  • 1. Data: 2015-07-09 19:32:01
    Temat: Jaki oscyloskop?
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Dobry Wieczór

    Mam pytanie do bardziej doświadczonych w temacie Kolegów.

    Chcę kupić oscyloskop, taki poniżej dwóch tysięcy złotych brutto.

    Wymagań chyba nie mam zbyt wielkich:

    1. Myślę że pasmo <100MHz będzie wystarczające.
    2. Minimum 2 kanały
    3. Możliwość wygodnej obserwacji/rejestracji krótkich prostokątnopodobnych
    impulsów (ich kształtu), np. 20 mikrosekund powtarzanych co 20 milisekund
    lub rzadziej (nawet do sekundy odstępu między impulsami).
    4. Jakieś cuda w postaci transmisji danych do PC mniej mnie interesują (w
    zasadzie wcale mnie nie interesują)

    Wymaganie dodatkowe (a właściwie główne) to jakość obrazu, ma być wyraźny i
    kontrastowy.
    Swego czasu miałem OWONa i jakość obrazu niezadowalała mnie.

    jp

  • 2. Data: 2015-07-09 19:58:23
    Temat: Re: Jaki oscyloskop?
    Od: BK <t...@t...nie>

    W dniu 2015-07-09 o 19:32, jacek pozniak pisze:

    > Wymaganie dodatkowe (a właściwie główne) to jakość obrazu, ma być wyraźny i
    > kontrastowy.
    > Swego czasu miałem OWONa i jakość obrazu niezadowalała mnie.

    A jaki to był Owon? Do wczoraj użytkowałem Owon SDS7102, który ma
    8-calowy ekran 800x600. Chyba nie ma lepszego wyboru w tej cenie jeżeli
    chodzi o ekran.

  • 3. Data: 2015-07-09 21:38:56
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    BK wrote:

    > A jaki to był Owon? Do wczoraj użytkowałem Owon SDS7102, który ma
    > 8-calowy ekran 800x600. Chyba nie ma lepszego wyboru w tej cenie jeżeli
    > chodzi o ekran.
    gdzieś tam (na tej grupie teź) ogłaszałem aby sprzedać tego OWONA bo coś z
    podświetleniem się stało.

    Nie pamiętam, jaki typ, jeśli chodzi o funkcjonalność to był OK, ale jakość
    obrazu dla mych starczych oczu nie była zbyt comfortable.

    Dlatego coś podobnego szukam ale chcę aby obraz był w mirę wyraźny

    jp

  • 4. Data: 2015-07-09 21:39:22
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A jaki to był Owon? Do wczoraj użytkowałem Owon SDS7102, który ma
    > 8-calowy ekran 800x600. Chyba nie ma lepszego wyboru w tej cenie jeżeli
    > chodzi o ekran.

    Ale Owon, czy nie, pewnie każdy oscyloskop z takim ekranem LCD będzie
    podobny. Mam tego samego Owona i Rigola DS1054 i imo jakość obrazu jest
    taka sama.I zresztą nie mogę powiedzieć, żeby to jakiś ostatni badziew
    był. Do pracy całkiem OK.

    No bo co - znajdziesz oscyloskop z jakimś OLED'em ? Wątpię. Cudów nie ma.

    Aha - zresztą akurat ten OWON wspomniany ma wyjście VGA, więc sobie
    możesz podłączyć dowolny monitor - nawet plazmę TV i wtedy będziesz mieć
    obraz o takiej jakości jak chcesz :)

  • 5. Data: 2015-07-09 23:17:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jacek,

> [...]
    > obrazu dla mych starczych oczu nie była zbyt comfortable.
    > Dlatego coś podobnego szukam ale chcę aby obraz był w mirę wyraźny

    Po podłączeniu do komputera możesz sobie powiększyć tak, jak Ci
    pasuje.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2015-07-10 12:33:35
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Po podłączeniu do komputera możesz sobie powiększyć tak, jak Ci
    > pasuje.

    No niby można (nigdy nie próbowałem) ale niezbyt mi to pasuje bo to kolejny
    klamot.

    jp

  • 7. Data: 2015-07-10 12:47:35
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    sundayman wrote:

> [...]
    > podobny. Mam tego samego Owona i Rigola DS1054 i imo jakość obrazu jest
    > taka sama.I zresztą nie mogę powiedzieć, żeby to jakiś ostatni badziew
    No to może ten Owon jest lepszy. Jak kiedyś porównywałem swój (Owon
    PDS5022S+) z oscyloskopem kolegi (chyba Rigol), to jego był zdecydowanie
    lepszy do oglądania.

    jp

  • 8. Data: 2015-07-10 15:31:13
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No to może ten Owon jest lepszy. Jak kiedyś porównywałem swój (Owon
    > PDS5022S+) z oscyloskopem kolegi (chyba Rigol), to jego był zdecydowanie
    > lepszy do oglądania.

    No to jak pisałem - kup sobie Owona, i podłącz porządny monitor, np.
    IPS. Będziesz miał i super kontrast i do tego rozmiar wielgaśny, jaki
    chcesz :)

    Zresztą, jak kupowałem tego Owona to m.in. z powodu tego wyjścia VGA
    właśnie. W praktyce się okazało, że nie korzystam, no ale kiedyś
    podłączyłem z ciekawości monitor LCD i działa fajnie :)

  • 9. Data: 2015-07-10 20:15:57
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-07-10 o 15:31, sundayman pisze:

    > No to jak pisałem - kup sobie Owona, i podłącz porządny monitor, np.
    > IPS. Będziesz miał i super kontrast i do tego rozmiar wielgaśny, jaki
    > chcesz :)

    Ale rozdzielczości SVGA nie przeskoczysz.

    P.P.

  • 10. Data: 2015-07-10 20:47:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Friday, July 10, 2015, 8:15:57 PM, you wrote:

    > Ale rozdzielczości SVGA nie przeskoczysz.

    Nie wiem, jak nowsze Owony ale starszy Owon PDS5022S może pracować w dwóch
    trybach przez USB - w trybie obrazków, gdzie dostawało się serię
    zrzutów ekranu lub w trybie transmisji danych, gdzie były one
    obrabiane przez program pracujący w rozdzielczości ekranu komputera.

    --
    Best regards,
    RoMan