  • 1. Data: 2015-07-09 20:16:35
    Temat: cienki laminat światłoczuły
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Czy można gdzieś kupić jednostronny cienki laminat z powłoką
    światłoczułą - taki np. 0.4mm - 0.8mm ? W TME mają tylko 1.5mm.

    Muszę ekspresowo zrobić takie PCB, więc najszybciej oczywiście samemu -
    no ale właśnie jest problem z grubością laminatu.

    Gdybym robił termotransferem, to w TME można kupić laminat 0.8, ale
    jakoś nigdy się nie mogłem przekonać do tej metody (znaczy nie
    próbowałem nawet), a metodę foto mam opanowaną perfect, więc mi
    najłatwiej...

    Jest niby w Cyfronice (
    http://www.sklep.cyfronika.com.pl/pl/searchquery/UMP
    TFE100x160E/1/full/5?url=UMPTFE100x160E
    ),
    ale chyba Bóg ich opuścił, bo 245 zł za 1.6 dcm2

  • 2. Data: 2015-07-09 20:48:38
    Temat: Re: cienki laminat światłoczuły
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sundayman wrote:

    > ale chyba Bóg ich opuścił, bo 245 zł za 1.6 dcm2

    Nie, sam przecież napisałeś: potrzebujesz ekspresowo, to i cena jest
    ekspresowa. :-) Optymalizację cenową to się robi kupując ochłapy na
    Allegro, ale sport jest kompletnie nieprzewidywalny, choć opłacalny:
    całkiem tanio nakupiłem sobie IMS i teflonowego laminatu mikrofalowego
    z rodowodem. Wolę nie znać cen urzędowych...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 3. Data: 2015-07-09 21:35:42
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie, sam przecież napisałeś: potrzebujesz ekspresowo, to i cena jest
    > ekspresowa. :-)

    no tak, ale w tej cenie to w prototypy.com mi zrobią profesjonalną PCB :)

    Więc bez przesady.

    > Allegro, ale sport jest kompletnie nieprzewidywalny, choć opłacalny:
    > całkiem tanio nakupiłem sobie IMS i teflonowego laminatu mikrofalowego
    > z rodowodem. Wolę nie znać cen urzędowych...

    No ale nie widzę tam nic zbliżonego do tego...
    Kuśwa, XXI wiek, a cienkiego laminatu UV kupić nie można.

  • 4. Data: 2015-07-09 21:41:17
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    Sklepy dla poligrafii sprzedają samoprzylepną emulsję światłoczułą. Nie jest
    droga, ale w większych ilościach.

> [...]
    TFE100x160E/1/full/5?url=UMPTFE100x160E )
    > ,
    > ale chyba Bóg ich opuścił, bo 245 zł za 1.6 dcm2

    ---
    Ta wiadomosc zostala sprawdzona na obecnosc wirusow przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.

  • 5. Data: 2015-07-09 21:41:57
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    sundayman wrote:

    > Kuśwa, XXI wiek, a cienkiego laminatu UV kupić nie można.

    Zawsze możesz kupić POSITIV i samemu napryskać. Ale roboty
    więcej, niż przy termotransferze i śmierdzi. Zaleta: możesz mieć
    stosunkowo precyzyjną płytkę nawet w niedzielę wieczorem...

    Naprawdę nie chce Ci się w imię postępu technicznego odpalić żelazka? ;-)

    Pozdrawiam, Piottr

  • 6. Data: 2015-07-09 22:02:39
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Zawsze możesz kupić POSITIV i samemu napryskać. Ale roboty
    > więcej, niż przy termotransferze i śmierdzi. Zaleta: możesz mieć
    > stosunkowo precyzyjną płytkę nawet w niedzielę wieczorem...

    No tak, aleeeee... ostatni raz positivem robiłem chyba z ponad 10 lat
    temu. Śmierdzi, powłoka do dupy, paprochy się przyklejają...
    W dodatku jak robię na gotowym, to wiem jak tam z naświetlaniem,
    wywoływaniem - znaczy o czasy mi chodzi.
    A tak to trzeba znowu próby robić.

    No pewnie, ostatecznie można...Bierę tę opcję jako last deska ratunku.

    > Naprawdę nie chce Ci się w imię postępu technicznego odpalić żelazka? ;-)

    Postępu ? Ryli ? :)
    No dobra, ale wiesz jak to jest, zanim dojdę do jakiegoś rezultatu mi
    więcej zejdzie niż z tym positivem.
    Więc to chyba nie jest dobry pomysł...

  • 7. Data: 2015-07-12 19:58:54
    Temat: Re: cienki laminat ?wiat?oczu?y
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 09-07-2015 o 21:41, wt pisze:

    > Sklepy dla poligrafii sprzedaj? samoprzylepn? emulsj? ?wiat?oczu??. Nie jest
    > droga, ale w wi?kszych ilo?ciach.

    Chodzi Ci o folię polimerową? Jest do kupienia i na Allegro. Tylko to
    jest folia negatywowa, więc trzeba drukować w negatywie. Poza tym trzeba
    się trochę pobawić i wprawić w robieniu tym sposobem.

  • 8. Data: 2015-07-12 20:52:02
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-07-12 o 19:58, szod pisze:

    > Chodzi Ci o folię polimerową? Jest do kupienia i na Allegro. Tylko to
    > jest folia negatywowa, więc trzeba drukować w negatywie. Poza tym trzeba
    > się trochę pobawić i wprawić w robieniu tym sposobem.

    Ta wygląda na pozytyw:

    http://allegro.pl/folia-swiatloczula-do-pcb-3m-szer-
    46cm-wyprzedaz-i5460463592.html

    P.P.

  • 9. Data: 2015-07-12 21:05:52
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 12-07-2015 o 20:52, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Ta wygląda na pozytyw:
    >
    > http://allegro.pl/folia-swiatloczula-do-pcb-3m-szer-
    46cm-wyprzedaz-i5460463592.html

    Poczytaj instrukcję do pobrania. Mam tą folię - to negatyw.