  • 131. Data: 2010-10-05 22:04:22
    Temat: Re: bledna decyzja = SM / laweta
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał(a)

    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Ciesze się na wyraz, że podpierasz się uchylonym przepisem.

    To nie on, tylko ja. Tzn. on go przywołał, a ja przytoczyłem
    Dlaczego uważasz, że ten przepis jest nieaktualny?

    --
    Tomek

  • 132. Data: 2010-10-05 22:05:42
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał(a)

    > Fajnie, tylko ten przepis w postaci tu zacytowanej nie obowiązuje.

    Już zapytałem w innej gałęzi, ale, że to ważne dla mnie, powtórzę.

    Dlaczego?

    --
    Tomek

  • 133. Data: 2010-10-07 21:11:54
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 04.10.2010 19:16, Artur Maśląg pisze:

    > To naprawę nieistotne - jeżeli już tak bardzo chcesz/chcecie się
    > trzymać samego faktu fizycznego zwiezienia, to jak najbardziej
    > jestem za tym, by każdy wezwany laweciarz mimo płaczu cwaniaków
    > zapakował to na górę i zawiózł w miejsce jemu znane. Niech sobie
    > dzwonią na Policję, gdzie tego szukać.

    W Irlandii jest to tak rozwiazane - mowie o ideii a nie o umocowaniu
    prawnym - ze placisz za fakt parkowania w niedozwolonym miejscu a w
    cenie masz usluge odholowania lub zablokowania kola. Jak trafisz akurat
    na blokowanie lub ladowanie to zdarza sie, ze daja ci czas na zaplacenie
    i jestes wolny. Ale nie ma takich dyskusji jaka tutaj prowadzicie. Tyle,
    ze tak w roznich takich miejscach stoja tablice z cennikiem...

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 134. Data: 2010-10-17 15:57:02
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2010 13:39:51 +0200, "radxcell" <s...@o...pl> wrote:

    >Tak... "w całości" to poetycka przenośnia. Oceniałbym że zostało koło metra. Nie
    >jest to oczywiscie wymagane 150 cm.

    I wystarczy.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 135. Data: 2010-10-17 15:58:30
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2010 16:27:19 +0200, Przemysław Bernat <p...@w...pl>
    wrote:

    >ale 500 za zaparkowanie na nieużywanym
    >chodniczku?

    500 to pewnie razem z niezamawianą usługą holowania ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 136. Data: 2010-10-17 16:05:44
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2010 11:52:18 +0200, "radxcell" <s...@o...pl> wrote:

    >2. Usługa nie została wykonana - holownik nie przesunął Fiesty ani o centymetr.
    >Tak po prawdzie to nawet jej nie zapiął kompletnie.

    http://www.strazmiejska.waw.pl/procedura/usunicie-po
    jazdu.html

    "Jeżeli w trakcie usuwania pojazdu pojawi się jego właściciel,
    funkcjonariusz Straży Miejskiej informuje o możliwości uiszczenia
    opłaty na miejscu. Na podstawie przedstawionych przez właściciela
    pojazdu dokumentów - w tym opłaty - strażnik wydaje zezwolenie odbioru
    pojazdu."

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 137. Data: 2010-10-17 16:36:48
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2010 16:40:07 +0200, "p 47" <k...@w...pl> wrote:

    >Opłata za lawete to nie jest kara! Miasto może zlecic taka usługę, aby
    >przywrócić np. drożnośc chodnika i obciązyć jej kosztami sprawcę.
    >Ale tu nie było takiej potrzeby (a przynajmniej miastu trudno będzie to
    >wykazać) skoro sprawca PRZED laweciarzem usunął swój samochód.

    Dura led, sed lex.

    Wg rozporządzenia MSWiA (Dziennik Ustaw z 2007 r. Nr 191 poz. 1377)

    "§ 4. 1. Usunięcie pojazdu z drogi przez podmiot, o którym mowa w § 2
    ust. 1 pkt 1-5 oraz ust. 2 pkt 1 lub 2, polega na wydaniu dyspozycji
    wyznaczonej przez starostę jednostce."

    Czyli cała procedura nie zaczyna się od przybycia holownika, ale dużo
    wcześniej.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 138. Data: 2010-10-17 16:45:09
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Oct 2010 21:38:03 +0000 (UTC), Robert Rędziak
    <r...@g...wkurw.org> wrote:

    > Jeśli laweciarz ma płacone ryczałtem od interwencji, to może być
    > i ,,pincet''.

    W Warszawie kosztuje 360 zł + 28 zł za każdą rozpoczętą dobę na
    parkingu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280