  • 1. Data: 2009-04-19 20:29:58
    Temat: podlaczanie monitora na goraco
    Od: "smutny" <s...@s...com>

    Sam mówie żeby tego nie robić, ale czy może się coś stać (oprócz tego że
    nie zadziała) od podłączania i przełączania włączonego monitora/rzutnika
    i komputera kablem VGA? Ja zawsze każe wyłączyć, podłączyć i włączyć.
    Chodzi o sale projekcyjną, gdzie jest włączony rzutnik i ludzie
    przychodzą i podczepiają swoje laptopy.

  • 2. Data: 2009-04-19 20:37:23
    Temat: Re: podlaczanie monitora na goraco
    Od: Skorupa <lukasz.skorupski@[nospam]gmail.com>

    smutny pisze:
> [...]
    > i komputera kablem VGA? Ja zawsze każe wyłączyć, podłączyć i włączyć.
    > Chodzi o sale projekcyjną, gdzie jest włączony rzutnik i ludzie

    Nie wiem jak jest z projektorem, ale monitory to bardzo często zdarza mi
    się tak przełączać i nic sie nie dzieje ;D

    --
    Pozdr.
    Skorupa

    --
    Wolność. Po co wam wolność?
    Macie przecież do pracy autobusy

  • 3. Data: 2009-04-19 21:20:31
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    Użytkownik "smutny" <s...@s...com> napisał w wiadomości
    > Sam mówie żeby tego nie robić, ale czy może się coś stać

    Nic sie nie stanie

    Washi
    --
    Porozmawiajmy o wirtualizacji
    -> http://www.virtual-it.pl/

  • 4. Data: 2009-04-19 22:06:33
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

> [...]
    > komputera kablem VGA? Ja zawsze każe wyłączyć, podłączyć i włączyć. Chodzi
    > o sale projekcyjną, gdzie jest włączony rzutnik i ludzie przychodzą i

    Na 99% nic sie nie stanie :)
    Istnieje ryzyko, ze podlaczajacy bedzie "elektrostatycznie aktywny", ale
    poza takimi przypadkami bedzie OK.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 5. Data: 2009-04-19 22:50:55
    Od: "ChrissP." <k...@-...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 22:29:58 +0200, smutny napisał(a):

> [...]
    > i komputera kablem VGA? Ja zawsze każe wyłączyć, podłączyć i włączyć.
    > Chodzi o sale projekcyjną, gdzie jest włączony rzutnik i ludzie

    W przeciwieństwie do poprzedników, mi udało się spalić sałkiem nową kartę
    graficzną...

    Krzysztof P.
    Member of Polish BOINC Society
    Member of Boinc@Poland Team

  • 6. Data: 2009-04-19 23:05:52
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Chodzi o sale projekcyjną, gdzie jest włączony rzutnik i ludzie przychodzą
    > i podczepiają swoje laptopy.

    Możliwe, że nowe rzutniki/monitory są zabezpieczone w tej kwestii, ale
    starsze monitory CRT analogowe mogą doznać uszkodzeń, gdy np. masz
    częstotliwość odświeżania 120Hz, a podłączysz "na żywo" monitor, dla którego
    maksymalna częstotliwość w danej rozdzielczości to 75Hz...

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 7. Data: 2009-04-20 05:10:52
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Jeżeli obydwa urządzenia podłączone są do tego samego gniazdka z uziemieniem
    to ryzyko uszkodzenia jest niewielkie, ale zdarza się, że na nieuziemionej
    obudowe komputera jest jakiś potencjał wtedy różnica potencjałów może
    spowodować uszkodzenie.
    Na HDTV piszą niektórzy, jak to "uwalili" gniazdo HDMI w plaźnie w momencie
    jak podłączali na żywo komputer (w instrukcji jest napisane, żeby podłączać
    na wyłączonych urządzeniach). :-)

  • 8. Data: 2009-04-20 07:40:15
    Od: "smutny" <s...@s...com>

    Użytkownik "Washi" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "smutny" <s...@s...com> napisał w wiadomości
    >
    > Nic sie nie stanie

    Jedynie czasami nie chce działać, a że to są "blondynki" to nie wiedzą
    jak przełączyć wyświetlany obraz w Windowsie, dlatego zalecam
    podłączanie na wyłączonym kompie i rzutniku, wtedy obraz od razu idzie
    na wyjście VGA

  • 9. Data: 2009-04-20 12:29:42
    Od: "Washi" <s...@n...pl>

    > Jedynie czasami nie chce działać, a że to są "blondynki" to nie wiedzą jak
    > przełączyć wyświetlany obraz w Windowsie, dlatego zalecam podłączanie na
    > wyłączonym kompie i rzutniku, wtedy obraz od razu idzie na wyjście VGA

    Swego czasu pracowalem w serwisie komputerowym. Bywalo tak ze instalowalo
    sie system/usuwalo usterki na 3 kompach jednoczesnie, a ze w tym okresie
    cos takiego jak switch KVM to jeszczse bylo malopopularne i drogie
    rozwiazanie to poprostu z czestotliwoscia karabina maszynowego przelaczalo
    sie wtyczke z monitora do komputerow (bez wylaczania wlaczania) ktore
    rozpracowywalem, takich przelaczen pewnie bylo kilkadziesiat tysiecy i zero
    usterek.

    Washi

  • 10. Data: 2009-04-20 15:41:04
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    nom wrote:
> [...]
    > na nieuziemionej obudowe komputera jest jakiś potencjał wtedy różnica
    > potencjałów może spowodować uszkodzenie.

    Roznica potecjalow wyrowna sie gdy zewrzesz masy obu urzadzen - wtyczki sa
    tak zbudowane, ze nastepuje to zanim zwarte zostana linie sygnalowe. Choc
    oczywiscie w ekstremalnym przypadku uszkodzenia nie mozna wykluczyc.

    k,