  • 61. Data: 2011-08-22 07:12:28
    Temat: Re: "czołówka" z pogromców mitów
    Od: 'Tom N' <n...@0...dyndns.org.invalid>

    .

    > skoro rozpędzamy ściane, tzn ze jednak może sie poruszać.

    Tak, porusza się z prędkością równą X/2, podobnie pojazd jedzie z prędkością
    X/2

    Wydzielona energia będzie:
    a. taka sama jak poprzednio (gdy ściana sie nie poruszała)
    b. o połowę mniejsza
    c. dwukrotnie większa

    > poza tym pominąłeś to z czego jest ściana, czy z litej skały, czy może
    > jednak może sie odkształcić, zburzyć, rozpaść przejąć energie.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    No masz...

    > ps. widzisz bez sens swojego przykładu? Dywagacje są co najmniej teoretyczne
    > i przy wielu założeniach stałości/równości/idealności. Stawianie więc ściany
    > jako przykład, bez podania parametrów ściany, mnie nie przekonuje - bo może
    > sie okazać, ze ściana rozproszy energie zdecydowanie lepiej niż karoseria
    > drugiego samochodu, bez względu na swoją mase.

    Ale nie chodzi o to czy to miękka ściana, czy twarda ściana, tylko o te
    dywagacje z błedami:
    <quote>
    [...]
    </quote>