  • 131. Data: 2009-12-09 10:47:16
    Temat: Re: blokada portu 25 przez Tpsa - pierwsze telefony
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Po kolei:
    > - większość klientów używa webmaila i nawet nie wie że jest coś takiego jak
    > porty TCP
    > - wszyscy dostali informację od TPSA
    > - praktycznie wszyscy dostali informację od swojego providera poczty
    > - ci nieliczni którzy zignorowali wszystkie powiadomienia, mogą wykonać
    > jeden telefon i każdy konsultant im powie co i gdzie zmienić.

    Właśnie nie mówił co dowiodłem w moim nagraniu. Co do "większości" to ma Pan
    racje ale zasady dotyczą wszystkich.

  • 132. Data: 2009-12-09 10:48:59
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > potrafi to zrobić. Natomiast jeśli nie umie zmienić ustawienia na routerze,
    > to tym bardziej nie powinien mieć zniesionej blokady portu 25 - bo to oznacza
    > że za chwilę będzie znowu rozsyłał spam.

    Rozumiem że dla Pana każdy rozsyła spam. A jak nie - to też należy go tak
    traktować.

    To się po prostu nazywa lenistwo, łatwiej wrzucić wszystkich do jednego wora
    niż robić to co się powinno.

    > A Ty wyjedź do Rwandy, tam każdy robi co chce.

    Proponuje troche o Rwandzie poczytać...

  • 133. Data: 2009-12-09 18:43:18
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 9 Dec 2009 10:47:16 +0000 (UTC), Wojciech Puchar napisał(a):
    > Właśnie nie mówił co dowiodłem w moim nagraniu. Co do "większości" to ma Pan
    > racje ale zasady dotyczą wszystkich.

    Nie mówił jak wyłączyć blokadę (IMHO słusznie, choć to akurat wynikało z
    niewiedzy), natomiast gdybyś zapytał go co zrobić żeby Ci poczta działała to
    skierowałby na stronę na której są wszystkie instrukcje.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 134. Data: 2009-12-09 20:35:52
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Nie mówił jak wyłączyć blokadę (IMHO słusznie, choć to akurat wynikało z
    > niewiedzy),

    mówił że jest obowiązkowa. posłuchaj dokładniej.

  • 135. Data: 2009-12-09 21:03:53
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 9 Dec 2009 10:48:59 +0000 (UTC), Wojciech Puchar napisał(a):
    > Rozumiem że dla Pana każdy rozsyła spam. A jak nie - to też należy go tak
    > traktować.

    Każdy który nie potrafi sobie nawet zmienić portu SMTP w outlooku, jest na
    tyle nieświadomy zagrożeń że będzie wcześniej czy później rozsyłał spam.
    Ponieważ port 25 do niczego nie jest mu potrzebny, lepiej mu go zablokować.
    Jeśli ktoś koniecznie potrzebuje portu 25, to bez problemu się dowie jak
    zdjąć blokadę.

    > To się po prostu nazywa lenistwo, łatwiej wrzucić wszystkich do jednego wora
    > niż robić to co się powinno.

    Lenistwem to jest nieprzeczytanie ulotki informacyjnej i olanie maili
    wysyłanych przez providera poczty.

    > Proponuje troche o Rwandzie poczytać...

    Sugerujesz że jest tam ład i porządek, nie ma samowoli uprawianej przez
    różne klany/bandy?

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 136. Data: 2009-12-09 21:05:04
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 9 Dec 2009 20:35:52 +0000 (UTC), Wojciech Puchar napisał(a):
    > mówił że jest obowiązkowa. posłuchaj dokładniej.

    Widać tak mu powiedziano, albo sam tak wydedukował/usłyszał od kolegów.
    Chyba że sugerujesz że konsultantom powiedziano "da się obejść, ale
    ukrywajcie to przed klientami" - tylko że to by było bez sensu :>

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 137. Data: 2009-12-09 22:09:19
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Widać tak mu powiedziano, albo sam tak wydedukował/usłyszał od kolegów.

    Powiedziano. Nagranie jest z jednej rozmowy, wcześniej była moja rozmowa jak
    też dwóch znajomych. Każdy usłyszał TO SAMO, z wyjątkiem drugiej mojej
    nienagranej rozmowy gdzie miałem "extra" informacje, że
    "wszyscy operatorzy w polsce tak robią i jest blokowane".

    Widocznie według TP dalej jest jedyna więc wszyscy ;)

    > Chyba że sugerujesz że konsultantom powiedziano "da się obejść, ale
    > ukrywajcie to przed klientami" - tylko że to by było bez sensu :>

    Tak sugeruje, i prawdopodobieństwo że się myle jest takie jak to że 4
    różnych konsultantów przez niewiedzę przypadkowo wprowadziło klienta
    w taki sam bląd i to w ciągu mniej niż 3 godzin. Poza tym ktoś na tej grupie
    pisał że usłyszał to samo. Więc 5 konsultantów.

    To, że to bez sensu to mi mówić nie musisz, ale skąd założenie, że TP działa
    sensownie? W ten sposób nie poprawia sobie opinii.

  • 138. Data: 2009-12-10 08:38:39
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 9 Dec 2009 22:09:19 +0000 (UTC), Wojciech Puchar
    <w...@w...tensor.gdynia.pl> wrote:

> [...]
    >w taki sam bląd i to w ciągu mniej niż 3 godzin. Poza tym ktoś na tej grupie
    >pisał że usłyszał to samo. Więc 5 konsultantów.

    Ja robiłem eksperyment - zresztą pisałem tu o tym - dzwoniąc
    dwukrotnie i moge potwierdzić że w obu przypadkach usłyszałem że nei
    da rady wyłaczyć blokady i że "wszyscy oparatorzy to blokują".
    Operator infolinii TPSA działa według otzrymanego drzewka pytań i
    odpowiedzi - sam z siebie nie dodaje właściwie nic poza to co miał na
    szkoleniach i co widzi na ekranei komputera jako pomoc na konkretne
    pytania jakie zadaje. Mam pojęcie jak dział call center od drugiej
    strony - w swojej dorobku zawodowym mam prace przez 4 lata w dziale IT
    (takze jako jego szef) jednego z operatorów call-center. Dzieki temiu
    w 30 sekund potrafię spłaciwć wszelkich akwizytorów dzwoniących do
    pracy ;-)

    Zdrówko

  • 139. Data: 2009-12-10 08:45:23
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 9 Dec 2009 21:03:53 +0000 (UTC), Jacek Osiecki
    <j...@c...pl> wrote:

    >Każdy który nie potrafi sobie nawet zmienić portu SMTP w outlooku, jest na
    >tyle nieświadomy zagrożeń że będzie wcześniej czy później rozsyłał spam.

    Ostre stwierdzenie. Tyle że częsciowo nieprawdziwe. Np. moi rodzice
    czy teściowie. Net dla nich to mail, WWW i VoIP. Komp skonfigurowany
    przeze mnie. Firewall i antywirus regularnie aktualizowany. Jako
    domyślna przeglądarka Firefox, klient pocztowy Thubderbird. Spamu na
    pewno nie rozsyłają bo kontroluję ich kompy czasami. Port to dla nich
    czarna magia i abstrakcja - reakcja na zmianę to własnie "intrenet"
    nie działa bo mail do wuja nie doszedł i trzeba kogoś ściągnąć do
    pomocy. W tym wypadku akurat mnie bezpłatnie i zdalnie - bo
    przewidziałem rózne sytuacje i mam zdalny dostęp do ich komputerów.
    Ktoś kto nie ma infomtyka/kogoś kumatego za darmo zapłaci.

    Zdrówko

  • 140. Data: 2009-12-10 14:02:35
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

> [...]
    > domyślna przeglądarka Firefox, klient pocztowy Thubderbird. Spamu na
    > pewno nie rozsyłają bo kontroluję ich kompy czasami. Port to dla nich

    Dokładnie. Przykład kogoś kto jest niewinny a mimo to wrzucony do jednego
    wora.

    > czarna magia i abstrakcja - reakcja na zmianę to własnie "intrenet"
    > nie działa bo mail do wuja nie doszedł i trzeba kogoś ściągnąć do
    > pomocy. W tym wypadku akurat mnie bezpłatnie i zdalnie - bo

    Nie każdy ma tak dobrze. A nieznanie się na komputerach nie jest przecież
    przestępstwem.