  • 11. Data: 2009-01-05 15:22:30
    Temat: Re: cos szerokiego do nikona d80
    Od: "Virck" <V...@v...net>

    "MW" <w...@w...pl> wrote in message
    news:gjsfm7$o9f$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > No jest jeszcze 28mm f1.4D. Fantastyczny obiektyw pod każdym względem.
    > Niestety od niedawna nieprodukowany, praktycznie nie do zdobycia a jeżeli
    > już to za kosmiczne pieniądze.
    > Czasem pojawiają się zapowiedzi wypuszczenia następcy ale jakoś doczekać
    > się nie można (sam czekam).
    > Poza tym są jeszcze Sigmy, 28 i 30 mm chyba . f1.4 i 1.8. Sprawdź sobie bo
    > niektórzy chwalą inni narzekają okrutnie. Na szczęscie są tanie więc można
    > poesperymentować.
    > Poza tym tylko zoomy.
    >
    > Pzdr, MW

    Ten 28mm 1.4 to jest do FF...Przy DX to bedzie 42 mm a to juz nie jest
    szeroki kat....
    Natomiast Sigmy te szerokie to jest jedno gigantyczne mydlo...

  • 12. Data: 2009-01-05 15:25:32
    Od: "Virck" <V...@v...net>

    "barnaba" <f...@w...pl> wrote in message

    > dzieki
    > znalazlem cos takiego http://tinyurl.com/7nmjgp.
    > Cena rzeczywiscie kuszaca

    Cena tak...Ale jaka cena taka jakosc.Plastikowy badziew.....Nawet przy 5,6
    bedziesz mial totalne mydlo na bokach....
    Lepiej poszukaj 20mm Nikkora....Nie wiem tylko, ktory z nich jest DX....

  • 13. Data: 2009-01-05 15:41:09
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Virck pisze:
    > Lepiej poszukaj 20mm Nikkora....Nie wiem tylko, ktory z nich jest DX....

    Nikon nie ma DXowych stalek.
    A jedyne 20mm Nikona ma f/2.8.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 14. Data: 2009-01-05 18:17:27
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    MW pisze:

    > Poza tym są jeszcze Sigmy, 28 i 30 mm chyba . f1.4 i 1.8. Sprawdź sobie bo
    > niektórzy chwalą inni narzekają okrutnie. Na szczęscie są tanie więc można
    > poesperymentować.

    30/1.4 nie raz polecałem i zdania nie zmieniłem. Używałem z Canonem,
    jeszcze za czasów cropa. Świetne szkło z HSM za rozsądne pieniądze.

    --
    f1969

  • 15. Data: 2009-01-05 18:19:23
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Virck pisze:

    > Ten 28mm 1.4 to jest do FF...Przy DX to bedzie 42 mm a to juz nie jest
    > szeroki kat....
    > Natomiast Sigmy te szerokie to jest jedno gigantyczne mydlo...

    20/1.8 używałem z Canonem. Przy 1.8 faktycznie mydło, ale po
    przymknięciu 2.8 i wyżej da się robić dobre zdjęcia. Tylko ten hałas!!
    :) Miał jedną wadę, głupiał z lampą błyskową.

    30/1.4 również miałem - rewelacyjne szkło jak za te pieniądze.

    --
    f1969

  • 16. Data: 2009-01-06 00:07:57
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    f1969 pisze:

    Hej

    > 20/1.8 używałem z Canonem. Przy 1.8 faktycznie mydło, ale po
    > przymknięciu 2.8 i wyżej da się robić dobre zdjęcia. Tylko ten hałas!!
    > :) Miał jedną wadę, głupiał z lampą błyskową.

    Widocznie zależy jeszcze od systemu, pytający ma Nikona D80. Z D80 Sigma
    20/1.8 chodziła całkiem przyzwoicie, bez nadmiernego hałasu i problemów
    przy współpracy z lampą. Jedyny niewielki problem przy Nikonach D50 i
    D80 to było niedoświetlanie o 1,5 EV. Niedoświetlanie było zawsze o
    -1,5EV więc bez problemu wbijałem na stałe korektę naświetlenia +1,5 i
    wszytko grało. Ciekawe jest to, że z wyższymi korpusami czyli D300 i
    D700 problem niedoświetlania zniknął.

    > 30/1.4 również miałem - rewelacyjne szkło jak za te pieniądze.

    A co do tego szkła to po 3 czy 4 pudle, czyli walniętej sztuce
    przestałem sie nim interesować i kupiłem właśnie Sigmę 20/1.8.
    W sumie jeśli autor tego wątku byłby chętny to możemy pogadać o
    sprzedaniu mojej sztuki. Po przesiadce na D700 jakość wysokiego ISO
    spowodowała że Sigma leży w szufladzie i używam zooma 2.8. Może bym
    pomyślał o nowej Sigmie 50/1.4 albo o Nikkorze 14-24.
    --
    Pozdro
    Kryhu