  • 1. Data: 2009-06-20 17:37:27
    Temat: "brzęczący start komputera"
    Od: <j...@g...pl>

    Od pewnego czasu mam taki objaw po wciśnięciu włącznika zasilania komputer
    startuje prawidłowo z tym ,że oprócz normalnych odgłosów ,to znaczy szumu
    wentylatorów dochodzi jakiś dziwny dźwięk podobny do brzęczenia dużej much
    lub .To wygląda tak jak by o łopatki wentylatora zahaczał jakiś przedmiot.
    Po chwili ten obcy dźwięk znika i wszystko jest OK. Dźwięk znika w zasadzie
    gdy rozpoczyna się start systemu. Dzisiaj zdjąłem osłony z pudła i
    próbowałem jednoznacznie zlokalizować źródło tego brzęczenia ,ale pomimo
    wielu włączeń i wyłączeń komputera nie udało się. Wdaje mi się że to gdzieś
    w okolicy zasilacza lub procesora.

    Moje pytanie jest takie : co to może być ,czy to może być groźne ?

    jhr

  • 2. Data: 2009-06-20 17:46:04
    Temat: Re: "brzęczący start komputera"
    Od: "Wojtek Pietruszewski" <gotohell@once.>

    <j...@g...pl> wrote in message news:h1j6op$j5d$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > zasilacza lub procesora.
    >
    > Moje pytanie jest takie : co to może być ,czy to może być groźne ?

    Zobacz czy to nie przypadkiem, któryś z wentylatorów. Przytrzymaj na chwile
    palcem jak się będzie uruchamiał i zobacz czy ten dziwięk nadal będzie.
    Miałem ten sam problem z wiatrakiem karty graficznej.

  • 3. Data: 2009-06-20 17:49:20
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Użytkownik wrote:
    > To wygląda tak jak by o łopatki wentylatora
    > zahaczał jakiś przedmiot. Po chwili ten obcy dźwięk znika i wszystko
    > jest OK. Dźwięk znika w zasadzie gdy rozpoczyna się start systemu.

    To moze byc efekt zuzycia wiatraka, ale... nie musi - byc moze podczas
    startu ktorys wiatrak (byc moze ten na CPU) pracuje z pelna moca, po czym
    po chwili zwalnia do poziomu dobranego przez plyte.

    k,

  • 4. Data: 2009-06-20 20:50:04
    Od: <j...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek Pietruszewski" <gotohell@once.> napisał w wiadomości

> [...]
    > będzie.
    > Miałem ten sam problem z wiatrakiem karty graficznej.
    Dziękuję za podpowiedź ,tak zrobiłem i okazalo się żę to właśnie
    grafika/wentylator/ tak brzęczy .
    Rano rozmontuję komputer i zobaczę co z tym możan zrobić.

    jhr

  • 5. Data: 2009-06-21 08:24:15
    Od: <j...@g...pl>

> [...]
    > będzie.
    > Miałem ten sam problem z wiatrakiem karty graficznej.

    Wyjąłem kartę grafiki ,rozebralem obudowę ,bylo tam pełno brudu ,wyczyściłem
    wszystko ,dokładnie
    obejrzałem ale nie widzę żadnych uszkodzeń,zamontowałem to wszystko
    spowrotem i nadal słyszę ten brzęk.
    Ale tym raze "mucha" jest znacznie mniejsza- znacznie ciszej i dźwięk jest o
    wyższej częstotliwości.

    Co mogę jeszcze zrobić albo na co zwrócić uwagę.

    z góry dziękuję za sugestie

    jhr

  • 6. Data: 2009-06-21 09:40:14
    Od: "Wojciech Pietruszewski" <gotohell@once.>

    <j...@g...pl> wrote in message news:h1kqnf$do0$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > wyższej częstotliwości.
    >
    > Co mogę jeszcze zrobić albo na co zwrócić uwagę.

    Wydaje mi się że to już jest "ten" czas dla wiatraka. Wyrobiło się i teraz lata.
    Tutaj jest jakiś poradnik: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1176299.html

    Ja w miejscu kontaktu wiatraka z płytką przykleiłem 3mm gąbkę, której zadaniem
    miało być redukcja
    drgań. Niby coś dało.

    Pozdrawiam,
    w.

  • 7. Data: 2009-06-21 12:24:52
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 21.6.2009, j...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > wyższej częstotliwości.
    >
    > Co mogę jeszcze zrobić albo na co zwrócić uwagę.

    Kupić nowy wiatraczek.
    Jeśli nie ma akurat takiego rozmiaru lub ma jakieś nietypowe mocowanie
    możesz spróbować reanimować stary - po jego zdemontowaniu odklej naklejkę
    i kapnij trochę oliwy do maszyn albo wepchnij trochę towotu (na jakiś czas
    pomaga).
    --
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/