  • 11. Data: 2020-01-21 22:32:51
    Temat: Re: co dać do tygielka z cyną ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Skład:cyna+ołów+fosfor

    A to zabija powoli ? Czy w miarę szybko ?
    A tak poważnie - to jakoś trzeba pod wyciągiem, czy jak ?

  • 12. Data: 2020-01-21 23:09:08
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > TAB-UTL2  Tabletki antyutleniające; Zastosowanie: tygle lutownicze
    > to w TME

    350 zł netto. Drogo. Do fali to akceptowalnie, ale do tygielka ciut za
    dużo. Aż tak intensywnie tego nie używam, żeby było warto.

    No nic, może znajdę coś tańszego.

  • 13. Data: 2020-01-22 09:04:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 stycznia 2020 23:09:13 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:

    > No nic, może znajdę coś tańszego.

    Ja się nie znam ale tak mnie naszło że cynę to chyba masz, ołów jak nie masz to w
    sklepie wędkarskim powinien być a fosfor tez jest dostępny chyba.
    ;)

  • 14. Data: 2020-01-22 11:41:38
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2020-01-21 o 22:32, sundayman pisze:

    > A to zabija powoli ? Czy w miarę szybko ?
    > A tak poważnie - to jakoś trzeba pod wyciągiem, czy jak ?

    Utlenia się do tlenku który jest bardzo higroskopijny, łapie wodę i
    tworzy kwas fosforowy (w takich temperaturach to raczej mieszaninę
    kwasów polifosforowych), który ułatwia lutowanie (i obniża pH). Więc
    raczej bezpiecznie.

    P.P.

  • 15. Data: 2020-01-22 12:17:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 22 stycznia 2020 11:41:52 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

> [...]
    > tworzy kwas fosforowy (w takich temperaturach to raczej mieszaninę
    > kwasów polifosforowych), który ułatwia lutowanie (i obniża pH). Więc

    To może trochę coca-coli dodać?
    Byłoby kolejne zastosowanie - lutowanie - oprócz takich, jak zwalczanie rotawirusów
    albo tradycyjne "whisky z colą" ("tego co pan chciał to nie ma, czysta może być?" ;)

  • 16. Data: 2020-01-22 20:49:13
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
    > Sprawdzilem. Nie mam Cię wpisanego do dowodu to i radzic nie muszę. Jak jesteś
    bystry to wykombinujesz jak dozować Argon. Jak jesteś przyglup to nie wykombinujesz.

    Rozumiem, że sandymana masz, bo mu radzisz.
    A tak na poważnie, zainwestuj w okulary, może zrozumiesz co napisałem.
    Irek.N.

  • 17. Data: 2020-01-22 22:45:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie radzę bo w jałowym radzeniu Ciebie i innych teoretyków nie przescigne. Możecie
    się z tematem brandzlowac do oporu. Wskazałem jedynie kierunek. Jak to zrobić niech
    wykombinuje sobie sam.

  • 18. Data: 2020-01-23 02:07:10
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ja się nie znam ale tak mnie naszło że cynę to chyba masz, ołów jak nie masz to w
    sklepie wędkarskim powinien być a fosfor tez jest dostępny chyba.
    > ;)

    Taa. Zdrapię sobie fosfor z budzika po babci.
    Kolegom się widzę dowcip wyostrza.

    No nic, dałem sobie spokój, obniżyłem temp. tygielka i idzie wytrzymać.
    Okazjonalnie robię w tym końcówki kabelków więc nie ma sensu inwestować
    w te pastylki na razie.

  • 19. Data: 2020-01-23 10:58:11
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2020-01-23 o 02:07, sundayman pisze:

> [...]
    >
    > No nic, dałem sobie spokój, obniżyłem temp. tygielka i idzie wytrzymać.
    > Okazjonalnie robię w tym końcówki kabelków więc nie ma sensu inwestować

    Tak nawiasem:

    https://allegro.pl/oferta/fosfor-czerwony-pierwiaste
    k-p-phosphoros-25-gram-7801823329

    7 złotych za 25 gramów :-)
    Jeśli jednak kupisz, bądź ostrożny przy stosowaniu, używaj bardzo małych
    porcji. W temperaturze stopionego lutu może się zapalić.

    P.P.

  • 20. Data: 2020-01-23 11:25:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 stycznia 2020 02:07:16 UTC+1 użytkownik sundayman napisał:

    > Taa. Zdrapię sobie fosfor z budzika po babci.

    Patrz wyżej: na allegro sprzedają;)

    > Kolegom się widzę dowcip wyostrza.

    Ale skład tych tabletek to:
    cyna: 50-75%
    ołów: 25-50%
    fosfor: 1-3%
    https://www.tme.eu/Document/60c3548e34ec44dbffe63d59
    271ece7e/TAB-UTL2_PL.PDF
    Wiec wychodzi mi ze jakbyś wziął 75%cyny dodał 24% ołowiu i 1%fosforu to skład byłby
    jak tych tabletek