  • 1. Data: 2015-11-27 14:11:02
    Temat: Czego uzywacie do czyszczenia matowych matryc?
    Od: atm <...@v...pl>

    Srodkow na rynku do bolu, tyle ze czesc z nich pozostawia sliczne
    smugi... Jestescie w stanie polecic cos dobrego?

  • 2. Data: 2015-11-27 17:19:14
    Od: Tero <t...@o...pl>

    W dniu 2015-11-27 o 14:11, atm pisze:
    > Srodkow na rynku do bolu, tyle ze czesc z nich pozostawia sliczne
    > smugi... Jestescie w stanie polecic cos dobrego?

    mokry ręcznik papierowy nasączony ludwikiem później mokry nasączony wodą
    i następnie suchy, matryca jak z fabryki

  • 3. Data: 2015-11-27 20:43:12
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tero" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    :
[...]

    Choć różnych cud-preparatów jest na rynku zatrzęsienie, to i ja też uważam, że
    ludwik (Ludwik XIV? ;) - "królem jest"! Może owe spec-mieszanki wykazują się
    jakąś zdumiewająco większą skutecznością, ale słono za nią trzeba prze-płacić! A
    ten nasz krajowy wyrób powinien sobie poradzić całkiem wystarczająco. Jeśli
    jakichś bardziej upierdliwych plam nie usunie, to można do niego dodać circa 10%
    alkoholu. Ale nie daj Boże metylowego, jest zbyt agresywny, no i po nim "szybko
    się ściemnia", nie tylko ekran ;)

    Ani też salicylow(an)ego, bo zostaną kryształki owego dodatku! - Zwykły
    denaturat będzie w sam raz...

    BTW:
    Jak już jest temat, to może przy okazji spytam, czy jest jakiś dobry sposób na
    klawisze? Bo te rzadziej używane jakoś mi zarosły. A tu przecież roztwór (lany
    strugą) nie jest zalecany, a zaś też pocieranie szmatką nie będzie zbyt
    skuteczne. Tak sobie wyobrażałem, że może jakaś termo-nieodporna folia? Którą by
    się kładło na keyboard, po czym ogrzewało standardową suszarką do włosów, zaś po
    ostygnięciu ściągało wytworzoną "kształtkę" razem z nagromadzonym brudem... No
    ale pewnie nikt nie znalazł na to jeszcze sposobu, co to byłby i skuteczny, i
    *tani*! Wszak nowe "pianino" kosztuje niewiele - więc pewnie i do tego
    "ostatniego w domowym szeregu" (jakości) kompa - też musiał będą kupić jakieś.

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 4. Data: 2015-11-27 21:38:17
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > "ostatniego w domowym szeregu" (jakości) kompa - też musiał będą kupić jakieś.

    Mam czarna plaska klawiature Logitecha. Podobnie jak Ty mialem problem z
    zakurzonymi rzadko uzywanami klawiszami.
    Potraktowalem calosc nawilzanymi chusteczkami dla niemowlakow :]
    Pozniej do sucha szmatka i klawiautra wreszcie wyglada jak czlowiek.

  • 5. Data: 2015-11-27 21:45:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2015 20:43:12 +0100, (c)RaSz napisał(a):

    > czy jest jakiś dobry sposób na
    > klawisze?

    Co pół roku rozkręć klawiaturę i umyj wierzch w wannie :) Poważnie.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 6. Data: 2015-11-27 21:54:21
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2015-11-27 o 14:11, atm pisze:
    > Srodkow na rynku do bolu, tyle ze czesc z nich pozostawia sliczne
    > smugi... Jestescie w stanie polecic cos dobrego?

    Woda z mydłem.

    miab

  • 7. Data: 2015-11-27 23:05:08
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w
    :
[...]

    Hm, ale *na ile* poważnie? Bo zaraz dodajesz ową emotikonkę, raczej nie-poważnie
    "komentującą", więc jednak trochę się czuję... skołowany! No i co do kolejności
    to też mam niejakie wątpliwości:

    - bo tak na mój nie-zdrowy, miejski rozum, to bym raczej wpierw mył, a
    rozkręcił *potem*, celem wysuszenia? A tak innym sposobem, to bym się chciał
    posłużyć albo ściereczką (jak radził "atm". Dzięki!) ale najchętniej jakimś
    cudownym sprejem, dawkowanym oszczędnie, i mającym chwil parę "przegryźć" się z
    brudem (tylko gdzie dostać taki "anty-brudowy", akuratny do danego brudu
    rodzaju - sprej?). Po jakiejś godzinie - ściereczka. A zaś co do tego mojego
    pomysły z termo-nieodporną folią: jak Wam się podoba?

    : --
[...]

    Z naszych (zażartych!) sporów na którejś z .sci. (fizyka? astronomia?)
    odniosłem nieprzeparte wrażenie, że jesteś wojującym ateistą, a i wartości
    republikańskie (w rozumieniu rodem z USA) nie są Ci zbyt... "po drodze".
    I miałem Cię za soc-liberała (w rozumieniu: libertyn). A tacy przecież trzęsą
    całą
    UE! (którą, w swej sentencji, jak zgaduję, raczej nie-bezpodstawnie:
    demaskujesz). No i widzę, że jednak pewne zalety jednego, i drugiego, tak
    lakonicznego ujęcia "zasad najważniejszych społecznie" - doceniasz?
    (8-() ---> Wow!

    To moooże docenisz i moje dzisiejsze, też lapidarne motto:

    --

    Socjalizm - to opium dla ludu!

  • 8. Data: 2015-11-27 23:21:26
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.11.2015 o 14:11, atm pisze:
    > Srodkow na rynku do bolu, tyle ze czesc z nich pozostawia sliczne
    > smugi...
    nie. owe środki nie pozostawiają smug. smugi to kurz roztarty tymi
    środkami. Najpierw mycie (wycieranie, odkurzanie) czyli coś co pozostawi
    powierzchnie monitora względnie czystą. potem, pianka, psikacz,
    cokolwiek co znajdziesz w łazience a nie jest zmywaczem do paznokci :)

    ToMasz

  • 9. Data: 2015-11-27 23:37:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-27 o 23:05, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > :
    >
    > Hm, ale *na ile* poważnie? Bo zaraz dodajesz ową emotikonkę, raczej nie-poważnie

    A odróżniasz :) od ;) ?

> [...]
    > rozkręcił *potem*, celem wysuszenia? A tak innym sposobem, to bym się chciał

    Co schesz myć?
    Elektronikę?

    Jak chcesz myć _przed_ rozłożeniem, to myj w wannie ultradźwiękowej w
    jakimś izopropanolu.

> [...]
    > brudem (tylko gdzie dostać taki "anty-brudowy", akuratny do danego brudu

    Jest tego trochę.
    Przykładowe EANy:
    4010054100195
    5901299902929
    5908214311156
    5901443020783

    Zaczytałem je skanerem (nie mam czasu na nazwy i part number) spośród
    wielu, co mam teraz na podręcznej półce. Znajdziesz na Necie.

    Ogólna zasada:
    Najpierw wstrząsasz, później psikasz na bok, aby zaczęła lecieć piana.
    Dopiero pianę psikasz w miejsce docelowe. Jak piana przestanie "wrzeć",
    od razu wycierasz - nie czekasz.
    Jeśli nadal brudne - czynności powtarzasz do skutku.
    Dobra pianka nie zdąży wpaść pod klawisze. A to co wleci - nie powinno
    przeszkadzać, szybko wyschnie. Ewentualnie zdejmiesz klawisze i
    doczyścisz - jeśli masz jakąś wyjątkową klawiaturę.

    > rodzaju - sprej?). Po jakiejś godzinie - ściereczka. A zaś co do tego mojego
    > pomysły z termo-nieodporną folią: jak Wam się podoba?

    Był tak ze 30 może 40 lat temu taki środek do czyszczenia płyt
    gramofonowych. W sprayu. Ale to było prawie tak przyczepliwe, jak
    Akutol. Zdjąłbyś tę folię razem z klawiszami.
    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2015-11-28 07:04:39
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-11-27 o 14:11, atm pisze:
    > Srodkow na rynku do bolu, tyle ze czesc z nich pozostawia sliczne
    > smugi... Jestescie w stanie polecic cos dobrego?

    Smugi są często efektem za dużej ilości tego środka myjącego. Warto
    czasem umyć zwykłą wodą i smugi znikną.

    --
    MN