  • 1. Data: 2015-11-27 18:02:55
    Temat: botowalny pendrive
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jak najtańszym kosztem zrobić sobie botowalnego pendrivea którym odpalić
    można laptopa i skopiować na fat32 kilka plików i je uruchomić?

  • 2. Data: 2015-11-27 19:29:36
    Temat: Re: botowalny pendrive
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > jak najtańszym kosztem zrobić sobie botowalnego pendrivea którym odpalić
    > można laptopa i skopiować na fat32 kilka plików i je uruchomić?

    Najtaniej to własnoręcznie taki przygotować.
    Ewentualnie zebrać oferty w przetargu i wybrać najtańszą.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2015-12-10 17:56:51
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    czy Ktoś mógłby mi napisac jak najtańszym kosztem zrobić botowalnego
    pendrivea?

  • 4. Data: 2015-12-10 18:10:39
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 10.12.2015 o 17:56, platformowe głupki pisze:
    > czy Ktoś mógłby mi napisac jak najtańszym kosztem zrobić botowalnego
    > pendrivea?

    Kupujesz pusty nowy pendrive (tu kończą się koszty)
    Ze strony http://www.pendrivelinux.com/
    pobierasz Universal USB Installer
    i uruchamiasz ten program.
    Z listy wybierasz wersje systemu operacyjnego
    i wskazujesz na jaki pendrive ma zostać on wgrany.
    Program sam doda informacje aby pendrive był bootowalny.
    Ewentualnie możesz podajesz jeszcze wielkość partycji
    jaka ma zostać utworzona na pendrive
    na którą będziesz mógł zapisywać dane.

    --
    Robert

  • 5. Data: 2015-12-12 10:46:31
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    dzięki obadam

  • 6. Data: 2015-12-12 11:22:07
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    > dzięki obadam
    kurcze, potrzeba mi zbotować do dosa
    może jakoś odpalić z płytki instalacyjnej xp?
    a moze z hirensa, skopiowac pliki, i odpalić?

  • 7. Data: 2015-12-13 09:55:40
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.12.2015 o 11:22, platformowe głupki pisze:
    > kurcze, potrzeba mi zbotować do dosa
    > może jakoś odpalić z płytki instalacyjnej xp?
    > a moze z hirensa, skopiowac pliki, i odpalić?
    yumi, rufus, hirensboot....
    jak nieda się bootować z usb, a jest jakiś dysk w kompie, to można wgrać
    bootmanagera który "kuma" pendriva w usb
    ToMasz

  • 8. Data: 2015-12-13 14:56:50
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 12 Dec 2015 11:22:07 +0100
    doszła do mnie wiadomość <n4gsgh$l6b$1@node2.news.atman.pl>
    od platformowe głupki <N...@g...pl> :
    >kurcze, potrzeba mi zbotować do dosa
    >może jakoś odpalić z płytki instalacyjnej xp?
    >a moze z hirensa, skopiowac pliki, i odpalić?

    Instalator linii poleceń Windows XP to /I386/winnt32.exe.
    Bootowalny pendrive zrobisz za pomocą tego:
    http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/
    HP-USB-Disk-Storage-Format-Tool.shtml
    Potrzebne formaterowi pliki znajdziesz na:
    http://www.allbootdisks.com/

    Można też wykorzystać to(działa, sprawdzone):
    http://www.winsetupfromusb.com/

    Tutoriale znajdziesz w internecie(przykład):
    https://www.google.pl/search?q=bootowalny+dysk+usb&i
    e=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&cl
    ient=firefox-a&gfe_rd=cr&ei=QndtVqCPEI_BsAHyho3QDw
    --
    Całujmy wszyscy dupę Henryka.
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

  • 9. Data: 2015-12-13 18:33:41
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    przeczytam w wolnej chwili, dzięki
    czy jak rozumiem, można zrobić z usb dyskietkę startową - to by mi się
    przydało...

  • 10. Data: 2015-12-13 19:02:54
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 13 Dec 2015 18:33:41 +0100
    doszła do mnie wiadomość <n4ka5o$dk0$1@node1.news.atman.pl>
    od platformowe głupki <N...@g...pl> :
    >przeczytam w wolnej chwili, dzięki
    >czy jak rozumiem, można zrobić z usb dyskietkę startową - to by mi się
    >przydało...

    Niestety to nie tak, jeśli z tak spreparowanego pendrive(z dosem)
    uruchomisz winnt32, to ten instalator(mówimy o XP) w czasie instalacji
    zrobi z tego pendrajwa systemowy dysk startowy - jak wyjmiesz
    pendrive, to windows nie wystartuje.
    Ja to omijam tworząc na dysku, na którym instaluję WinXP małą(4-5 GB)
    bootowalną partycję, na którą kopiuję katalog I386, smartdrv.exe i
    himem.sys(w zasadzie nie jest to konieczne), tworzę config.sys z
    wpisami device=himem.sys oraz dos=high, autoexec.bat z wpisem smartdrv
    /n c+ i po zabootowaniu z niej uruchamiam winnt32, instalatorowi
    polecam utworzenie na reszcie dysku partycji, na której zainstaluje
    się system.

    Najlepiej jednak użyć tego:
    http://www.winsetupfromusb.com/
    Lub kupić jakiś napęd IODD, IODD 2501 emulował dyskietki 1.44 i napędy
    CD, a jego odpowiednik, ZM-VE300 chyba tylko CD i jakieś kontenery VHD
    i VMDK, ale nie jestem pewien do końca.