  • 31. Data: 2015-01-25 13:33:18
    Temat: Re: [cross] Android w samochodzie i CAN
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:ma2es1$fjt$1@mx1.internetia.pl...
    > Ale jaki tryb pasywny ? Złącze służy do diagnostyki, więc umie składać
    > lusterka i te wszystkie inne rzeczy niepasywne. Można oczywiście pasywnie
    > z niego korzystać ale nie ma mechanizmu, który by to wymuszał, więc jeśli
    > tylko podłączony adapter zechce te lusterka złożyć to tak się stanie.

    No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
    są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
    w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.

  • 32. Data: 2015-01-25 13:47:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Jan 2015 06:30:31 -0600, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Ja pier... on w czasie jazdy film ogląda??

    Ja prowadząc pisze na usenet, więc tylko oglądać da się na pewno.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2015-01-25 13:54:52
    Od: BK <t...@t...nie>

    W dniu 2015-01-25 o 13:25, Marek pisze:

    > Niech mnie ktoś mądrzejszy
    > poprawi ale chyba w can nie ma czegoś jak read only (w typowym
    > znaczeniu), jeśli dany node (który pracuje "read only") nie odbierze
    > ramki poprawnie od innego noda (błąd crc) to wysyła żądanie retransmisji.

    CAN ma tryb "listen only mode" i wtedy nie wystawia nawet bitu
    potwierdzenia poprawności ramki. Dla całkowitej pewności, że żaden błąd
    programowy nie spowoduje przełączenia CANa w tryb aktywny, można
    fizycznie odłączyć pin TX od mikrokontrolera.

  • 34. Data: 2015-01-25 14:12:13
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    trada.pl...

    On Sun, 25 Jan 2015 13:07:39 +0100, "Ghost" <g...@e...com>
    wrote:
> [...]
    BYŁA O
    STAN
    PORTAMI

    >Specyfikacją czego?

    canbusa?

    >Człowieku weź się ogarnij, flood spowoduje błąd w firmware,

    Podobnie jak wtedym gdy zewrze przewody, ale nie o tym mowa. Proponuje
    jednak jakiś kurs czytają ze zrozumieniem.

    >to jest masowy chiński sprzęt.

    O, kolejny miszczu któremu się zdaje, ze elektronikę się produkuje w
    hameryce i japonii.

    Jest

  • 35. Data: 2015-01-25 14:12:58
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >No może być to tak rozwiązane że komendy do pasywnego czytania
    >są dostępne od razu, a do obsługi komend aktywnych trzeba się
    >w systemie zalogować i bez zalogowania się system komendy nie przyjmie.

    pszemuś, pobaw się siri

  • 36. Data: 2015-01-25 14:14:49
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "BK" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >programowy nie spowoduje przełączenia CANa w tryb aktywny, można fizycznie

    I myślę, ze cóś takiego może być w tych radyjach

  • 37. Data: 2015-01-25 14:15:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Jan 2015 13:54:52 +0100, BK
    <t...@t...nie> wrote:
> [...]
    > programowy nie spowoduje przełączenia CANa w tryb aktywny, można
    > fizycznie odłączyć pin TX od mikrokontrolera.

    Ten swój snifer budowałem 4 lata temu i jak widać co się nie pamięta
    to się zmyśli ;(.
    Ten tryb "listen only" jest powszechnie spotykany w produkcyjnych
    urządzeniach czy to tylko raczej na etapie developerskim?

    --
    Marek

  • 38. Data: 2015-01-25 14:21:03
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    trada.pl...

    wrote:

    >Ja prowadząc pisze na usenet, więc tylko oglądać da się na pewno.

    Nie wiem czy to co robisz głupsze niż, to co robią w hameryce:
    http://wyborcza.pl/1,75477,17142970,Plaga_onanistow_
    za_kolkiem_na_amerykanskich_drogach_.html

  • 39. Data: 2015-01-25 14:26:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Jan 2015 14:12:13 +0100, "Ghost" <g...@e...com>
    wrote:
    > O, kolejny miszczu któremu się zdaje, ze elektronikę się produkuje
    > hameryce i japonii

    Interesujący wniosek.

    > Jest.

    Jak jesteś taki expert od gumowych dzwonków, to po chuj się pytasz
    jak to działa? Kupuj, instaluj, używaj.

    --
    Marek

  • 40. Data: 2015-01-25 14:35:34
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    trada.pl...

    wrote:

    > Interesujący wniosek.

    Hmm, moim zdaniem twój wniosek był bardziej głupi niż interesujący.

    >Jak jesteś taki expert od gumowych dzwonków, to po chuj się pytasz jak to
    >działa? Kupuj, instaluj, używaj.

    Pytam bo może ktoś używał? Kiedyś do tego służył usenet.

    Popracuj trochę nad podniesieniem samooceny, bo taka jak teraz wychodzi ci
    słomą przez buty.