  • 1. Data: 2015-05-20 21:52:23
    Temat: co jest grane (EEPROM) ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Mam sterownik na Atmedze128, w którym stosuję EEPROM 24LC256-I/SN ( link
    do datasheeta
    http://www.tme.eu/pl/Document/2e95c89628a1b3ff6a2308
    332c58ab53/21203R.pdf )

    No i ponieważ chwilowo zbrakło w TME, to wsadziłem M24256-BWMN6TP (
    http://www.tme.eu/pl/Document/7679a8527e2fcd3e45ed79
    0db9f089bb/m24256-bw.pdf)

    No i - kuśwa - coś nie działa.
    Nie wiem jeszcze co się dokładnie dzieje, ale - ewidentnie jest to
    problem z tą pamięcią.

    Patrzę i patrzę w te PDF, i nie widzę powodu...
    Może ktoś coś wypatrzy - bo ja nie wiem...

    Pomocy ?

  • 2. Data: 2015-05-20 22:49:48
    Temat: Re: co jest grane (EEPROM) ?
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Dziwne.
    Sam zapis i odczyt do EEPROMU jakby działa poprawnie.

    Ale - problem po lega na tym, że w są 2 układy I2C - jeden to właśnie
    ten eeprom, a drugi to ppotencjometr Ad5241, który służy do regulacji
    kontrastu LCD.
    No i - nic nie widzę na tym LCD. Bo poza tym urządź działa poprawnie
    (chyba) - znaczy po komunikatach z RS232 widzę, że EEPROM działa.

    Z czego wnoszę, że jakimś cudem ten EEPROM blokuje mi komunikację z
    AD5241. Tylko dlaczego ??

    Na razie to domysł, próbuję ustalić czy tak jest na pewno...

  • 3. Data: 2015-05-21 09:22:57
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

> [...]
    dlaczego ??

    > Na razie to domysł, próbuję ustalić czy tak jest na pewno...

    Może mają ten sam adres?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 4. Data: 2015-05-21 16:16:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >(chyba) - znaczy po komunikatach z RS232 widzę, że EEPROM działa.
    >Z czego wnoszę, że jakimś cudem ten EEPROM blokuje mi komunikację z

    A jak wyciagniesz eeprom, to na wyswietlaczu cos widac ?

    Bo przyczyn niedzialania moze byc znacznie wiecej, kolizji adresow
    raczej bym nie podejrzewal.

    J.

  • 5. Data: 2015-05-21 17:10:08
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A jak wyciagniesz eeprom, to na wyswietlaczu cos widac ?
    >
    > Bo przyczyn niedzialania moze byc znacznie wiecej, kolizji adresow
    > raczej bym nie podejrzewal.

    W ogóle bez pamieci nie sprawdzałem, bo musiałbym poważnie zmodyfikować
    program (kiedy pamięci nie ma to on się na tyle poważnie wysypuje, że i
    tak lcd nie nie działa).

    Ale na "oryginalnym" 24LC256-I/SN jest ok.

    Sprawdzałem adresy, i wygląda na to, że nie ma konfliktu. I to jest
    jeszcze dziwniejsze.

    Próbowałem nieco wydłużyć czasy zapisu i odczytu, ale nie pomogło.
    Zresztą, jak pisałem funkcje związane z tą pamięcią działają.
    Przestaje działać wyświetlacz, czyli ten potencjometr cyfrowy.

    Jakby przeciążał magistralę I2C, czy coś...bardzo dziwne to.

  • 6. Data: 2015-05-21 17:20:19
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 21.05.2015 17:10, sundayman wrote:

> [...]
    > Przestaje działać wyświetlacz, czyli ten potencjometr cyfrowy.
    >
    > Jakby przeciążał magistralę I2C, czy coś...bardzo dziwne to.

    Oscyloskop prawdę Ci powie. Zobacz co tam się dzieje na liniach I2C,
    może trzyma się jakiś dziwny poziom napięcia.

    Jakub Rakus

  • 7. Data: 2015-05-21 19:44:02
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sundayman pisze:
    [..]
    > Jakby przeciążał magistralę I2C, czy coś...bardzo dziwne to.

    W telefonach zwykle każdy element ma oporniki 10ohm na liniach i2c.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 8. Data: 2015-05-25 09:30:34
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Marek <t...@f...kuku.pl> wrote:

    > Może mają ten sam adres?

    Też o tym pomyślałem, ale Ad5241 ma adres 01011<ad1><ad0> a M24256
    1010<e2><e1><e0>, więc nie...

    Do OP - masz możliwość sprawdzenia oscyloskopem, co tam się dzieje na tej
    magistrali? Jaka prędkość transmisji?

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/