  • 1. Data: 2009-06-19 10:42:33
    Temat: Komputer się włącza na sekundę i potem gaśnie
    Od: Clive Codringher <n...@z...mojego.maila>

    Objaw jest taki: Po wciśnięciu przycisku włączenia, komputer uruchamia
    się na 1 sek (wiatraczek na procku lekko drgnie, mrugną kontrolki) i
    zaraz gaśnie. Ponowne wciśnięcie przycisku włączenia nic nie daje - komp
    nie reaguje. Zwarcie zworki power switch na płycie daje te same objawy.

    Pytanie moje jest takie:

    Co padło? Zasilacz czy płyta główna? Odłączyłem wszystko co się dało i
    objaw jest nadal ten sam...

  • 2. Data: 2009-06-19 12:16:44
    Temat: Re: Komputer się włącza na sekundę i potem gaśnie
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "Clive Codringher" <n...@z...mojego.maila> napisał w
    wiadomości news:h1fq6s$e2f$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    >
    > Pytanie moje jest takie:
    >
    > Co padło? Zasilacz czy płyta główna? Odłączyłem wszystko co się dało i

    Miałem to samo. Wymieniłem zasilacz na inny i działało. Czasem udawało mi
    się uruchomić komputer po odłączeniu wszystkich kabli - oprócz prądu
    oczywiście. I wtedy działał stabilnie, aż do następnej próby włączenia.
    Podobno "wadliwy" zasilacz zachowywał się poprawnie na innym komputerze. Nie
    udało mi się dojść do końca co było nie tak.

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2009-06-19 13:09:48
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Najpierw reset BIOSU, potem zmiana zasilacza, nastepnie plyty.

  • 4. Data: 2009-06-19 13:22:14
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    95% zasilacz

  • 5. Data: 2009-06-19 13:32:00
    Od: Clive Codringher <n...@z...mojego.maila>

    BETON pisze:
    > 95% zasilacz

    Ok, dzięki wszystkim za odpowiedź, w poniedziałek będę miał inny
    zasilacz i sprawdzę.

  • 6. Data: 2009-06-19 13:37:51
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Clive Codringher" napisał:
    > Ok, dzięki wszystkim za odpowiedź, w poniedziałek będę miał inny zasilacz
    > i sprawdzę.

    może najpierw wymątuj ten zasilacz, podłącz i uruchom (zwarcie zworką
    odpowiednich pinuf:O) i pomierz mierniczkiem napięcia czy się zgadzają, oraz
    sprawdź mierniczkiem czy wszystkie żyły w kablu zasialcza są dobre, żebyś
    potem nie klął:O)

  • 7. Data: 2009-06-19 13:57:43
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    A skasowales CMOS?

  • 8. Data: 2009-06-19 18:25:00
    Od: Lisciasty <l...@g...com>

    On 19 Cze, 12:42, Clive Codringher <n...@z...mojego.maila>
    wrote:
    > Co padło? Zasilacz czy płyta główna? Odłączyłem wszystko co się dało i
    > objaw jest nadal ten sam...

    Najprawdopodobniej elektrolity w zasilaczu lub na płycie.
    Jak to jest 5-letni zasilacz kupiony za 50 zł, wypieprzyć
    i kupić nowy za przynajmniej 200 zł lub używany
    regenerowany Fortron z pewnego źródła.
    Jeżeli okaże się że to płyta, wymienić kondensatory
    lub dać wymienić komuś kto się zna (o ile się opłaci).

    Pzdr.
    L.

  • 9. Data: 2009-06-19 18:47:38
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h1g4ee$9ca$2@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > odpowiednich pinuf:O) i pomierz mierniczkiem napięcia czy się zgadzają,
    > oraz sprawdź mierniczkiem czy wszystkie żyły w kablu zasialcza są dobre,

    Nie ma sensu, na luzie impulsówki w których wysychaja kondensatory pracują w
    99% poprawnie.
    Pod obciążeniem dopiero umierają bo brakuje energii.

    Także podmiana zasilacza a potem raczej to juz płyty.

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2009-06-19 20:11:20
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Papa Smerf wrote:
    > może najpierw wymątuj ten zasilacz, podłącz i uruchom (zwarcie zworką
    > odpowiednich pinuf:O) i pomierz mierniczkiem napięcia czy się zgadzają,

    Po pierwsze wypadaloby taki zasilacz najpierw obciazyc (najlepiej
    wszystkie najwazniejsze linie, nie tylko 12V), po drugie... prawidlowe
    wskazania multimetru niczego nie musza dowodzic. Prosty miernik nie pokaze
    Ci jak wyglada ten prad - tak naprawde moga tam byc rozne smieci,
    tetnienia, szpilki.

    k,