  • 11. Data: 2015-08-10 08:16:16
    Temat: Re: białe kropki na wideo
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik PiteR napisał:

    > Zobaczcie sami jak wyglądają te kropki. Dobrze je widać w prawym dolnym
    > rogu klatki. Co za zaraza :/
    >
    > http://piterpro.private.pl/img/CanonSX260HS/klatka_b
    ez_kropek.jpg
    > http://piterpro.private.pl/img/CanonSX260HS/klatka_k
    ropki_01.jpg
    > http://piterpro.private.pl/img/CanonSX260HS/klatka_k
    ropki_02.jpg
    > http://piterpro.private.pl/img/CanonSX260HS/klatka_k
    ropki_03.jpg

    Hot piksele o ile są dokładnie w tych samych miejscach. Wszelkie wady
    matrycy są łatwiej zauważalne po nagrzaniu, czyli długa praca nagrzewa
    matrycę jak większość układów scalonych, np. procesor. Aktualna pogoda
    również sprzyja takim wadom. No i ciemne tło.

    Jest kilka możliwości:
    1) Nauczysz sie z tym żyć :-)
    2) Ich ilość przekracza normę producenta, zapewne podaną w instrukcji
    obsługi, więc wymieni Ci aparat lub samą matrycę na gwarancji - o ile
    jeszcze ją masz aktualną.
    3) Kiedyś istniały możliwości tzw. mapowania matrycy, czyli wykrywania i
    ukrycia wadliwych pikseli. Nie wiem jak to się obecnie odbywa ale nie Ty
    jeden masz taki problem:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2344916.html Tak, wiem to jest
    inny aparat ale tak mi wyszło z pobieżnego googlania.
    Zapytaj w serwisie.

  • 12. Data: 2015-08-12 23:02:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    PiteR <e...@f...pl> writes:

    > Zobaczcie sami jak wyglądają te kropki. Dobrze je widać w prawym dolnym
> [...]

    To jest raczej jakiś rodzaj hot pikseli, ale one nie wydają się być
    takie stałe, tylko po prostu mają podbity sygnał. Innymi słowy te
    piksele normalnie działają w normalnych warunkach oświetleniowych, ale
    po podkręceniu wzmocnienia robią się jasne.

    Zjawisko dość powszechne. Nie jestem pewien czy mapowanie sobie
    kiedykolwiek z tym radziło, staram się nie robić niczego w takich
    kiepskich warunkach.

    Najprościej sprawdzić robiąc zdjęcie w całkowitej ciemności.
    --
    Krzysztof Hałasa