ten rok, w którym przez 2 doby spadło 300mm deszczu i z
    województwa opolskiego i sporych kawałków sąsiednich zrobiła się duża
    kałuża. W lipcu. A jesienią były wybory, które wygrała AWS i zrobiła
    nam takie reformy, że do dzisiaj czkawkę po nich mamy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 75. Data: 2012-08-23 08:51:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2012 00:49:58 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> [...]
    > kałuża. W lipcu. A jesienią były wybory, które wygrała AWS i zrobiła
    > nam takie reformy, że do dzisiaj czkawkę po nich mamy.

    Ale kaluza byla tylko w dwoch wojewodztwach.

    Natomiast pamietam ze ktorys z rzadow doprowadzil do takiej sytuacji
    finansowej, i cos mi sie widzi ze to tez komuchy z SLD byly, i rok tez dosc
    stary.

    P.S. jesli wierzyc wiki
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wybory_parlamentarne_w_
    Polsce_w_1993_roku
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wybory_parlamentarne_w_
    Polsce_w_1997_roku

    to w 93 SLD mialo 20% glosow, a po owej niefortunnej wypowiedzi w 97 - 27%.

    J.

  • 76. Data: 2012-08-23 09:13:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, August 23, 2012, 8:51:12 AM, you wrote:

    [...]

    > Ale kaluza byla tylko w dwoch wojewodztwach.

    Chyba w pięciu - to było jeszcze przed reformą. Opolskie, wrocławskie,
    wałbrzyskie, jeleniogórskie i katowickie.

> [...]
    Polsce_w_1997_roku
    > to w 93 SLD mialo 20% glosow, a po owej niefortunnej wypowiedzi w 97 - 27%.

    PIS też mial w 2007 roku znacznie wiecej niż w 2005 a przegrał sromotnie...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 77. Data: 2012-08-23 16:00:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    valid...
    >>> kałuża. W lipcu. A jesienią były wybory, które wygrała AWS i

    >Chyba w pięciu - to było jeszcze przed reformą. Opolskie,
    >wrocławskie,
    >wałbrzyskie, jeleniogórskie i katowickie.

    Ale to 5 z 49, 10% kraju :-)
    w jeleniogorskim cos plywalo ? A w katowickim chyba mniejszosc,
    Katowice nie plywaly :-)

    >PIS też mial w 2007 roku znacznie wiecej niż w 2005 a przegrał
    >sromotnie...

    Bo ja wiem czy tak sromotnie ... no patrzac na ilosc stolkow,
    ministrow i wplyw na wladze to owszem, ale to tylko pare procent
    roznicy. Moze sie latwo odwrocic :-)

    J.

  • 78. Data: 2012-08-24 13:12:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 22 Aug 2012 10:02:58 +0200, MichałG napisał(a):

    > nie szkodzi. Za to trzeba podjechac precyzyjnie (bo inaczej nie
    > siegniesz)przed 'automat'. Znależc własciwy przyciśk (zeby nie było zbyt
    > latwo są tam trzy.. ;) ), poczekać aż ów raczy zadziałac (kilka sek nic
    > nie robi... ), wydłubac małym palcem (duzy sie nie miesci ;) ) spod
    > przykrywki bilet.... iiiii juz! woila!gotowe!

    Ty widziałeś te bramki?

    --
    ___________ (R)

  • 79. Data: 2012-08-24 16:52:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
    grup

    >Nawet jeśli ceny trochę niższe zapewniłyby dwa razy większy obrót?
    >Ty jakąś komunistyczną ekonomię poznałeś......

    Kapitalizm czesto dziala podobnie.

    A tu .. no i co z tego ze by obnizyli, skoro to by tylko kolejki na
    bramkach wydluzylo i niezadowolenie wsrod klientow ?

    No i skad pewnosc ze liczby sa takie jak powyzej - moze na odwrot -
    trzeba o polowe cene obnizyc, a obrot wzrosnie o 10% ..

    J.

  • 80. Data: 2012-08-24 17:05:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
    >Rozmydłasz. A chodzi o to, że nie ma chetnych do utraty kolejnych
    >procentów poparcia do kolejnych wyborów.
    >Z bramek na A4 jest niezadowolony ułamek ułamka procenta wyborców. Z
    >winiet byłoby niezadowolonych znacznie więcej.

    Ale czasy sie zmienily, bramek przybylo, niezadowolonych tez :-)

    >Dla mnie większym idiotyzmem obecnego rozwiazania jest brak istotnych
    >zniżek przy instalacji ViaBoxów w samochodzie osobowym - przecież to
    >jest znaczne obnizenie kosztów obsługi autostrady i z racji tego
    >opłata za km powinna być znacznie niższa.

    Ale przeciez znizka jest. Cos 50%. Czy Ci sie oplaci - sam musisz
    ocenic :-)

    Poza tym wez pod uwage ze to rozbudowany system i trudno powiedziec
    czy aby na pewno obniza koszty, bo duzo czynnikow trzeba uwzglednic.

    No i jest jeden czynnik - jak sie sprzeda troche tych pudelek za pol
    ceny, kierowcy zobacza jakie to wygodne, rzuca sie ... a tam promocja
    sie skonczyla. Trzeba zaplacic cala cene. Mogl pan sie decydowac
    wczesniej, promocja trwala 3 miesiace ... i co - obrazisz sie i nie
    kupisz ? A przychody jednak dwukrotnie wieksze :-)

    J.