  • 1. Data: 2009-04-19 22:06:40
    Temat: czy bateria czy wewnątrz laptopa?
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Witam!
    Acer Travelmate 4060.
    Czy Windows świeży czy używany objawy zajęcie
    procesora prawie100% oraz nie działanie klawiatury i/lub touchpada
    w 8/10 właczeń. Nawet często pulpit się nie otwiera poprawnie.
    Mysz działa skokowa, uzywać sie nie da, nawet jak wystartuje.

    Po wyjęciu akumulatora ZAWSZE jest poprawnie.
    Dysk wymieniony, RAM wymieniony.

    Bateria wyświetla stan naładowania 7% i nie przybywa.

    PYTANIE: Czy wymiana baterii rozwiąże problem, czy
    feler tkwi w lapku?

    Po nietrafnej inwestycji w dysk i RAM nie chciałbym
    niepotrzebnie nabyć akumulatora do wadliwego lapka....

    POMOCY!!! Już od Wielkiej Nocy walczę z tą padliną....
    Feromon

  • 2. Data: 2009-04-20 05:57:51
    Temat: Re: czy bateria czy wewnątrz laptopa?
    Od: digitaladam <d...@w...pl>

    U mnie w 4 na 4 przypadkach pomogło.

  • 3. Data: 2009-04-20 06:00:58
    Od: digitaladam <d...@w...pl>

    Albo nawet więcej. Nie pamiętam już dokładnie.

  • 4. Data: 2009-04-20 13:23:50
    Od: "Maciek D." <k...@i...pl>

    Feromon pisze:
> [...]
    > Dysk wymieniony, RAM wymieniony.
    >
    > Bateria wyświetla stan naładowania 7% i nie przybywa.
    >
    > PYTANIE: Czy wymiana baterii rozwiąże problem, czy

    Bateria, wymiana na nową (sprawną) pomoże, dość znany problem.
    Zanim się w nią zaopatrzysz masz dwie opcje:
    1) Wyciągnąć ją i pracować na zasilaczu.
    2) Piszesz, że Windows, więc: prawoklik na mój komputer -> właściwości
    -> sprzęt -> menedżer urządzeń -> rozwijasz kategorię "urządzenia
    systemowe" (na samym dole). Znajdź tam baterię zgodną z ACPI (czy jakoś
    tak), kliknij prawym klawiszem i wybierz opcję wyłącz. Restart i będzie
    OK. Da się wtedy pracować na baterii, ale nie masz absolutnie żadnego w
    nią wglądu (system nie powie Ci ile % energii zostało, nie przejdzie w
    stan wstrzymania przy 5%, itd.).

    > Po nietrafnej inwestycji w dysk i RAM nie chciałbym
    > niepotrzebnie nabyć akumulatora do wadliwego lapka....

    Wymieniałeś dyski i ram bo klawiatura nie działała? Dobry jesteś, nie ma
    co! ;)

    > POMOCY!!! Już od Wielkiej Nocy walczę z tą padliną....

    Ot, Acer: ostrożność zalecana. ;>

    --
    Pozdrawiam,
    MD

  • 5. Data: 2009-04-22 07:35:55
    Od: "Feromon" <f...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek D." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Wymieniałeś dyski i ram bo klawiatura nie działała? Dobry jesteś, nie ma co!
    > ;)

    Jestem debeściak, wiem :)
    Głównym objawem było zajęcie proca 100%, co uniemożliwiało normalną pracę.
    Po odrobaczaniu - nieskutecznym, teraz wiadomo dlaczego, - zapuściłem reinstalkę
    windy.
    Pomogło, ale na chwilę, bo po zainstalowaniu poprawek sp3 wróciło.
    Podczas kolejnych instalacji zauważyłem nie działanie klawiatury,
    jednak podłączałem klawiaturę USB i heja do przodu, zostawiając ten problem na
    później.
    Po zapusczeniu testu dysku, wykazał on dostęp do dysku z czasem dostępu powyżej
    200 ms,
    więc poszedł na pierwszy ogień. Potem, mimo pozytywnych memtestów zwiększyłem
    pamięć, bo nie miałem innych pomysłów, a większa pamięć i tak się przydała.

    Dopiero później skojarzyłem te zwiechy touchpada i klawiatury i zadałem googlom
    pytanie - tylko jedna wzmianka kierowała w stronę baterii. Wtedy zobaczyłem, że
    ma 7% energii i nie przyrasta. To nie mój laptop, więc nie patrzyłem na
    akumulator.
    Jeśli by dziecko powiedziało, że na baterii pracować się da tylko kilka minut,
    to uniknąłbym wielu godzin siedzenia przy archiwizacji i instalacji.

    Na dodatek podobny efekt mulenia powoduje NOD, ale on muli procesem etkrn,
    a bateria powodowała mulenie w procesie system.

    A wystarczyło wyjąć aku!!!

    Feromon