  • 1. Data: 2009-04-18 06:42:18
    Temat: bootuje się z dysku zamiast DVD
    Od: r...@p...onet.pl

    Dzień dobry,
    Mam problem z zabootowaniem komputera z DVD. Mimo że przestawiłem w CMOSie
    kolejność bootowania (pierwsze CDROM), a bootowanie z dysku (IDE-0) w ogóle
    wyłączyłem, to komputer nadal bootuje mi się z dysku (Windows XP Professional)
    a nie płytki DVD (na której mam instalkę Linuxa Mandrivy 2009). Nie pomaga
    nawet wciśnięcie F8 i wybór bootowania w CDROM z menu.
    Byłbym wdzięczny za pomoc.
    PS. Płytkę DVD włożyłem prawdłową (32-bit) stroną do napędu i jest ona
    sprawna. Napęd DVD jest nowy, dopiero podłączyłem, jeszcze nie używałem.

  • 2. Data: 2009-04-18 07:41:48
    Temat: Re: bootuje się z dysku zamiast DVD
    Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl>

    > PS. Płytkę DVD włożyłem prawdłową (32-bit) stroną do napędu i jest ona
    > sprawna. Napęd DVD jest nowy, dopiero podłączyłem, jeszcze nie używałem.

    Istnieje prawdopodobieństwo że ten napęd nie czyta Twojej płyty. Jeżeli masz
    możliwość - sprawdź czy pozwoli wystartować z innej bootowalnej płyty.
    Wyeliminujesz nośnik (płytę).
    Bardziej wgłębiając się w temat - jezeli jest porysowana - też nie
    wystartuje - chociaż można ją będzie odczytać po włożeniu do napędu. Ale
    takie dywagacje mozna przeprowadzać po innych testach.

    Oczywiście zakładam że płyta jest bootowalna.

    Pozdrrr... Reksio

  • 3. Data: 2009-04-18 07:57:01
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > takie dywagacje mozna przeprowadzać po innych testach.
    > Oczywiście zakładam że płyta jest bootowalna.

    Spróbowałem innej bootowalnej płytki DVD. Ten sam problem.

  • 4. Data: 2009-04-18 07:59:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 18 Apr 2009 08:42:18 +0200, r...@p...onet.pl
    napisał(a):

    > PS. Płytkę DVD włożyłem prawdłową (32-bit) stroną do napędu i jest ona
    > sprawna. Napęd DVD jest nowy, dopiero podłączyłem, jeszcze nie używałem.

    Skoro butuje z hd to znaczy że nie widzi CD. Sprawdź w POST czy ten napęd
    optyczny jest w ogóle wykrywany przez bios. Może taśma nie wciśnięta do
    końca :) albo nie wetknąłeś molexa zasilania :)
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2009-04-18 08:01:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 18 Apr 2009 09:59:53 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Może taśma nie wciśnięta do
    > końca :) albo nie wetknąłeś molexa zasilania :)

    Albo jakaś kaszana ze zworkologią :)
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2009-04-18 08:11:57
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a nie płytki DVD (na której mam instalkę Linuxa Mandrivy 2009). Nie pomaga
    > nawet wciśnięcie F8 i wybór bootowania w CDROM z menu.

    Dysk i CD masz podłączone do kanałów (S)ATA mostka południowego (chipsetu)
    czy do kanałów jakiejś dodatkowej kości?
    Napisz jaka to płyta.

    --
    B.G

  • 7. Data: 2009-04-18 09:48:03
    Od: r...@p...onet.pl

    chyba nie, bo płytkę mogę obejrzeć pod Windows

    > Albo jakaś kaszana ze zworkologią :)

    jest slave

  • 8. Data: 2009-04-18 10:20:31
    Od: r...@p...onet.pl

    > Dysk i CD masz podłączone do kanałów (S)ATA  mostka południowego (chipsetu)
    > czy do kanałów jakiejś dodatkowej kości?

    nie kumam

    > Napisz jaka to płyta.

    Producenta nie znam. Przy bootowaniu komputera okazuje mi się (może to coś
    pomoże):
    NVIDIA GeForce2 MX400 VGA BIOS
    Version 3.11.00.08.00 Copyright (C) 1996-2000 Nvidia Corp.
    AMIBIOS (C) 2001 American Megatrends Inc.
    K7S5A Release 12/15/2001 S
    AMD Duron(tm) Processor 700 MHz

    Jednym słowem: to stary komputer

  • 9. Data: 2009-04-18 10:23:39
    Od: r...@p...onet.pl

    > PS. Płytkę DVD włożyłem prawdłową (32-bit) stroną do napędu i jest ona
    > sprawna.
    Sprawdziłem w Windows, można obejrzeć zawartość.

    > Napęd DVD jest nowy, dopiero podłączyłem, jeszcze nie używałem.
    Przedtem był tam napęd CD i działał prawidłowo. Kabelki podłączyłem do DVD tak
    samo jak były do CD. Zworkologia: slave.

  • 10. Data: 2009-04-18 10:46:58
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    <r...@p...onet.pl> napisał:

    > Producenta nie znam. Przy bootowaniu komputera okazuje mi się
    > (może to coś pomoże):
    > K7S5A Release 12/15/2001 S

    No to już znasz - ECS K7S5A, bardzo popularna płyta, kawał historii PC ;-).
    Jedyny przypadek jaki kojarzę z niechętnym bootowaniem z CD na tej płycie
    był spowodowany obecnością napędu ZiP ATA w systemie. Ja na Twoim miejscu po
    pierwsze kupiłbym taśmę 80-żyłową (teraz podpinasz 40-żyłową, prawda?),
    ustawił napęd CD na Master i podpiął na końcu taśmy do osobnego kanału ATA.

    JoteR