  • 1. Data: 2014-07-05 12:33:01
    Temat: coś co daje przyjemność z jazdy, ale nie jest mazdą rx-8
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Doradźcie coś

    Jako że nijak nie mogę dorwać tego, co chcę dorwać, by połączyć
    przyjemność (czyli duży moment i dobre prowadzenie się) z
    funkcjonalnością (tzn jakieś kombi np w sensowym stanie bmw 535d lub
    335d) - powstała decyzja "kupmy coś mniejszego, fajnego, na miasto itd,
    a do 2000km wyjazdów się kupi cokolwiek 2.0tdi ;)"

    Przesiedliśmy się z Vectry OPC kombi ~300KM, która też "dupy nie
    urywała" (moment ok, ale brak "góry" i problemy z trakcją przy
    mniejszych prędkościach z okazji FWD) ale przynajmniej nie było żadnych
    problemów z ładownością ;)
    To było jakieś ~ 175KM/tonę auta, i od tego chciałbym wyjść, tyle że
    same KM nie są niczego wyznacznikiem, jak w przypadku RX-8 się
    przekonaliśmy.

    Założenia:
    - będzie przejeżdżać rocznie ~2-5k km, głównie miasto i okolica, w
    najgorszym wypadku może 10kkm
    - ma fajnie jechać
    - ma być "w miarę bezproblemowe" więc własno-wydmuszki i
    - ma w miarę wyglądać (np żona mi storpedowała pomysł V70r 300HP AWD, bo
    wygląda jak meblościanka)
    - ma mieścić 2 osoby + fotelik dla dziecka
    - do bagażnika musi wejść wózek zamiennie z większą skrzynką narzędziową.

    Obejrzałem Insignię OPC (jako naturalne następstwo vectry) - w zasadzie
    ten sam motor, tyle że napęd (marny) 4x4, ale ładowność bagażnika duuużo
    gorsza (no ale i tak lepsza niż "typowo sportowe auta"), zza kierownicy
    "dużo mniej widać", i co najgorsze - buda wyczuwalnie dużo cięższa, co
    czuć w przyspieszeniu i prowadzeniu i w spalaniu. No i jakość wykonania
    - vectra to była plastikowa zabawka składana na zatrzaski, ale insignia
    - jak coś ze sklepu "wszystko po 5zł"

    Obejrzałem z żoną RX-8, tą wersję "mocniejszą" 230HP... Powyższe
    założenia spełnia jako-tako (duży ból by wsadzić wózek, ale się udało,
    bo bagażnik stosunkowo duży, tylko otwór klapy niewielki, za to na
    tylnych siedzeniach zadziwiająco dużo miejsca), ale z jazdą to wielki
    zawód. Może i trzyma się w zakrętach, może na torze dobre czasy robi,
    ale przyspieszenie jest smutne. Tzn może i ma te 230HP ale przy 10000
    rpm, a przy 5000 tylko 115, a przy 2500 jakieś 55hp czyli jeżdżąc "nie
    jak boguś" i nie piłując co światła do odcięcia - przyspieszamy jak w
    punto 1.4 ;( No i mnożąc to doświadczenie przez problematyczność modelu,
    trwałość silnika i spalanie - raczej odpada ;/

    Golf GTI R36 - jedzie lepiej (choć zdecydowanie ratuje mu też dupę napęd
    na 4 koła), ale bagażnik w golfie skreślony - za mały/nieładowny (nie
    porównuję litrów z katalogu, tylko praktyczną ładowność naszych gratów).

    finansowo założenie jest takie, że to "coś" (jeśli małe - to plus
    ewentualne "kombi ekonomiczne") ma się zmieścić do 100kzł

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2014-07-05 12:42:21
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-07-05 12:33, BartekK pisze:
    > - ma być "w miarę bezproblemowe" więc własno-wydmuszki i ...
    (urwało coś) ... i powazne tuningi garażowe raczej odpadają.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2014-07-05 13:47:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-07-05 12:42, BartekK pisze:
    > (urwało coś) ... i powazne tuningi garażowe raczej odpadają.

    Jakiś Subarak?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2014-07-05 16:47:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "BartekK" <s...@d...org> wrote in message
> [...]
    > (tzn jakieś kombi np w sensowym stanie bmw 535d lub 335d) - powstała
    > decyzja "kupmy coś mniejszego, fajnego, na miasto itd, a do 2000km

    A możesz nakreślić powody takiej decyzji z zakupem dwu samochodów
    zamiast jednego? Co auto "do 2000km wyjazdów" ma mieć, czego Twój
    funkcjonalny 535d ma niby nie mieć? Pytam szczerze bo nie rozumiem.

  • 5. Data: 2014-07-05 17:30:10
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-07-05 16:47, Pszemol pisze:

    > A możesz nakreślić powody takiej decyzji z zakupem dwu samochodów
    > zamiast jednego? Co auto "do 2000km wyjazdów" ma mieć, czego Twój
    > funkcjonalny 535d ma niby nie mieć? Pytam szczerze bo nie rozumiem.
    No to się nie zrozumieliśmy.
    535d miałby wszystko - i jedzie dobrze, i ekonomicznie na trasie i w
    mieście, i jest ładowny na wyjazdy większe, i jedzie się te 2000 km w 2
    dni całkiem wygodnie i niemęcząco. Jakbym 535d dorwał jakieś fajne (nie
    składane z 3, nie powodziowe, nie skręcone z 350tys na 110tys km) to
    takie jedno by zrobiło wszystko na raz.

    Chodziło mi o to, że jakby kupić np mazdę RX-8 - to trzeba by jeszcze
    kupić coś innego, bo RX-8 nie nadaje się do rodzinnego wyjazdu z
    tysiącem gratów, dwoma wózkami i 1000km w jedną stronę w jedną noc, bo
    a) nie zapakujemy się, sprawdzone b) kręgosłup nie wytrzyma c) spalanie
    bez sensu d) cisnąć tym przez 10h ~200km/h po autostradach to się
    zajedzie zbyt szybko.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2014-07-05 17:33:02
    Temat: Re: co? co daje przyjemno?? z jazdy, ale nie jest mazd? rx-8
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 05 Jul 2014 12:33:01 +0200, BartekK <s...@d...org> wrote:

> [...]
    >335d) - powstała decyzja "kupmy coś mniejszego, fajnego, na miasto itd,
    >a do 2000km wyjazdów się kupi cokolwiek 2.0tdi ;)"

    Majwieksza przyjemnosc mam z jazdy metrem. Jestem dobrze odizolowany
    od warszawskich miszczow kierownicy

    A.L.

  • 7. Data: 2014-07-05 17:35:56
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-07-05 17:33, A.L. pisze:

    > Majwieksza przyjemnosc mam z jazdy metrem. Jestem dobrze odizolowany
    > od warszawskich miszczow kierownicy
    To wróć tutaj, jak będę mógł metrem dojechać z Opola za Hannover, wraz z
    bagażem ledwo mieszczącym się w kombi ;P

    Ja rozumiem. W stolicy - jak tylko jestem, mieszkam i mam coś do
    załatwienia wzdłuż linii metra - to jest naprawdę szybkie i wygodne
    rozwiązanie komunikacyjne. Ale bez przesady - mamy jedną linie metra na
    _cały_kraj_, nawet mieszkając w stolicy, ale zupełnie nie koło metra -
    jest się w czarnej dupie bez własnego auta. A jeszcze weselej jest w
    mniejszych miastach - zapraszam do Opola, gdzie komunikacja autobusowa
    leży, kwiczy, śmierdzi, jedzie straszliwie wolno (dojazd autem -
    4-7minut, dojazd autobusem - 30-35minut) i jest droga, aby dojechać z
    interesujących mnie miejsc - daje ci przyjemność obowiązku kilku
    przesiadek w bezsensownych miejscach, i to tylko pod warunkiem że chcesz
    jechać w godzinach "normalnych", a nie np po 21szej.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2014-07-05 17:46:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello BartekK,

    Saturday, July 5, 2014, 5:35:56 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > przesiadek w bezsensownych miejscach, i to tylko pod warunkiem że chcesz
    > jechać w godzinach "normalnych", a nie np po 21szej.

    Mieszkam w Groszowicach, moja żona pracuje w Bierkowicach - dojazd
    autobusem zazwyczaj ok. półtorej godziny :( A to ledwie jakieś 10km.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2014-07-05 19:02:04
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-07-05 17:33, A.L. pisze:

    > Majwieksza przyjemnosc mam z jazdy metrem. Jestem dobrze odizolowany
    > od warszawskich miszczow kierownicy

    taaa...
    http://autokrata.wrzuta.pl/film/3mUqYp7RDnK/pijana_k
    obieta_wjechala_autem_do_metra

    :)

  • 10. Data: 2014-07-05 19:09:32
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    >
    > Mieszkam w Groszowicach, moja żona pracuje w Bierkowicach - dojazd
    > autobusem zazwyczaj ok. półtorej godziny :( A to ledwie jakieś 10km.
    No właśnie.

    W godzinach szczytu - autobus stoi w tych samych korkach co auto, ale co
    chwila zjeżdża na przystanki, a potem czeka na wyjazd do korka. Wychodzi
    długo i nieprzyjemnie (gorąco śmierdząco i często stojąco).

    Po go godzinach szczytu - jest problem z rzadszym kursowaniem autobusów,
    tak zgranymi między sobą że nijak przesiadka nie pasuje, wychodzi
    jeszcze dłużej...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173