  • 141. Data: 2009-12-10 14:06:53
    Temat: Re: blokada portu 25 przez Tpsa - pierwsze telefony
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Ja robiłem eksperyment - zresztą pisałem tu o tym - dzwoniąc
    > dwukrotnie i moge potwierdzić że w obu przypadkach usłyszałem że nei
    > da rady wyłaczyć blokady i że "wszyscy oparatorzy to blokują".

    Jak słyszał Pan w moim nagraniu, tu nawet nie jest sprawa że "nie dadzą
    rady" bo to by było po prostu że nie umieją. Było że "blokada jest
    przymusowa", i to potwierdzili.

    I tu jest cały problem. Gdyby blokada była zdejmowalna po jednym telefonie
    byłoby po sprawie. Mogliby też wcześniej polecać stosowanie innego portu do
    komunikacji z serwerem poczty, ale jeśli klient mówi zdjąć to zdjąć.

    > Operator infolinii TPSA działa według otzrymanego drzewka pytań i
    > odpowiedzi - sam z siebie nie dodaje właściwie nic poza to co miał na
    > szkoleniach i co widzi na ekranei komputera jako pomoc na konkretne
    > pytania jakie zadaje.

    Wydaje mi się, że nie może nawet wychodzić poza to a jeśli już to ostrożnie,
    inaczej straci pracę.

    > Mam pojęcie jak dział call center od drugiej
    > strony - w swojej dorobku zawodowym mam prace przez 4 lata w dziale IT
    > (takze jako jego szef) jednego z operatorów call-center. Dzieki temiu

    Ciesze się że ma już Pan teraz inną pracę. Pan z pewnością też.

    > w 30 sekund potrafię spłaciwć wszelkich akwizytorów dzwoniących do

    Ja potrafie w jedną sekundę. odkładam słuchawkę.

  • 142. Data: 2009-12-10 14:34:40
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 09:45:23 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz napisał(a):
    > Ostre stwierdzenie. Tyle że częsciowo nieprawdziwe. Np. moi rodzice
    > czy teściowie. Net dla nich to mail, WWW i VoIP. Komp skonfigurowany
    > przeze mnie. Firewall i antywirus regularnie aktualizowany. Jako
    ^^^^^^^^^^^

    Czyli sami tego nie konfigurowali. Ergo - jeśli coś przestanie im działać,
    to zadzwonią do Ciebie. Czyli nie ma problemu pt. "będą pozostawieni na
    pastwę losu". Natomiast gdyby to były osoby, których szczytem możliwości
    było ustawienie outlooka krok po kroku według screenshotów pokazanych na
    stronie onetu, to spokojnie można stwierdzić że niedługo będą rozsyłali spam.

    > pomocy. W tym wypadku akurat mnie bezpłatnie i zdalnie - bo
    > przewidziałem rózne sytuacje i mam zdalny dostęp do ich komputerów.
    > Ktoś kto nie ma infomtyka/kogoś kumatego za darmo zapłaci.

    Znasz REALNĄ sytuację, gdzie ktoś zatrudni informatyka do ustawienia poczty?
    Bo jakoś ja przez wiele lat ani razu się z tym nie spotkałem. Nie jestem w
    stanie sobie wyobrazić sytuacji, w której jakikolwiek informatyk zamiast
    przekazać przez telefon co mają zrobić pojechałby do takiego klienta
    WYŁĄCZNIE w tym celu - zawsze to będzie jakiś mniej lub bardziej
    zaprzyjaźniony "pan kazek" który albo im zrobił stronę, albo od czasu do
    czasu przychodzi odwirusować komputery itp. Każda większa firma za to ma już
    etatowego "informatyka" który spokojnie zrobi to co trzeba.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 143. Data: 2009-12-10 15:38:38
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 10 Dec 2009 14:34:40 +0000 (UTC), Jacek Osiecki
    <j...@c...pl> wrote:

> [...]
    >stronie onetu, to spokojnie można stwierdzić że niedługo będą rozsyłali spam.

    Jednak napisałeś: "Każdy który nie potrafi sobie nawet zmienić portu
    SMTP w outlooku, jest natyle nieświadomy zagrożeń że będzie wcześniej
    czy później rozsyłał spam." Ja ci udowodniłem że się mylisz więc
    zmieniasz kryteria? Konfiguracja komutera przze kogoś innego nojak ma
    sie do umijętności zmiany portu przez użytkownika i nijak do
    rozsyłania SPAM-u. Mam w sici userów których kontroluję bo potrafią
    akurat port zmienić i wiedza po co ale potrafia też wyłaczyć
    antywirusa bo ich ostrzega że próbują odalić trojana czy wirusa.
    Poziom znajomości komputera dość często nijak ma się do tego czy ktoś
    spamuej czy też nie.

    >Znasz REALNĄ sytuację, gdzie ktoś zatrudni informatyka do ustawienia poczty?

    Tak - znam.Kilka godzin temu robiłem to na 4 komputerach podpiętych do
    neostrady via router. Kumpel - architekt - zadzownił ze poczta nie
    działa od tygodnia. Tłumaczyłem przez telefon ale powiedział że szef
    mu kazał kogos znaleźć co to zrobi bo ma to zrobić ktos kto sie na tym
    zna. I że ma to zrobić ktoś kto przyjedzie bo zdalnie to nie praca i
    on czemuś takiemu nei ufa. Powiem Ci ze z takim podejściem spotkałem
    się też w innej sytuacji - że ma ktos przyjechać bo zdalnei to nie
    praca. Swoją droga to śmieszne bo poprzednio takie podejście spotkałem
    na WAT (taka uczelnia państwowa ;-) ) przy okazji instalacji klastra
    do obliczęń numerycznych. Zdalna praca się nie liczyła - jak mnei nei
    widzieli to anzcy ze nei pracowałem. ;-)

    >Bo jakoś ja przez wiele lat ani razu się z tym nie spotkałem. Nie jestem w
    >stanie sobie wyobrazić sytuacji, w której jakikolwiek informatyk zamiast
    >przekazać przez telefon co mają zrobić pojechałby do takiego klienta

    Widzisz - Ty sobie nie wyobrażasz. Natomiast wielu ludzi którzy nie są
    informatykami nie. Bo nie chcą nic ruszać - irracjonalnie się boją.
    Wolą kogoś wezwać, zapłacić i w razie czego na kogo innego zwalić jak
    nie działa.

> [...]
    >czasu przychodzi odwirusować komputery itp. Każda większa firma za to ma już
    >etatowego "informatyka" który spokojnie zrobi to co trzeba.

    Wydaje Ci się. Kilkuosobowe firmy nie mają często kogoś takiego. I
    potem na gwałt szukaja kogoś kto odwala chłturę i potem jak obejrzysz
    co tacy "magicy" zrobili to włos się na głowie staje.

    Zdrówko

  • 144. Data: 2009-12-10 15:57:03
    Od: Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb <s...@s...pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 14:34:40 +0000, Jacek Osiecki napisał(a):
    /..../
    > Znasz REALNĄ sytuację, gdzie ktoś zatrudni informatyka do ustawienia
    > poczty?

    Kogoś zamówi. Tak - jest to możliwe. Jest możliwe, że zarżnie system,
    przepadną dane, ciężkie problemy, tak ze 3 razy, nic go nie nauczy.

  • 145. Data: 2009-12-10 17:06:08
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > było ustawienie outlooka krok po kroku według screenshotów pokazanych na
    > stronie onetu, to spokojnie można stwierdzić że niedługo będą rozsyłali spam.

    Możesz podejrzewać ale nie stwierdzić. Jak będą wysyłać wtedy trzeba ich
    blokwać albo odcinać w ogóle.

    Zresztą co Pana obchodzi co umie dany klient. Chyba że z ciekawości

  • 146. Data: 2009-12-11 12:29:04
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 17:06:08 +0000 (UTC), Wojciech Puchar napisał(a):
    > Możesz podejrzewać ale nie stwierdzić. Jak będą wysyłać wtedy trzeba ich
    > blokwać albo odcinać w ogóle.

    Tylko że nikt nie został odcięty.

    > Zresztą co Pana obchodzi co umie dany klient. Chyba że z ciekawości

    Obchodzi, bo jego niewiedza/ignorancja szkodzi innym. Tak samo możesz się
    pytać co kogo obchodzi czy pracownik którego wysyłasz do pracy na
    40-metrowym żurawiu ma odpowiednie uprawnienia i umiejętności...

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 147. Data: 2009-12-12 13:13:37
    Od: Wojciech Puchar <w...@w...tensor.gdynia.pl>

    > Obchodzi, bo jego niewiedza/ignorancja szkodzi innym. Tak samo możesz się
    > pytać co kogo obchodzi czy pracownik którego wysyłasz do pracy na
    > 40-metrowym żurawiu ma odpowiednie uprawnienia i umiejętności...

    Mnie obchodzi. ale widząc że nie ma papierka nie możesz wnioskować że źle
    robi.