  • 51. Data: 2011-01-24 11:54:27
    Temat: Re: bez sprzęgła
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-22 16:48, Hinek pisze:
    > Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com

    > Jaki miedzygaz? Ty niestety nie masz zielonego pojecia o tym
    > co piszesz! To sa skrzynie KLOWE konstrukcyjnie dostosowane do
    > zmian biegow BEZ SPRZEGLA. Te potworne uderzenia ktore tak Cie
    > przerazaja dzialaja na KLY. Sa one tak sprytnie wyprofilowane
    > ze im to nie szkodzi. Luzy miedzyzebne o ktorych gdzies tam pisales
    > nie maja zwiazku z tematem. Wyrownywanie "momentow" o ktorym
    > tez pisales - to jakies horrendum...wiesz co to jest moment?
    > Daj juz sobie siana..

    Przeczytaj raz jeszcze wszystkie moje posty w tym wątku, pierdolnij się
    młotkiem i później odpowiedz będzie prościej dla Ciebie i dla mnie...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 52. Data: 2011-01-24 11:56:11
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-22 22:05, AZ pisze:
> [...]
    elated

    > Dużo jeszcze musisz się dowiedziec i pocwiczyc. Najlepiej wez sobie
    > obejrzyj pamietnik z jakiejkolwiek skrzyni to zakumasz o co chodzi.

    Napisz w którym miejscu popełniłem błąd w rozumowaniu - ja bardzo
    chętnie uczę się nowych rzeczy ale jak działa skrzynia biegów to wiem.

    Na pewno też inni skorzystają...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 53. Data: 2011-01-24 11:58:32
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-22 19:22, Kuczu pisze:

    > Opowiedz prosze jak to swobodnie obracaja sie na walkach kola zebate.
    > Twoje opowiesci zaczynaja byc coraz bardziej fascynujace.

    Jak rozumiem wg Ciebie się nie obracają? Tylko co stoją nieruchomo?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 54. Data: 2011-01-24 12:05:39
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-24, The_EaGle <e...@j...com> wrote:

    > Napisz w którym miejscu popełniłem błąd w rozumowaniu - ja bardzo
    > chętnie uczę się nowych rzeczy ale jak działa skrzynia biegów to wiem.

    Jak wiesz, jak jeszcze niedawno mowiles o rzekomo zuzytych zebach przez
    zmiany bez sprzegla...

    Dzwignia zmiany biegow nie dziala zero-jedynkowo, sa jeszcze miedzyluzy
    (dlatego mowilem zebys obejrzal jak wyglada pamietnik) wiec przy zmianie
    biegu bez sprzegla w czasie gdy jest luz, obroty silnika spadna. Zmiana
    biegow bez sprzegla wymaga sprawniejszego operowania dzwignia zmiany
    biegow i manetka, od takiej umiejetnosci wyrecza nas wlasnie sprzeglo.

    Po krotce:
    1. Jedziesz na biegu z odkrecona manetka
    2. Wywierasz lekki nacisk na dzwignie zmiany biegow bo i tak moment
    dzialajacy na kly nie pozwala ich rozlaczyc.
    3. Odpuszczasz *lekko* gaz, dzwignia sama wedruje, w miedzyczasie gdy jest
    ten luz obroty lekko spadaja, nastepuje zazebienie klow nastepnego
    biegu i jedziesz dalej.

    No i co w tym wypadku Ci sie psuje? Owszem jak sie nie ma o tym pojecia
    mozna narobic syfu, np. pogiac wodziki.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 55. Data: 2011-01-24 12:07:00
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-24, The_EaGle <e...@j...com> wrote:

    > Przeczytaj raz jeszcze wszystkie moje posty w tym wątku, pierdolnij się
    > młotkiem i później odpowiedz będzie prościej dla Ciebie i dla mnie...

    Troszke kulturwy. Akurat w tym wypadku Hinek ma calkowita racje i
    napisal dosc dokladnie o co chodzi. Rozumiem ze do Ciebie to nadal
    nie przemawia?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 56. Data: 2011-01-24 12:07:41
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

> [...]
    >>

    > Jaki miedzygaz? Ty niestety nie masz zielonego pojecia o tym
    > co piszesz! To sa skrzynie KLOWE konstrukcyjnie dostosowane do

    Konstrukcyjnie dostosowane do zmian ZE SPRZĘGŁEM w motocyklach. Piszesz
    takie bzdury że aż czytać się odechciewa. Pokaż mi który producent
    motocykli pisze takie brednie jak ty.

    Skrzynie kłowe np w sporcie samochodowym można używać bez sprzęgła ale
    to zdecydowanie skraca ich żywtoność, dlatego często na dojazdach do
    OSów kierowcy zmieniają biegi ze sprzęgłem a na OS gdzie liczy sie czas
    bez sprzęgieł.

    >Te potworne uderzenia ktore tak Cie
    > przerazaja dzialaja na KLY. Sa one tak sprytnie wyprofilowane
    > ze im to nie szkodzi.
    Uderzenia o których pisze nie mają nic wspólnego z kłami. Mówie o udrach
    których doświadczają zęby skrzyni podczas zmian bez sprzegła a ty o
    uderzaniach kłów przy blokowaniu zebów - kompletnie różne miejsca.

    > Luzy miedzyzebne o ktorych gdzies tam pisales
    > nie maja zwiazku z tematem.

    Oczywiście że mają - luzy zawsze są! Chyba że sam zaprojektujesz pojazd
    w krórym luzów nie będzie - są takie silniki nazywają się silnikami
    zatartymi (w miejscu zatarcia brak jest luzów).

    >Wyrownywanie "momentow" o ktorym tez pisales - to jakies horrendum...wiesz co to
    jest moment?

    Wyrównywanie momentów to coś za co dzieje się zawsze podczas zmiany
    biegów i albo to następuje na tarczy sprzegła - tam gdzie powinno albo
    na zębach w skrzyni - to już zależy od Ciebie.

    > Daj juz sobie siana..

    Ty masz coś wspólnego z inżynierią? Bo zmysłu inżynierskiego to jak
    widzę za grosz w Tobie nie ma...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 57. Data: 2011-01-24 12:13:51
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-24, The_EaGle <e...@j...com> wrote:

    > Konstrukcyjnie dostosowane do zmian ZE SPRZĘGŁEM w motocyklach. Piszesz
    > takie bzdury że aż czytać się odechciewa. Pokaż mi który producent
    > motocykli pisze takie brednie jak ty.

    Zaden nie napisze bo mozna przy nieumiejetnych zmianach troche napsuc.
    Co nie zmienia, ze zmiany "robione zgodnie ze sztuka" nie maja zadnego
    wplywu na zywotnosc.

> [...]
    > to zdecydowanie skraca ich żywtoność, dlatego często na dojazdach do
    > OSów kierowcy zmieniają biegi ze sprzęgłem a na OS gdzie liczy sie czas

    Jakies zrodlo?

    > Uderzenia o których pisze nie mają nic wspólnego z kłami. Mówie o udrach
    > których doświadczają zęby skrzyni podczas zmian bez sprzegła a ty o
    > uderzaniach kłów przy blokowaniu zebów - kompletnie różne miejsca.

    No i jaki to udar dziala na te zeby? Pewnie taki sam jak przy zdecydowanym
    zamknieciu gazu czy daniu w palnik...

    > Wyrównywanie momentów to coś za co dzieje się zawsze podczas zmiany
    > biegów i albo to następuje na tarczy sprzegła - tam gdzie powinno albo
    > na zębach w skrzyni - to już zależy od Ciebie.

    To zdecyduj sie... momentow czy obrotow?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 58. Data: 2011-01-24 12:17:11
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-24, AZ <a...@g...com> wrote:

    > No i jaki to udar dziala na te zeby? Pewnie taki sam jak przy zdecydowanym
    > zamknieciu gazu czy daniu w palnik...

    Nie wspominajac o tym, ze dla kol zebatych o zarysie prostym a takie sa
    w skrzyniach klowych to jest pikus..

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 59. Data: 2011-01-24 12:26:16
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-24 13:05, AZ pisze:

    > Jak wiesz, jak jeszcze niedawno mowiles o rzekomo zuzytych zebach przez
    > zmiany bez sprzegla...

    Te zęby nie są rzekome

    > Dzwignia zmiany biegow nie dziala zero-jedynkowo, sa jeszcze miedzyluzy

    Przecież ja o luzie napisałem:
    cyt: "Przy zmianie biegów bez sprzęgła nie ma więcej jak luz po między
    zębami w skrzyni "miejsca" na dostosowanie prędkości obu wirujących
    dotąd swobodnie kół zębatych."

    Oczywiście że dochodzi jeszcze luz na wszystkich pozostałych
    przekładaniach od wału korbowego aż po koło napędowe. I to jest jedyny
    luz sumarycznie jaki masz aby obroty spadły.

> [...]
    > biegow bez sprzegla wymaga sprawniejszego operowania dzwignia zmiany
    > biegow i manetka, od takiej umiejetnosci wyrecza nas wlasnie sprzeglo.

    Wszystko się zgadza. Ja tylko pisze o tym że taka zmiana to ZAWSZE
    choćby najlepiej wykonana będzie to większe obciążenie na układu
    przeniesienia napędu niż gdy wykorzystuje się sprzęgło. A SKORO TAK to
    nie można pisać o ZEROWYM wpływie takich zmian na ten układ.
    To wszystko o co mi chodziło w tym wątku...

> [...]
    > 3. Odpuszczasz *lekko* gaz, dzwignia sama wedruje, w miedzyczasie gdy jest
    > ten luz obroty lekko spadaja, nastepuje zazebienie klow nastepnego

    Nie się psuje ale wpływa negatywnie na żywotność co w długim okresie
    może przyczynić się do awarii. Natomiast w sieci są dostępne zdjęcia z
    tych awarii.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 60. Data: 2011-01-24 12:37:06
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-01-24, The_EaGle <e...@j...com> wrote:

    > Te zęby nie są rzekome

    A merytorycznie cos?

> [...]
    > przekładaniach od wału korbowego aż po koło napędowe. I to jest jedyny
    > luz sumarycznie jaki masz aby obroty spadły.

    Nie rozumiesz o czym sie do Ciebie pisze, nie luz we wszystkich posrednich
    ukladac, a luz w sensie, takiego momentu w ktorym nic nie jest zazebione.
    To ten moment w ktorym silnik moze swobodnie zmniejszyc obroty.

> [...]
    > nie można pisać o ZEROWYM wpływie takich zmian na ten układ.
    > To wszystko o co mi chodziło w tym wątku...

    Zeby o prostym zarysie sa w stanie zniesc duzo duzo wiecej, a kly jeszcze
    wiecej. Wiec ten wplyw jest praktycznie zerowy, pomijalny.

    > Nie się psuje ale wpływa negatywnie na żywotność co w długim okresie
    > może przyczynić się do awarii. Natomiast w sieci są dostępne zdjęcia z
    > tych awarii.

    No i co ulega tej awarii? Mowisz caly czas o zdjeciach, wiec wrzuc pare
    linkow i dyskutujmy dalej.

    --
    Artur
    ZZR 1200