  • 1. Data: 2011-08-15 12:52:50
    Temat: "czołówka" z pogromców mitów
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    akurat wczoraj widziałem program z cyklu pogromcy mitów w którym
    wykonywali testy zderzeniowe. krótko mówiąc, wynika że zderzenie czołowe
    2 aut jadących z prędkością 80km/h, odpowiada zderzeniu auta z betonową
    ścianą z prędkością.... 80km/h
    PRzy okazji zaskoczyło mnie jedno. auto które walnęło w scianę z
    prędkością 80km/h - miało kabinę pasażerską w 90% nietkniętą!
    Amerykańskie są trwalsze niż europejskie?
    Przy prędkości 160km/h nic nie zostało. przód oczywiści masakra, ale
    siła była taka ze klapa bagażnika rozbiła tyną szybę. auto złamało się,
    i zawinęło, tak że było wyższe niż dłuższe.

    ToMasz

  • 2. Data: 2011-08-15 13:07:07
    Temat: Re: "czołówka" z pogromców mitów
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Aug 2011 12:52:50 +0200, ToMasz

    http://youtu.be/r8E5dUnLmh4

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 3. Data: 2011-08-15 13:09:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Aug 2011 13:07:07 +0200, Myjk

    > http://youtu.be/r8E5dUnLmh4

    BTW te auta testowe wyglądają jak Daewoo Nubira :>

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 4. Data: 2011-08-15 13:10:24
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 15/08/2011 11:52, ToMasz wrote:

    > PRzy okazji zaskoczyło mnie jedno. auto które walnęło w scianę z
    > prędkością 80km/h - miało kabinę pasażerską w 90% nietkniętą!
    > Amerykańskie są trwalsze niż europejskie?

    Przecież to koreańskie Daewoo..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 5. Data: 2011-08-15 13:24:53
    Temat: Re:
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > prędkością 80km/h - miało kabinę pasażerską w 90% nietkniętą!
    > Amerykańskie są trwalsze niż europejskie?

    Koreańskie Nubira lub Lganza ;)

    nie, nie są mocniejsze, to coś jak opel vectra.

    tu maszjeszcze większy hardcore, 10 letni europejczyk w drzewo 88.5km/h.
    http://www.youtube.com/watch?v=2fLg8eQaPyE

    a o moje ulubione bo miałem takie samo :)
    http://www.youtube.com/watch?v=fQ-xOplVUyc

    35mph, 56km/h w ścianę, 20 letni europejczyk.

  • 6. Data: 2011-08-15 13:45:57
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-15 12:52, ToMasz pisze:
> [...]
    > wykonywali testy zderzeniowe. krótko mówiąc, wynika że zderzenie czołowe
    > 2 aut jadących z prędkością 80km/h, odpowiada zderzeniu auta z betonową

    A czego sie spodziewales? Dwa takie same auta o takiej samej masie, to
    energia rozlozyla sie 50/50

    > PRzy okazji zaskoczyło mnie jedno. auto które walnęło w scianę z
    > prędkością 80km/h - miało kabinę pasażerską w 90% nietkniętą!
    > Amerykańskie są trwalsze niż europejskie?

    Ale kierowca/pasazer pewnie by mial glowe urwana albo przerwany rdzen
    kregowy na odcinku szyjnym. Calosc kabiny to jeszcze nie do konca sukces.

    > Przy prędkości 160km/h nic nie zostało. przód oczywiści masakra, ale
    > siła była taka ze klapa bagażnika rozbiła tyną szybę. auto złamało się,
    > i zawinęło, tak że było wyższe niż dłuższe.

    Fajny placek :)

    pzdr

    --
    venioo
    GG:198909

  • 7. Data: 2011-08-15 17:47:04
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "ToMasz" wrote:
> [...]

    > 80km/h, odpowiada zderzeniu auta z betonową ścianą z prędkością.... 80km/h

    Nic nowego. Pisałem o tym jakiś czas temu. Jednak to nie przeszkadza autorom
    programów typu "wypadek-przypadek" mówić "prędkości zsumowały się"...
    Inaczej robi się w przypadku aut o różnych masach, co jest dość logiczne
    i wynika z podstaw fizyki, np. słynny crash test 4 gwiazdkowego Audi Q7
    z 5 gwiazdkowym Fiatem 500: http://www.youtube.com/watch?v=6pVF1Wr7GLQ

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 8. Data: 2011-08-15 17:55:25
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 15.08.2011 17:47, .Peeter pisze:

> [...]
    > Inaczej robi się w przypadku aut o różnych masach, co jest dość logiczne
    > i wynika z podstaw fizyki, np. słynny crash test 4 gwiazdkowego Audi Q7

    dla mnie _było_ oczywiste że sie zsumują. dopiero jak zobaczyłem (w
    programie) dwa wahadła, to "Skumałem" o co chodzi. Niemnie jednak
    musiałem dostać jakiś "impuls" zeby sie zastanowić...

    Co do nubir, grill by sie zgadzał, ale jakoś nie wyobrażałem sobie
    nubiry w usa.
    ToMasz

  • 9. Data: 2011-08-15 18:06:00
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "ToMasz" wrote
    > dla mnie _było_ oczywiste że sie zsumują. dopiero jak zobaczyłem (w programie) dwa
    > wahadła, to "Skumałem" o co chodzi.

    Ja uważałem na fizyce, miałem genialnego wykładowcę, który np. siły odśrodkowe
    demonstrował poprzez kręcenie pluszowym szczurem trzymając go za ogon. :D
    A powyższy mit tłumaczył oczywiście na 2 modelach samochodów. :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 10. Data: 2011-08-15 18:10:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Aug 2011 17:55:25 +0200, ToMasz

    > Co do nubir, grill by sie zgadzał, ale jakoś
    > nie wyobrażałem sobie nubiry w usa.

    Słabą masz wyorbaźnię. :P Masz, z Maryland:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/25/0
    0-02_Daewoo_Nubira_wagon_rear.jpg

    --
    Pozdor Myjk