  • 81. Data: 2012-08-24 17:28:36
    Temat: Re: autostrada szybciej
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:50379516$0$1225$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Kapitalizm czesto dziala podobnie.
    >
    > A tu .. no i co z tego ze by obnizyli, skoro to by tylko kolejki na
    > bramkach wydluzylo i niezadowolenie wsrod klientow ?

    A kto powiedział, że bramki są do czegokolwiek potrzebne?

  • 82. Data: 2012-08-24 20:20:29
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    > Ty widziałeś te bramki?

    A Ty nie? takie żołte.....
    --
    pozdrawiam

  • 83. Data: 2012-08-25 07:01:38
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Cavallino pisze:

    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:50379516$0$1225$6...@n...neostrada
    .pl...

    > A kto powiedział, że bramki są do czegokolwiek potrzebne?

    wreszcie ktos zrozumiał o co chodzi....

    Michał

  • 84. Data: 2012-08-25 11:53:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Aug 2012 07:01:38 +0200, MichałG napisał(a):
    > wreszcie ktos zrozumiał o co chodzi....

    Ale ja przestalem.

    To co - maja zastapic bramki systemem elektronicznym ? Winietkowym ?
    Czy ma sie Staleksport z panstwem dogadac na likwidacje bramek w zamian za
    jakas stala kwote co miesiac lub jednorazowo ?

    Na to ostatnie to juz za pozno, S-e moze i by chcialo, ale realnej wartosci
    rzad nie chce zaplacic.
    Bo w sumie rzadowi obecna sytuacja bardzo odpowiada :-(

    J.

  • 85. Data: 2012-08-25 12:14:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...

    > Ale ja przestalem.
    >
    > To co - maja zastapic bramki systemem elektronicznym ? Winietkowym ?

    To drugie.
    Z cenami jak u sąsiadów.

  • 86. Data: 2012-08-25 12:32:00
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    J.F. pisze:

> [...]
    > rzad nie chce zaplacic.
    > Bo w sumie rzadowi obecna sytuacja bardzo odpowiada :-(

    wszyscy normalni odchodzą od bramek, lub je max upraszczają, jako od
    systemu niewydolnego, czasochłonnego, drogiego zarówno w budowie jak
    utrzymaniu. U nas kolejny raz udało sie wybrac najgorszy (dla
    kierowców)z mozliwych wariantów rozwiazania tematu poboru opłat.
    Za to systemu w którym mozna sporo zarobic na boku.

    Michał

  • 87. Data: 2012-08-25 13:04:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Aug 2012 12:14:57 +0200, Cavallino napisał(a):

    > To drugie. Z cenami jak u sąsiadów.

    Za pozno o 10 lat na takie gadanie.

    No, moze jeszcze na "panstwowych" autostradach by sie dalo wprowadzic. Ale
    na drugiej polowie nie :-(

    No i oczywicie - glosowales na partie Pola ? Nie. Molestowales pozniej
    swojego posla zeby przemyslal decyzje ? Nie. Glosowales w ogole na niego w
    wyborach ? tak. To masz na co zasluzyles :-P

    Poza tym cos pisales ze jakby tak troche ceny obnizyc to wplywy bylyby
    wieksze. A cos mi sie wydaje ze proponujesz system w ktorym wplywy spadna
    znacznie :-)

    Choc oczywiscie popieram - trzeba bylo wprowadzic winietki. Ale ja tez
    zawinilem i na zlego posla glosowalem, i go nie molestowalem.

    J.

  • 88. Data: 2012-08-25 13:11:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    e.net...

    > Za pozno o 10 lat na takie gadanie.

    Nic z tych rzeczy

    > No, moze jeszcze na "panstwowych" autostradach by sie dalo wprowadzic. Ale
    > na drugiej polowie nie :-(

    A dlaczego nie?
    Skoro na nowym kawałku A2 czy A1 to Państwo reguluje ceny i ew. dopłaca
    różnicę koncesjonariuszowi, to znaczy że i na reszcie się da.

    > No i oczywicie - glosowales na partie Pola ?

    Ale ja nic nie pisałem, że winietki mają być za zwykłe drogi.

    > Poza tym cos pisales ze jakby tak troche ceny obnizyc to wplywy bylyby
    > wieksze. A cos mi sie wydaje ze proponujesz system w ktorym wplywy spadna
    > znacznie :-)

    Jesteś przekonany?
    Bo ja nie do końca.

    > Choc oczywiscie popieram - trzeba bylo wprowadzic winietki.

    Nie - teraz trzeba wprowadzić winietki dla osobówek, bo jest po co i jest
    szansa że ktoś by je kupił.

  • 89. Data: 2012-08-25 13:37:37
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie - teraz trzeba wprowadzić winietki dla osobówek, bo jest po co i jest
    > szansa że ktoś by je kupił.

    Weź przestań. To za darmo powinno być. Nie po to składamy się 23% VATem,
    dochodowym i innymi by po własnym kraju jeździć opłotkami.

  • 90. Data: 2012-08-25 13:53:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Aug 2012 13:11:30 +0200, Cavallino napisał(a):
> [...]
    > Skoro na nowym kawałku A2 czy A1 to Państwo reguluje ceny i ew. dopłaca
    > różnicę koncesjonariuszowi, to znaczy że i na reszcie się da.

    Nie wiem czy pamietasz jak to wprowadzili calkiem niedawno dla ciezarowych,
    i skonczylo sie wielkim lamentem ze panstwu zabraklo pieniedzy na nowe
    autostrady.

    Ten nowy odcinek A2 o ktorym mowisz - tam jest jakis koncesjonariusz w
    ogole ?

    Nowy odcinek A1 - czy sie myle, czy od poczatku umowiony na nowych
    zasadach, niemal wypaczajacych pierwotna ustawe (i bardzo dobrze, bo widac
    ze sie nie sprawdzila) tzn GTC wybudowal za wlasny kredyt, ale dopiero jak
    sie GD zgodzila na cene, bo ona de facto wziela te autostrade w leasing.
    I co prawda bramki sa, eksploatacje i utrzymanie prowadzi GTC, bo takie
    prawo dawala jej koncesja, ale to w wszystko w ramach umowionej wczesniej
    ratalnej splaty. Koncesje przypominam usilowal jej rzad cofnac, ale sie nie
    udalo.

    Przy "starych" odcinkach tak sie nie da. Tzn da, ale glupia bylaby firma,
    ktora rezygnuje z obecnych i niemal pewnych wysokich wplywow.
    To juz raczej ustawe zmienic ( bo chyba ciagle obowiazuje), na nowych
    ustalic winietki, a na starych ... niech sobie robia co chca prywatni
    wlasciciele.

    > Ale ja nic nie pisałem, że winietki mają być za zwykłe drogi.

    Bez nich w zasadzie by tych autostrad nie bylo :-)
    No ale nie pisales, nie pisales i mamy to co mamy :-)

    > Jesteś przekonany? Bo ja nie do końca.

    Skoro tobie ma sie nowy system oplacac, to drugiej stronie nie bedzie :-)

    Z "mozna troche obnizyc cene i miec 2x wiecej klientow" zszedles na stala
    kwote.
    Nie mowie, winietke roczna za 200zl pewnie bym kupil. Czy przejezdze 2000km
    autostradami w prywatnym celu ? Mniej wiecej, wiec mniej wiecej na jedno
    wyjdzie. Ale Staleksport bierze 30gr/km, wiec kto mu doplaci ?

    Oczywiscie teraz sie moge czasem zastanawiac - autostrada bedzie pol
    godziny krocej, 20 minut strace na bramkach, nie oplaca mi sie. I nie
    zobacza moich pieniedzy. Ale z winietkami wybiore autostrade, a oni i tak
    nie zobacza moich pieniedzy (bo zakladam ze winiete i tak kupie na inne
    trasy). Wiec gdzie tu zysk ?

    A sluzbowe auta jezdza wiecej. Im sie oplaca.
    Wiec co - ja, szary obywatel mam placic zeby jakiemus PH bylo lepiej ?
    I zeby HP czy Siemens wiecej zarobil ? :-)

    > Nie - teraz trzeba wprowadzić winietki dla osobówek, bo jest po co i jest
    > szansa że ktoś by je kupił.

    Z tym ze na poczatku malo. Ja pewnie bym kupil, ale inni, nie majac
    autostrady w poblizu, kupiliby miesieczna na urlop :-)

    J.