  • 1. Data: 2009-04-18 11:19:44
    Temat: połączyłem kompa z komputerem kablem audio
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Połączyłem kompa z komputerem analogowym kablem audio jack-jack. Jest
    dźwięk na telewizorze ale z bardzo wyraźnym buczeniem. Dźwięk na
    głośnikach kompa jest idealnie czysty bez żadnego buczenia. Karta to
    zintegrowanym Realtek. Buczenie jest zarówno, gdy jest podłączony sam
    telewizor (1x line out), jak i telewizor i głośniki komputerowe (2x line
    out). Długość kabla 5m.

    Dlaczego ta technologia jest tak skopana, że nic nie działa, tak jak
    trzeba? Da się coś z tym zrobić?

  • 2. Data: 2009-04-18 12:59:52
    Temat: Re: połączyłem kompa z komputerem kablem audio
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Leszek pisze:
    > Połączyłem kompa z komputerem analogowym kablem audio jack-jack
    Znaczy telewizor z komputerem? No i dobrze. A oba urządzenia mają
    podłączenie do gniazdka "z bolcem" (który działa)?
    Jak odepniesz od tv antene też buczy? Na pewno masz kabel sprawny (masa
    nie przerwana) i wtykasz go tam gdzie trzeba (mało który tv ma _wejście_
    na jack)?

    > Dlaczego ta technologia jest tak skopana, że nic nie działa, tak jak
    > trzeba? Da się coś z tym zrobić?
    Tak działa, jak poziom usera pozwala. Zmienić by trzeba userów -
    technologia nie jest skopana.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-04-18 14:34:36
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    BartekK pisze:
> [...]
    > na jack)?

    > Tak działa, jak poziom usera pozwala. Zmienić by trzeba userów -

    Dzięki za odpowiedź,

    Komp jest podłączony do starej listwy jeszcze z 2000 r., a listwa do
    prawidłowo uziemionego gniazdka. Telewizor jest podłączony do nowej
    listwy, a ona do nieuziemionego gniazdka. Kabla nie mam jak sprawdzić.

    Jeszcze dzisiaj fachowiec uziemi mi gniazdko od telewizora i chyba też
    kupię nową listwę do kompa. Wieczorem dam znać, czy pomogło.

    Pozdro,
    Leszek

  • 4. Data: 2009-04-18 14:38:16
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    BartekK pisze:
    > Leszek pisze:
    >
    > Jak odepniesz od tv antene też buczy? Na pewno masz kabel sprawny (masa
    > nie przerwana) i wtykasz go tam gdzie trzeba (mało który tv ma _wejście_
    > na jack)?

    z anteną nie sprawdzałem, a telewizor ma wejście na jack specjalnie
    przeznaczone do podłączenia dźwięku z kompa

  • 5. Data: 2009-04-18 18:44:30
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Leszek pisze:

> [...]
    >
    > Jeszcze dzisiaj fachowiec uziemi mi gniazdko od telewizora i chyba też
    > kupię nową listwę do kompa. Wieczorem dam znać, czy pomogło.

    Gniazdko uziemione, ale zasilanie telewizora jest dwuprzewodowe (wtyczka
    jest bez otworu na bolec), więc i tak nie jest uziemiony. Sytuacja z
    buczeniem nic się nie zmieniła, mimo że wymieniłem listwę do kompa na nową.

  • 6. Data: 2009-04-18 19:42:15
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sat, 18 Apr 2009 16:38:16 +0200, Leszek napisał(a):

    > z anteną nie sprawdzałem

    Sprawdź. Pewnie potrzebujesz antenowego izolatora galwanicznego.

    --
    GLaF

  • 7. Data: 2009-04-18 20:07:25
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    GLaF pisze:

    > Sprawdź. Pewnie potrzebujesz antenowego izolatora galwanicznego.

    Faktycznie, odłączyłem antenę i jak ręką odjął :-) Dzięki!

    U mnie jest tak, że od gniazda kablówki idzie jeden krótki kabel
    rozgałęziacz, i do niego są podłączone dwa kable do dwóch pokojów.
    Jeszcze przed gniazdkiem kablówki w kabel tego gniazdka jest wpięty
    kabel do Internetu. Ten rozgałęziacz został zamontowany przez fachowca z
    kablówki i nie chcę przy nim nic mieszać. Czy w ten izolator galwaniczny
    można włożyć końcówkę kabla antenowego w moim pokoju, a następnie sam
    izolator podłączyć do telewizora? Może to i głupie pytanie, ale nie znam
    się na tym zupełnie. Czy coś takiego nadaje się:

    http://www.allegro.pl/item599593499_izolator_galwani
    czny_5_2400mhz_signal.html

    Jeśli nie to, to możesz coś wskazać?

    Bardzo proszę o odpowiedź i ogromne dzięki Wam obu!

  • 8. Data: 2009-04-18 20:23:38
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Leszek pisze:

> [...]
    czny_5_2400mhz_signal.html

    > Jeśli nie to, to możesz coś wskazać?
    >
    > Bardzo proszę o odpowiedź i ogromne dzięki Wam obu!

    Dzwoniłem do fachowca od kablówki i powiedział że ten izolator powinien
    być wpięty przy odnodze na Internet, ale się tym nie zajmują. Czy to
    normalne, że kabel antenowy kopie prądem? Jak mu o tym powiedziałem,
    obiecał, że przyjdą i sprawdzą.

  • 9. Data: 2009-04-18 21:07:49
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Leszek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > być wpięty przy odnodze na Internet, ale się tym nie zajmują. Czy to
    > normalne, że kabel antenowy kopie prądem? Jak mu o tym powiedziałem,

    W Twoim przypadku izolator może być podłączony tuż przed telewizorem. Ten z
    podanego linku nadaje sie jak najbardziej.
    Niestety "kopiący" kabel antenowy jest bardzo często spotykany - trzeba
    uważać.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2009-04-18 22:46:09
    Od: "$M$" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozgałęziacz, i do niego są podłączone dwa kable do dwóch pokojów. Jeszcze
    > przed gniazdkiem kablówki w kabel tego gniazdka jest wpięty kabel do

    Zapewne masz na kablu koncetrycznym wchodzącym do modemu (tym okrągłym)
    zarobioną wtyczkę. Najprawdopodobniej metalową. Jeśli tak jest to znajdź
    sobie kawałek przewodu, odizoluj końcówki i podłącz jeden jego koniec do
    metalowej obudowy wtyczki na kablu koncentrycznym przy modemie a drugi
    podłóż pod jakąś śróbkę wkręconą do obudowy komputera. W ten sposób uziemisz
    kablówkę i powinno przestać buczeć z głośników.
    Pozdr
    $M$