  • 1. Data: 2009-06-20 12:54:49
    Temat: pytanko w sprawie klawiatur bezprzewodowych
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    witam
    mam pytanko-
    czy do obslugi klawiatury bezprzewodowej (konkretnie mysle o tych
    dwoch produktach:

    http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/P
    roductDetails.aspx?pid=095

    oraz

    http://www.logitech.com/index.cfm/keyboards/keyboard
    _mice_combos/devices/3072&cl=US,EN
    )

    potrzebne sa dodatkowe drivery/oprogramowanie? aby uscislic: nie
    chodzi mi tutaj o dodatkowe, multimedialne klawisze (te beda na 99%
    widziane out-of-box przez linuksa), ale ogolnie, tj. - czy system
    (obojetnie jaki: windows badz linux) oraz np BIOS (jakbym chcial sobie
    cos w nim przestawic np) bedzie widzial taka klawiature jakby byla ona
    zwykla klawiatura 'kabelkowa' na usb?

    poza tym - moze ktos uzytkowal ktoras z powyzszych klawiatur
    (szczegolnie logitecha)? jak wrazenia? (w sumie mam na chwile obecna
    klawiature ms ergonomic 4000, na wygode nie narzekam, ale zaczyna sie
    jakos psuc /po 7 tygodniach od zakupu, paragon niestety zgubilem/ -
    przestaje dzialac np podczas grania - swiatelka (tj ledy np od caps
    badz num locka) sie pala, ale nie mozna ich wylaczyc (ani wlaczyc,
    jezeli podczas 'padu' byly wylaczone), zaden klawisz nie reaguje -
    nawet wyjecie i wlozenie (do tego samego badz innego portu) klawiatury
    nie pomaga.
    i jeszcze pytanko- na jak dlugo wystarczaja standardowe AA baterie w
    klawiaturze (o myszke nie pytam, bo i tak bede uzywal swojej obecnej
    kabelkowej myszki)?

    pozdrawiam
    szymon

  • 2. Data: 2009-06-20 13:07:21
    Temat: Re: pytanko w sprawie klawiatur bezprzewodowych
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    Szymon von Ulezalka jest autorem poniższej notatki:

    > czy system
    > (obojetnie jaki: windows badz linux) oraz np BIOS (jakbym chcial sobie
    > cos w nim przestawic np) bedzie widzial taka klawiature jakby byla ona
    > zwykla klawiatura 'kabelkowa' na usb?

    na 99% tak, zdarza się czasami, że coś nie gra, ale rzadko, w
    specyficznych konfiguracjach. co do drugiej mogę powiedzieć, że na pewno
    działa.

    > poza tym - moze ktos uzytkowal ktoras z powyzszych klawiatur
    > (szczegolnie logitecha)? jak wrazenia?

    Wave jest specyficzna, trzeba się przestawić, potem pisze się bardzo
    wygodnie (według osób używających). dla mnie osobiście zbyt pogięta i z
    głupim małym enterem, ale ma fajny skok. ale ja siadam do niej okazyjnie
    i na krótko. ;)

    > i jeszcze pytanko- na jak dlugo wystarczaja standardowe AA baterie w
    > klawiaturze

    u mnie w różnych Logitechach średnio powyżej roku.

    --
    _____
    _______________/ \_______________ |GG: 2822174

  • 3. Data: 2009-06-20 13:32:55
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > na 99% tak, zdarza się czasami, że coś nie gra, ale rzadko, w
    > specyficznych konfiguracjach. co do drugiej mogę powiedzieć, że na pewno
    > działa.

    hm... dzieki za info o logitechu; moglby ktos napisac o MS 7000?

> [...]
    > wygodnie (według osób używających). dla mnie osobiście zbyt pogięta i z
    > głupim małym enterem, ale ma fajny skok. ale ja siadam do niej okazyjnie

    czy ten 'skok' jest porownywalny do skoku klawiszy spotykanych w
    laptopach, czy do zwyklych, ibm-style klawiszy?
    co do malego entera- nie wiesz moze, czy owa klawiatura jest dostepna
    (nie w polsce, tylko w uk) z rozkladem klawiszy typu UK (wiekszy
    enter, klawisz \| pomiedzy malym lewym shiftem i z) czy tylko w
    rozkladzie US international (zdaje sie ze MS 7000 jest sprzedawany /w
    uk/ w wersji UK, ms ergonomic keyboard 4000 jest na 100% w wersji UK
    dostepny /wlasnie z takiej pisze/)

    > u mnie w różnych Logitechach średnio powyżej roku.

    ach, czyli kartonu baterii nie bede musial pod biurkiem trzymac 'w
    razie czego' ;)

    pozdrawiam
    szymon

  • 4. Data: 2009-06-20 14:21:46
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    Szymon von Ulezalka jest autorem poniższej notatki:

    > czy ten 'skok' jest porownywalny do skoku klawiszy spotykanych w
    > laptopach, czy do zwyklych, ibm-style klawiszy?

    bliżej mu do skoku standardowego niż do klawiatur laptopowych, ale jest
    miękki i jednak niższy. plus poza wygodą to zdecydowanie cichsze pisanie.

    > co do malego entera- nie wiesz moze, czy owa klawiatura jest dostepna
    > (nie w polsce, tylko w uk) z rozkladem klawiszy typu UK

    nie mam pojęcia, ale wiele klawiatur jest sprzedawanych w obu wersjach
    także w Polsce, więc pewnie jest duża szansa. nie wiem jak w UK ale w
    Polsce trzeba o to pytać bo na wszelkich zdjęciach i specyfikacjach są
    zawsze małe entery.

    > ach, czyli kartonu baterii nie bede musial pod biurkiem trzymac 'w
    > razie czego' ;)

    zawsze warto mieć jeden zapasowy komplet (bo według prawa Murphego
    wyczerpią się jak będziesz bardzo klawiatury potrzebował), ale bez
    przesady. w sterownikach Logitecha są wskaźniki baterii (i do klawiatur
    i do myszy) ale strasznie oszukują i lubią zmieniać wartości z dnia na
    dzień, więc trzeba im dawać tolerancję +/- 50 dni ;)

    --
    _____

  • 5. Data: 2009-06-20 15:31:20
    Od: Leszek <l...@p...onet.pl>

    Szymon von Ulezalka pisze:

    MS 7000 zarówno pod XP, jak i Windows 7 działa bez żadnych sterowników.
    Oprogramowanie jest potrzebne do klawiszy dodatkowych. Do Windows 7 x64
    trzeba ściągnąć najnowszą wersję ze strony MS. Klawiatura i mysz bardzo
    fajna. To już moja czwarta klawiatura ergonomiczna MS (pierwsza
    bezprzewodowa) i jest fajna, tak jak poprzednie. Mysz w zestawie 7000
    jest o wiele wyższa od standardowej. Czasami do gier, gdzie trzeba dużo
    klikać, biorę starą mysz przewodową, bo do tej ergonomicznej trudno się
    przyzwyczaić. Po 3 miesiącach wskaźnik baterii prawie pełny. Kompa mam
    pod dużym biurkiem i musiałem wsadzić odbiornik USB z przodu obudowy, bo
    gdy był z tyłu występowały przerwy w łączności, gdy używałem myszy i
    klawiatury z łóżka.

  • 6. Data: 2009-06-20 15:40:02
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Szymon von Ulezalka" :
    > ale ogolnie, tj. - czy system
    > (obojetnie jaki: windows badz linux) oraz np BIOS (jakbym chcial sobie
    > cos w nim przestawic np) bedzie widzial taka klawiature jakby byla ona
    > zwykla klawiatura 'kabelkowa' na usb?

    z tymi klawiaturami USB to jest tak ze zalezy to od twojej plyty glównej,
    czy potrafi bios taka klawiature obslugiwac (czesc plyt nie potrafi, czesc
    polowicznie, inne sobie spoko radza, podejrzewam ze wiekszosc nowych plyt to
    potrafi:O)

    > i jeszcze pytanko- na jak dlugo wystarczaja standardowe AA baterie w
    > klawiaturze (o myszke nie pytam, bo i tak bede uzywal swojej obecnej
    > kabelkowej myszki)?

    to zalezy od jakosci sprzetu, i moze to byc rok czasu dla dobrego sprzetu,
    oraz kilka godzin dla sprzetów typu: "made in china"
    dokladnie takie same dysproporcje tycza sprawnosci i dzialania klawiatur
    bezprzewodowych, w kazdym razie bardziej oplaca sie kupic sprzet 2-3 razy
    drozszy niz tania chinszczyzne

    p.s. sprawdz czy lkawiatura bezprzewodowa ma szyfrowana transmisje danych?
    bo inaczej ktos moze bez problemu przechwycic twoje haslo do linuksa:O)

  • 7. Data: 2009-06-20 16:37:05
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > MS 7000 zarówno pod XP, jak i Windows 7 działa bez żadnych sterowników.

    o, to dobrze

> [...]
    > fajna. To już moja czwarta klawiatura ergonomiczna MS (pierwsza
    > bezprzewodowa) i jest fajna, tak jak poprzednie.

    tez mam taka opinie o klawiaturach ergonomicznych od microsoftu :)
    (zeby jednak nieco trwalsze byly, to byloby super :/)

> [...]
    > pod dużym biurkiem i musiałem wsadzić odbiornik USB z przodu obudowy, bo
    >   gdy był z tyłu występowały przerwy w łączności, gdy używałem myszy i

    hm... jest moze w zestawie taki przedluzacz usb - wciska sie go z tylu
    kompa w port usb, natomiast sam odbiornik jest blizej klawiatury (w
    sensie: nie trzeba go z przodu obudowy wciskac)?

    ah, i co z szyfrowaniem? jest dostepne 'sprzetowo' czy trzeba w
    oprogramowaniu (sterowniku) ustawic?

  • 8. Data: 2009-06-20 16:38:37
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

> [...]
    > polowicznie, inne sobie spoko radza, podejrzewam ze wiekszosc nowych plyt to

    no, plyta nie jest super-najnowsza, ale nie jest stara. ma jakies 9
    miesiecy :)

> [...]
    > bezprzewodowych, w kazdym razie bardziej oplaca sie kupic sprzet 2-3 razy

    za te pieniadze to mam nadzieje ze dostane cos dobrego :>

    > p.s. sprawdz czy lkawiatura bezprzewodowa ma szyfrowana transmisje danych?
    > bo inaczej ktos moze bez problemu przechwycic twoje haslo do linuksa:O)

    no to dupa, w specyfikacji nic o tym nie wspominaja. googlowanie
    rowniez nie daje odpowiedzi :/

  • 9. Data: 2009-06-20 16:54:45
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    Szymon von Ulezalka jest autorem poniższej notatki:

    > no to dupa, w specyfikacji nic o tym nie wspominaja. googlowanie
    > rowniez nie daje odpowiedzi :/

    Wave szyfruje, jak większość, o ile nie wszystkie nowe Logitechy (AES ze
    128-bitowym kluczem).

    --
    _____

  • 10. Data: 2009-06-20 18:04:36
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > Wave szyfruje, jak większość, o ile nie wszystkie nowe Logitechy (AES ze
    > 128-bitowym kluczem).

    wiem, ale w sumie sie bardziej na ms 7000 napalam. fizycznie, jest on
    taki sam jak obecnie uzywany przezemnie 4000- poza, oczywiscie, faktem
    iz jest wo bezrzewodowa klawiaturka- bardzo sobie chwale ta
    klawiaturke (naprawde przyjemnie sie na niej pisze, chociaz, prawda,
    moglaby byc ciut cichsza :))