  • 1. Data: 2011-08-14 19:26:50
    Temat: [allegro] jak to możliwe
    Od: megrims <m...@i...pl>

    Pisali gdzieś ostatnio, że Renault to dość kontrowersyjne auto
    w zakresie niezawodności i jakości. Ale to?

    http://allegro.pl/fluence-1-5-dci-salon-polska-2011-
    vat-i1769445118.html

    Poduszki wyszły. To ja si pytam jak to możliwe!

    Wystarczy w kosz na śmieci wjechać, albo ptaka zaliczyć i już?
    o co tu chodzi!

  • 2. Data: 2011-08-14 19:50:59
    Temat: Re: [allegro] jak to możliwe
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-08-14 19:26, megrims pisze:
> [...]
    >
    > Poduszki wyszły. To ja si pytam jak to możliwe!
    >
    > Wystarczy w kosz na śmieci wjechać, albo ptaka zaliczyć i już?

    To jest możliwe w każdym aucie. Uderzenie było na tyle silne, że
    odpaliło poduchy i na tyle słabe, że plastikowy "zderzak" wrócił do
    pierwotnego kształtu niemal bez śladu.
    Zresztą widać wyraźnie rozjechany przód - maska, błotniki, reflektory.
    Ciekawi mnie, jak wygląda belka pod zderzakiem.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2011-08-14 20:31:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    vat-i1769445118.html

    > To jest możliwe w każdym aucie. Uderzenie było na tyle silne, że
    > odpaliło poduchy i na tyle słabe, że plastikowy "zderzak" wrócił do
    > pierwotnego kształtu niemal bez śladu.

    No to powinno być jednak niemożliwe.
    Warunkiem uruchomienia poduszek jest przekroczenie przeciążenia
    mierzonego przez akcelerometry.
    A słabo widzę szanse na wygenerowanie tak dużego przeciążenia bez
    uszkodzenia zderzaka.

    Raczej pooglądałbym dół, bo mogło być tak że konkretny strzał przyjęło
    coś innego niż zderzak - zawieszenie albo podwozie.

  • 4. Data: 2011-08-14 20:33:18
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

> [...]
    >
    > http://allegro.pl/fluence-1-5-dci-salon-polska-2011-
    vat-i1769445118.html

    > Poduszki wyszły. To ja si pytam jak to możliwe!

    nie wyszły tylko "wyszczeliły" :D

    > Wystarczy w kosz na śmieci wjechać, albo ptaka zaliczyć i już?
    > o co tu chodzi!

    przyjrzyj się całemu przodowi auta, widać, że
    "kosz na śmieci" to to raczej nie był :)

    piękne są te opisy - "delikatnie uszkodzone" :)

  • 5. Data: 2011-08-14 20:44:20
    Od: megrims <m...@i...pl>

> [...]
    > Zresztą widać wyraźnie rozjechany przód - maska, błotniki, reflektory.
    > Ciekawi mnie, jak wygląda belka pod zderzakiem.

    Miałem ostatnio wśród znajomych szkodę w Mercedesie.
    Najechanie na hak. Do wymiany maska, lampy, zderzak, chłodnice
    belka. Szkoda wyszła na prawie 70kpln. A poduszki ani napinacze
    nie "wyszszczeliły". No to jak to jest z tymi poduszkami.

  • 6. Data: 2011-08-14 20:51:20
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > belka. Szkoda wyszła na prawie 70kpln. A poduszki ani napinacze
    > nie "wyszszczeliły". No to jak to jest z tymi poduszkami.

    Czujniki umiejscowione w różnych miejscach pojazdu ?
    WOJO

  • 7. Data: 2011-08-14 21:38:31
    Od: "fifi" <f...@i...pl>

    Użytkownik "Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości

    vat-i1769445118.html

    > nie wyszły tylko "wyszczeliły" :D

    > przyjrzyj się całemu przodowi auta, widać, że
    > "kosz na śmieci" to to raczej nie był :)
    >
    > piękne są te opisy - "delikatnie uszkodzone" :)

    Wyposażenie :Poduszka powietrzna.
    Powinien jeszcze dodać "biała" ;-)

    --
    ff

  • 8. Data: 2011-08-14 21:52:32
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Tomasz Pyra

> [...]
    > jest przekroczenie przeciążenia mierzonego przez akcelerometry.
    > A słabo widzę szanse na wygenerowanie tak dużego przeciążenia bez

    To jeszcze zależy od powierzchni zderzenia, może siły się ładnie
    rozłożyły na dużej powierzchni, więc nie pojawiły się duże
    zniekształcenia pomimo sporego przeciążenia.

    > Raczej pooglądałbym dół, bo mogło być tak że konkretny strzał przyjęło
    > coś innego niż zderzak - zawieszenie albo podwozie.

    Też prawda.

  • 9. Data: 2011-08-14 21:55:15
    Od: to <t...@x...abc>

    begin megrims

> [...]
    > Do wymiany maska, lampy, zderzak, chłodnice belka. Szkoda wyszła na
    > prawie 70kpln. A poduszki ani napinacze nie "wyszszczeliły". No to jak

    Bo hak jest mały i wszystko skupiło się na małym obszarze. Stąd duże
    uszkodzenia. A przeciążenie nie musiało wcale być duże.

    Mi jakiś czas temu gość wjechał w tył, odrzuciło mnie tak, że myślałem,
    że nie mam połowy auta, a efekty były takie, że jak ktoś nie wiedział na
    co dokładnie patrzeć, to nie poznałby, że była jakaś stłuczka. U niego
    podobnie.

  • 10. Data: 2011-08-14 21:55:40
    Od: to <t...@x...abc>

    begin fifi