  • 1. Data: 2013-10-14 01:23:17
    Temat: belka
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Co źle obliczyłem, że przekrój belki sosnowej odbiega o rząd wielkości od
    spodziewanej.
    http://img543.imageshack.us/img543/4778/d1oq.jpg

    Mg/Wz=<kg

    Mg=(P*L)/4 [Nm]
    Wz=(2/3)b^3 [m^3]
    P=500 [N]
    L=5 [m]
    kg=100 [MPa] sosna na zginanie

    b>=sqrt[3]{3PL/8kg}

    przekrój belki wychodzi 2x4 m (b=2,1), a długa jest na 5 m. Bez sensu.

    Robert

  • 2. Data: 2013-10-14 08:23:08
    Temat: Re: belka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Oct 2013 01:23:17 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
> [...]
    > kg=100 [MPa] sosna na zginanie
    >
    > b>=sqrt[3]{3PL/8kg}
    >
    > przekrój belki wychodzi 2x4 m (b=2,1), a długa jest na 5 m. Bez sensu.

    A wziales pod uwage ze 100MPa to 100 000 000 N/m^2 ?
    Z ostatniego wzoru wychodzi mi 0.0021 ... 2x4cm, hm ... na oko za
    malo.

    Szacunkowe sprawdzenie ... byloby w miare dobrze.
    Jestes pewien tych 100MPa ?

    I podejrzewam ze sie moze skrecic i wyboczyc, chyba ze usztywnione.

    Daj jak wszyscy tubajfora. 2 by 4 cale :-)

    J.

  • 3. Data: 2013-10-14 08:38:19
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-10-14 08:23, J.F. pisze:

    > Daj jak wszyscy tubajfora. 2 by 4 cale :-)

    Skoro liczy belkę to obrazków na tym wieszać nie będzie :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2013-10-14 09:03:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "J.F."
    > A wziales pod uwage ze 100MPa to 100 000 000 N/m^2 ?

    No nie :-(

    > Jestes pewien tych 100MPa ?

    http://www.cdm-drewno.pl/files/Dokumenty/Sosna.htm
    http://www.tyble.pl/index.php?option=com_content&vie
    w=article&id=57&Itemid=66
    http://www.witrazokna.pl/oferta/okna/okna-drewniane/
    rodzaje-drewna/sosna.html
    Najniższą wartość jaką znalazłem to, 12 MPa.

    > Daj jak wszyscy tubajfora. 2 by 4 cale :-)

    Przy tych 12 MPa to by się zgadzało.

    Dziękuję za pomoc.

    Robert

  • 5. Data: 2013-10-14 09:26:19
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "J.F."
    > Z ostatniego wzoru wychodzi mi 0.0021 ... 2x4cm, hm ... na oko za
    > malo.

    Pewnie by wytrzymała taka belka(listwa). Bo tym wzorem tylko obliczam, aby
    się nie złamało. Ale trzeba by obliczyć strzałkę ugięcia.

    Robert

  • 6. Data: 2013-10-14 11:47:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości
    >Pewnie by wytrzymała taka belka(listwa).

    Nie wykluczam, aczkolwiek ... 12MPa to nie 100, wiec moze nie kazde
    wytrzyma :-)

    >Bo tym wzorem tylko obliczam, aby się nie złamało. Ale trzeba by
    >obliczyć strzałkę ugięcia.

    A doswiadczenie mi podpowiada ze bedzie spora na takiej listewce 2x4
    :-)
    Toz ona pod wlasnym ciezarem sie sporo wygnie.

    J.

  • 7. Data: 2013-10-14 12:11:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "J.F"

    > A doswiadczenie mi podpowiada ze bedzie spora na takiej listewce 2x4 :-)
    > Toz ona pod wlasnym ciezarem sie sporo wygnie.

    Wyszło, że 1,7 m ugnie się!
    A ta 5x10 [cm] 4 cm.

    Robert

  • 8. Data: 2013-10-18 08:13:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 14 Oct 2013 12:11:49 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
    > "J.F"
    >
    > Wyszło, że 1,7 m ugnie się!

    Tak mi sie wydaje ze to gdzies na granicy pekniecia ... i prawidlowo -
    granica wytrzymalosci to na granicy pekniecia :-)

    > A ta 5x10 [cm] 4 cm.

    Liczyc mi sie nie chce, ale 2-by-4 cala Ameryka zbudowana :-)

    J.

  • 9. Data: 2013-10-21 10:41:57
    Od: s...@g...com

    > Liczyc mi sie nie chce, ale 2-by-4 cala Ameryka zbudowana :-)

    Oj to dawno temu.
    Teraz oszczędzają jest 1,75x3,5.
    Prawdziwego "tubjfora" ze świecą szukać

  • 10. Data: 2013-10-21 18:53:29
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-10-21 10:41, s...@g...com pisze:

    > Oj to dawno temu.
    > Teraz oszczędzają jest 1,75x3,5.

    Gwoździe pod obrazki jeszcze się mieszczą :>

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem