  • 1. Data: 2013-12-30 21:28:50
    Temat: Re: czy olej świeci w UV? Jakie są objawy pękniętej uszczelki pod głowicą?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** ToMasz pisze tak:

    > Jakie są objawy pękniętej uszczelki pod głowicą?

    Jeśli do cylindrów to
    - twarde jak kamień węże, jak serdelki
    - woda się cofa, znika ze zbiorniczka, po odkreceniu wypluwa ją
    - przegrzewa się silnik, wskazówa powyżej normy
    - zapowietrzanie się nagrzewnicy, brak ogrzewania, przerwy w grzaniu
    - długo zapala rano, z uderzeniem, stukiem
    - dymi na biało

    u Ciebie raczej coś innego. Przeciek po nagrzaniu.

    --
    Piter

  • 2. Data: 2013-12-30 21:48:13
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    Opel agila benzyna. znika płyn chłodzący (0.5 litra na 1 m-c). świecenie
    lampą uv naokoło chłodnicy i węży - bez efektu. za to po odkręceniu
    korka wlewu oleju - na korku biały budyń, który w nocy, w uv świeci na
    jasno zielono. Zaglądam przez otwór wlewowy oleju, to co widać, części
    silnika, kawałek popychacza - lekko zielonkawa poświata w świetle uv, na
    szczęście bez "budyniu" "Budyń" tylko na korku. Co może być powodem?
    umiera/umarła uszczelka pod głowicą? Auto zapala idealnie, jeździ
    prawidłowo.
    ToMasz

  • 3. Data: 2013-12-30 21:59:40
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2013-12-30 21:48, ToMasz pisze:
> [...]
    > w świetle uv, na szczęście bez "budyniu" "Budyń" tylko na korku. Co
    > może być powodem? umiera/umarła uszczelka pod głowicą? Auto zapala

    Bulgotanie, pęcherzyki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym, przy
    pracującym silniku.

  • 4. Data: 2013-12-30 22:01:53
    Od: "misiek" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości

    > Bulgotanie, pęcherzyki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym, przy
    > pracującym silniku.

    majonez i dymienie na bialo - czasem kuleje na jeden gar...

  • 5. Data: 2013-12-30 22:16:07
    Temat: Re: czy olej ?wieci w UV? Jakie s? objawy p?kni?tej uszczelki pod g?owic??
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-12-30 22:01, misiek pisze:
    > majonez i dymienie na bialo - czasem kuleje na jeden gar...

    Zwykle przy odpaleniu po dłuższym postoju.

  • 6. Data: 2013-12-31 08:38:09
    Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>

    "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > szczęście bez "budyniu" "Budyń" tylko na korku. Co może być powodem?
    > umiera/umarła uszczelka pod głowicą? Auto zapala idealnie, jeździ
    Idź do warsztau, gdzie są w stanie zmierzyć zawartość CO (tlenku węgla) w ukłądzie
    chłodzenia. Miałem tak z C-Maxem. Znikał płyn, ale auto chodziło jak zegarek. Miał
    minimalny przedmuch na uszczelce między gniazdem zaworu a układem chłodzenia.
    Zapobiegawczo przeszlifowałem głowicę i nowa uszcelka - rozwiązało problem.

  • 7. Data: 2013-12-31 09:37:46
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-30, ToMasz <n...@n...neostrada.pl> wrote:

> [...]
    > szczęście bez "budyniu" "Budyń" tylko na korku. Co może być powodem?
    > umiera/umarła uszczelka pod głowicą? Auto zapala idealnie, jeździ

    Zalezy jak jezdzony samochod, jak malo i na krotkich trasach to budyn wtedy
    jest normalka. Plyn moze znikac w wielu miejscach, kiedys mi znikal na
    peknietym kroccu idacym do bloku. Saczylo sie tylko pod cisnieniem i od razu
    wyparowywalo. Predzej by Ci chyba walilo olej do wody niz odwrotnie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2013-12-31 09:44:18