  • 71. Data: 2011-12-15 22:10:23
    Temat: Re: ceny dysków twardych
    Od: "Andre" <a...@a...pl>

    januszek wrote:

    > Ty nie czaisz, że kontroler sam przesunie zawartosc tak aby w miare
    > rowno rozlozyc obciazenie po wszystkich komorkach dysku ;)

    Poczytaj sobie wypowiedzi innych, to moze zobaczysz o co mi chodzi :)

    Poza tym, jak mialbym czekac, az mi dysk przemieli powiedzmy 62
    pozostale GB, to chyba bym zwariowal :) I tak kilka razy w tygodniu, bo
    przeciez kontroler jest tak inteligentny, ze musi "rozlozyc obciazenie
    po wszystkich komorkach dysku" :)

    Nawet SSD nie jest tak szybkie, zebym mial na to czekac.

    A juz ostatecznie, to takim przenoszeniem tez wykorzystujemy cykle
    odczyt/zapis tylko, ze na calym dysku SSD :) No lipa jakas!

    Ja trzymam kciuki za spadek cen HDD.
    Moze sie uda...

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 72. Data: 2011-12-16 06:38:03
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    RadoslawF wrote:

    > Poważnie ? ciekawy jestem jaki to system zajmuje aż tyle miejsca.

    system Win7 wraz z programami

    > Ja mam mniejszą partycję systemową, no ale to partycja na
    > zwykłym HD więc nie mam parcia aby tam instalować coraz
    > więcej programów.

    no to w Twoim przypadku przejście na SSD odbywałoby się
    bezbolesnie. To co masz na partycji systemewej przerzucasz
    na SSD, a reszta zostaje na HDD. Odczuwasz znaczną poprawę
    komfortu pracy.

  • 73. Data: 2011-12-16 06:43:33
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    Andre wrote:

    > Poczytaj sobie wypowiedzi innych, to moze zobaczysz o co mi chodzi :)
    >
    > Poza tym, jak mialbym czekac, az mi dysk przemieli powiedzmy 62
    > pozostale GB, to chyba bym zwariowal :)

    widze, że cały czas nie czaisz o co w tym wszystkim chodzi.
    Nie musisz czekać - oprogramowanie zrobi to wtedy, gdy dysk
    bedzie w stanie bezczynności. Zawsze jest taka chwila

    > I tak kilka razy w tygodniu, bo
    > przeciez kontroler jest tak inteligentny, ze musi "rozlozyc obciazenie
    > po wszystkich komorkach dysku" :)
    >
    > Nawet SSD nie jest tak szybkie, zebym mial na to czekac.

    na to nie będziesz czekał, bo i nawet nie będzie wiedział, kiedy SSD
    tą operacje wykonuje.

    > A juz ostatecznie, to takim przenoszeniem tez wykorzystujemy cykle
    > odczyt/zapis tylko, ze na calym dysku SSD :) No lipa jakas!

    Skoro wiesz lepiej, to żyj w tym przekonaniu dalej :)
    powodzenia!

    > Ja trzymam kciuki za spadek cen HDD.

    poszukam w domu moze mam tam jeszcze jakieś stare HDD
    jeszcze na P-ATA, może ci sie przydadzą

  • 74. Data: 2011-12-16 07:12:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-12-16 07:38, Użytkownik Rafal napisał:

    > system Win7 wraz z programami

    Czyli dokładnie tak jak pisze, nie sam system a jednak
    doinstalowałeś tam jakieś programy.

    > no to w Twoim przypadku przejście na SSD odbywałoby się
    > bezbolesnie. To co masz na partycji systemewej przerzucasz
    > na SSD, a reszta zostaje na HDD. Odczuwasz znaczną poprawę
    > komfortu pracy.

    Z uwagi na cenę nie przewiduje takiej przesiadki.
    Szybszy start nie jest wart kilkuset złotych.
    Jak cena (64GB) spadnie do 100-150zł przemyślę taki zakup.

    Pozdrawiam

  • 75. Data: 2011-12-16 07:49:16
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2011-12-15 21:51, Rafal pisze:

> [...]
    > ciekaw jestem jak odtwarzasz system w sytuacji gdy się rozsypie...
    > Bo ja to robię w 3 min, bo mój system to 30 GB :)

    Zdradź mi, jak to robisz, że zawsze masz system gotowy do odtworzenia w
    3 minuty.

    Ostatnio trafiła mi się awaria i nawet kopia zapasowa dysku nie do końca
    sobie poradziła. Zresztą kopia zapasowa była ze stanu, gdzie musiałem
    dograć jeszcze "milion" narzędzi.

  • 76. Data: 2011-12-16 07:55:01
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    Marcin N wrote:

    > Zdradź mi, jak to robisz, że zawsze masz system gotowy do odtworzenia w
    > 3 minuty.

    główny system mam na osobnej partycji a obraz tej partycji
    zapisany mam ghostem, w pliku na HDD.
    Gdy coś z systemem jest nie tak, albo zwyczajnie mam go dosyć
    bo go np. przeinstalowałem - odpalam ghosta z CD-ROM i przerzucam
    (odtwarzam) obraz na systemową partycje. To trwa dokładnie 3 min

    > Ostatnio trafiła mi się awaria i nawet kopia zapasowa dysku nie do końca
    > sobie poradziła. Zresztą kopia zapasowa była ze stanu, gdzie musiałem
    > dograć jeszcze "milion" narzędzi.

    narzędzia, czy też konfiguracje programów ja mam na innej partycji,
    tak więc po odtworzeniu partycji nigdy mi nic nie ucieka, jak jak
    donstalowuje
    jakiś nowy program, lub w jakiś sposób zmieniam system, to oczywiście
    wykonuje nowy obraz partycji

  • 77. Data: 2011-12-16 09:51:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2011-12-16 08:55, Rafal pisze:

> [...]
    > donstalowuje
    > jakiś nowy program, lub w jakiś sposób zmieniam system, to oczywiście

    Czyli aplikacje instalują się na innej partycji i w ogóle nie ingerują w
    dysk C?

    Przecież na nowo postawionym systemie wszystkie aplikacje trzeba
    instalować od nowa. Mylę się?

    W ogóle temat jest ciekawy i chętnie posłucham porad dot. bezpieczeństwa
    i konserwacji.

  • 78. Data: 2011-12-16 10:11:04
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 15.12.2011 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał/a:

    > Owszem trzeba, ale ludzie chcą mieć więcej programów na
    > szybszym dysku.

    Ale ile tych programów instalują sorry, ale zasypywanie kompa softem na
    128GB to porażka. Używasz 90% czasu 10% tego softu i to on powinien być
    na ssd. Większość osób ma jakąś specjalizacje i nie istaluje na hurra
    wszystkiego co popadnie.

    > Dysk 128GB komfortowy ? nie żartuj sobie.

    Ja mam w laptopie tylko 128 ssd i mam stale 30-50GB wolnego.
    System zajmuje 4GB (osx), soft ze 20, trochę mp3/video/zdjęć ale
    większość leży w archiwum na stacjonarce. I robocze pliki (głównie
    rawy z aparatu - które po odbróbce wywalam do archiwum).

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 79. Data: 2011-12-16 11:14:00
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 16-12-2011 o 10:51:06 Marcin N <m...@o...pl>
    napisał(a):

    > Czyli aplikacje instalują się na innej partycji i w ogóle nie ingerują w
    > dysk C?
    >
    > Przecież na nowo postawionym systemie wszystkie aplikacje trzeba
    > instalować od nowa. Mylę się?

    Raczej tak. System nie jest NOWO_POSTAWIONY. Obraz partycji systemowej
    jest uaktualniany po każdej znaczącej zmnianie (np. instalacji nowego
    programu).
    A może to ja się mylę...?

    --
    Brak sygnaturki.

  • 80. Data: 2011-12-16 11:44:36
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    Marcin N wrote:

    > Czyli aplikacje instalują się na innej partycji i w ogóle nie ingerują w
    > dysk C?

    można powiedzieć, że tak

    > Przecież na nowo postawionym systemie wszystkie aplikacje trzeba
    > instalować od nowa. Mylę się?

    jasne,
    ale ja najpierw wszystko sobie zaistalowałem, pokonfigurowałem
    i jak to było gotowe to wtedy zrobiłem obraz całej partycji.